Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 2)

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

  Stránky: ««« 1 2

RSS

Příspěvky [21 až 38 z 38]

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

No zrovna jsem chtěl navrhnout, ať si někdo porovná s piánem samply třeba z knihovny Native Instruments Acoustic piana.
Dojem z širokopásma je dojem, ale pro mě příznivý. Možná jsem nikdy neslyšel opravdu špičkovou třípásmovou bednu, ale akustické žánry jako vokály, žestě, flétny, mi z širokopásma připadaly věrohodnější než z čeho jiného, dokonce i když to hrálo přes lampové jednočinné áčko a z pásu 9.53 a co já vím.
U té Yamahy je otázka, jestli si výrobce přál považovat ji s těmi vlastními reproduktory za hotový nástroj.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

No já slyšel několik desítek širokopásem, a až na výjimky to bylo jak rádio, v horším případě DKW, v lepším Festival. Bohužel i ty výjimky nebyly schopny hrát dostatečně hlasitě, takže zázrak se nekoná.
V každém případě si myslím, že výšky líp vyzáří nějaká tvrdá kalota, která se téměř ani nehne, a ne papírový trychtýř nebo vrchlík, který hopsá v rytmu basů.

Web

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

OT:

A ví to ta výhybka ? Ale ono to je asi jedno, protože elektřina kazí zrak a způsobuje průjem

to je pravda. ked ta chyti tak mas pred ocami tmu a slabsie kusy sa z toho poseru smile

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Tak jsem si projel jiný fóra, ještě před 2 lety o tom nebylo skoro nic, teď se to řeší na PianoWorld, bohužel odborná stránka je tristní, chodí tam většinou úplný laici.

V principu existujou jen dvě silný školy - pořídit menší PA, nebo KRKy 6" se subem. PA pro ty, co to chtějí hlasitě, a při hraní se propadají do rauše,  a monitory pro ty ostatní, na hraní, skládání, cvičení.
Pár věcí je typických, že lidi jsou velmi zklamaní z prvních koupených monitorů a řeší jejich špatný zvuk třeba i léta (jako já). Taky každý chválí sluchátka a jedna extrémní škola dokonce radí se na bedny vykašlat úplně, protože to nikdy nebude dobrý. To ale pro mě není řešení, to je zbabělost.

Nějaké spory se vedou na téma, zda monitory 5" nebo 6", ale určitě ne 8". KRKy asi z módních důvodů. Čtyři palce tam nemá nikdo, ale Yamaha vyrábí set 2.1 pro el. bicí a klávesy ROLAND CM-220, se dvěma 4" a subem 10". Asi to jednotlivě nebude nic moc, ale možná že v tom je ten půvab, proč to hraje dobře, jak tam někdo tvrdí.

Moji posedlost otevřenou bednou na netu nesdílí vůbec nikdo. Open-back se vyskytuje jen v souvislosti s kytarovou bednou, i když jako důvod k použití se uvádí nejen lepší kopání basáku ale i čistota a zvonivost středů.
Magneplanar, dle Sandy, je to, co mě láká, zvukový dipól třeba ani páskový, ale z většího množství středových repráků. Kdyby se ale měly napájet - jak říká - z nějakých uzlů s fázovým posunem, tak je to mimo rámec amatéra, a zapojit je natvrdo sério-paralelně, tak zase člověk riskuje, že za ty peníze a námahu to nemusí být lepší než vrak bazarový bedny. To bohužel nikdo neví a strávit s tím rok se mi nechce. Ale výraz, že zvuk bude všude a nikde je nejpřesnější. K piánu si taky lidi přijdou stoupnout, a když poodejdou, tak ten zvuk už se jim jeví slitej. Takže vlastně piáno je taky near-field.

