Tiež je tu možnosť dať tam čisto buffer alebo to riešiť DACom s kvalitným výstupom ktorý buffer už má v základe, teda keď ti stačí zisk DPA. Vlastne celá koncepcia krabice DAC, PREAMP, AMP je už dnes trochu archaická. Ani som nevidel že by nejaky výrobca riešil v jednej krabici DAC a v druhej PREAMP. Skôr je to dnes DAC s predzosilňovačom alebo predzosilňovač s prevodníkom, to je vlastne to isté... Ono to mal zmysel hlavne v dobe keď cd prehrávače a iné zdroje signálu dávali na výstupe tušim 200mV, zatial čo dnes je to tušim 2,5V keď nie aj viac.
Ide o to či má zmysel hrať sa na nejaky super verný zvuk keď tam potom kvôli zisku 3-6db strčíš topologiu zložitostou na úrovni koncáku... Tiež pre nízky zisk väčšinou vychádzajú tie najväčšie kompenzácie. Celkovo sa tvrdí že brutálne zatlčenie v NFB alebo niekde lokálne v stupni neznie dobre. Znovu sa rieši sietový filter, potlačenie sietového rušenia celkovo, VF odolnosť, šum, drahá krabica, prepojovacie káble a riadiaca elektronika.
Na koniec keby si neveril mne tak pri špičkovom DACe od gredaudio tiež hovorili že každý PREAMP jeho kvalitu len degraduje a je lepšie ho vynechať teda.
Je fakt že po zaradení predzosilňovača hrá zostava bežne subjektívne lepšie. Pevnejšie basy, výraznejší zvuk... Takto som začínal s LM4562/LM49720+buffer v NFB. Neskôr som urobil objedávku asi za 150e všetkých OZ vhodných pre audio, tiež som zo SR, CR, USA, DE, FR pozhánal všetky vhodné tranzistory pre audio v archaickom púzdre TO-126. Na koniec som prešiel na dikrétny obvod ktorý dával lepšie výsledky, zvukovo, subjektívne než OZ. THD mal slušné okolo 0,00025%. Na koniec ten preamp začal hrať tak neutrálne že keď som buffer vyriešil trochu atypicky tak to dávalo zhodný výsledok. Teraz som ten buffer integroval do DACu spolu s R-2R na nízkej impedancií a myslím si že je to najlepšia cesta. 10k potenciometre sú dnes už tiež archaické pre to že hádam každý operák vybudé napríklad 1k zátaž. Buffery ide využiť na budenie toho R-2R utlmového článku s odpormi a relé.