Co se týká samplů. Na všech fotkách umístění mikrofonů jsou samozřejmě otevřený struny, nikdo by nesnímal struny pod deklem. No ale ten můj sampl mi právě tak připadá, a já se ho snažím všemožně nabrousit. Dokonce pomáhá i přidat nepatrně cizího zvuku, třeba smyčců nebo chimes a ten dojem se vylepší, dostane to výšky, i když to pořád není piáno, jen je to míň hnusný.
Ostatní samply na VSTi jsem měl jen dva ale nadšení nevyvolaly. Jeden sejmutý z poslední brázdy v divadle, aby z orchestru netrčel a pak něco lacinýho, co bylo součástí notátoru. Zajímalo by mě to piáno Giant, jak psal rf. Ta fotka je dobrá - má to dvě tuny a je to opřený o sklo v mrakodrapu. Nechtěl bych to vidět padat na ulici. Víc jsem zatím nezjistil.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

I open baffle tu ma priznivce:
https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=8172

Konstrukce to ale nejsou jednoduchy a na basy je treba velkych basaku. Aby hraly optimalne, musis jim dat prostor (k vytvoreni dipolove vyzarovaci charakteristiky). Jako kazda konstrukce to ma svoje pro a proti a udelat to dobre urcite neznamena sirokopasmo v desce.
Tady mas priklady jak by to melo vypadat (jinak jde to i pasivne, ale chce to vybirat jine repro):
http://www.musicanddesign.com/NaO_Note_II_RS.html
http://www.linkwitzlab.com/

A toto je jednoduchost sama:
http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa … oject.html

ruzne DIY repro

Web

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Z logickeho pohladu na klavir, ci piano by som to riesil nasledovnou, i ked nie prave lacnou sustavou (alebo ekvivalent) http://www.martinlogan.com/products/summitx
Kupit to napr. od ruky.
Klavir ako taky hra vdaka tomu, ze ma okolo seba rezonujucu ozvucnicu. To je opak reprosustavy, ktora ma box rigidny a hra iba membrana.
Kvoli tomu je piano plosny zdroj zvuku a repro bodovy, preto nikdy nebudu hrat rovnako. Reprosustavy s elektrostatom s velkou plohou simuluju prave rezonanciu dosiek piana.
Dalsia moznost ako toto oblbnut, by bolo pouzitim nepriamovyzarujucich sustav a s vyskacom s konstrukciou omnipolar; resp. cele sustavy zalozene na omnipolarnom systeme. http://www.highfidelity.pl/!ev/artykuly … l/open.jpg http://www.soundstage.com/gettingtechni … herry2.jpg http://www.vlm-augustin.com/vs3bina/upl … _big_1.jpg
cielom je opat navodit stav, ked zvuk nevychadza priamo z bodu na posluchca, ale vdaka vsesmoerovosti dorazi z viacerych stran a simuluje ozvucnicu piana.
Tretia a zrejme posledna moznost je vyuzit sluzieb linearray, vyber je skutocne velmi siroky http://www.k-array.com/en/musiciansound … r-eng.html  http://www.selahaudio.com/sitebuilderco … inusii.jpg http://i21.photobucket.com/albums/b269/ … /cbt51.jpg pripadne LA obohatenom navyse o funkciu 'constant directivity' http://www.xlrtechs.com/dbkeele.com/CBT.php  teda rovnomernej smerovosti.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Tak to je žeň, díky za ty linky. Jsem úplně nadšenej. Samozřejmě, když člověk nezná ty správný klíčový slova, tak se k tomu nedostane a má naivní pocit, že je se svým problémem sám na světě.
Teď už minimálně vím, že nemá smysl za spoustu peněz vyměnit Mackie za Adamy a očekávat od toho bůhvíco. Ta stavba otevřeného subu za 1000 Kč je úžasná výzva - sice bez záruky, ale za dvacetinu ceny toho, co je vlastně taky bez záruky...

Kdysi mě ovlivnilo, že reprák pověšený na drátech ve vzduchu, který na někoho v noci zašeptá "ahoj", dokáže způsobit infarkt. Od té doby mi vrtá hlavou, proč hlas z uzavřené bedny je vždy a neomylně mozkem identifikován jako hlas z bedny a nikdo s tím nic nedělá.

Chápu, že flétna bude znít nejlépe z bodového zdroje, když sama taková je, ale zahrnout piáno mezi akustické nástroje je fatální zjednodušení. Myslím, že jakýkoliv experiment s plošným vyzařováním zvuku je tady na místě, ale nutnost ponechat si i jednu referenční výbavu tím nezaniká.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

U toho Giantu - já jsem byl nadmíru spokojenej, jak se s tím dám laborovat, vzorky si poslechni na té stránce, jak jsem dával odkaz, jsou tam myslím 4 skladby přehraný nějakými vzorky.

Jinak jsem se to snažil použít v kapele (VST) a naživo je to bohužel v té partě zbytečná námaha (notebook + klaviatura).

hraji na Yamaha DX – SY a Kurzweil ARTIS

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Já jsem zatím pohledal, a asi budu mít možnost Gaianta otestovat v blízké době. Pak taky zjistím, jestli nejsem obětí opravdu výjimečně nepodařeného samplu v Rolandech, který je avizován jako "klubový, jazzový" a čemuž jsem při koupi uvěřil.

Zajímalo by mě od rf, co myslel tím, že při hraní na akustické piáno nemá potřebnou invenci. Nepochopil jsem, co mu tedy vyhovuje. Moje směřování za krásným zvukem je samozřejmě právě pro podporu vysychající invence, jinak bych se tím až tak netrápil.

(upravil rf 16. 12. 2013 19:34)

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Ještě jsem si to přečetl po sobě, napsal jsem to trošku obráceně, promiň.

No invencí jsem myslel to, že při hraní na klasické piáno či pianino hraji daleko pohodověji, více improvizuji, zvuk je pak plnější, dynamičtější. Při hraní na simulace klavírovým - piánovým rejstříkem (Kurzweil SP88, PC3x, Yamaha MO8, MX61, NumaCompact a další softwárové) v podstatě tak nějak odehraji tu nejnutnější otročinu (rock - big-beat - metal, svatební obřadní síň, swingová kapela, pop) a nic víc toho ze mě nevypadne, ten vlastní zvuk tak nějak nejde zpět ke hráči, aby ho k něčemu vyprovokoval. Neříkám že to je tak úplně na 100%, ale snad jsem to srozumitelně popsal. Se syntetickou barvou to je obráceně. Prostě TAK TO JE u mě.

http://www.amazona.de/test-native-instr … o-plug-in/

hraji na Yamaha DX – SY a Kurzweil ARTIS

(upravil Libor88 17. 12. 2013 16:06)

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Ještě bych to rád vrátil do odborný roviny, aby si početli i lidi, kteří řeší primárně zvuk dig. piána. Absolutní řešení - jako obvykle -  neexistuje a problém je vždy zaviněn více vlivy.
Tolik banalita na úvod.

Narazil jsem na diskusi jen o kvalitě VST zvukových samplů a z té vyplývá rozumný závěr, že jsou samply krásné, které znějí krásně na čemkoliv (s nadsázkou) a současně jsou na trh procpávány i různé šunty, vykopávky, samply o generaci starší, nevhodně sejmuté a těm nepomůže nic.

Problém samplu u Rolanda FP-4 existuje taky. I když v době nákupu jsem mu dával přednost před Yamahou, tak v Rolandu RD-300SX, který byl na trhu ve stejné době, už byla úplně jiná sada zvuků, aby se odlišila cenová třída.

Navíc, subjektivita při posuzování zvuku je tak velká, že jsou schopní se shodnout majitel Genelecu 3040 s člověkem, který hraje přes tu děrovanou hobru v zadku piána, že jejich  zvuk je "dostatečně dobrý".

Co se týká výběru optimální soustavy - logiku věci poněkud kazí bohatý lidi, kteří nemají problém koupit Genelecy, Focaly, prostě to nejdražší, protože jim to někdo řek. Ti jsou pak obvykle spokojeni, (i když se vkrádá podezření, že je to tak trochu i psychologie.)
Pro normální lidi s normálními možnostmi je tu asi nejlepší domácí řešení systém 2.1 a to menší aktivní satelity, (třeba ty Adamy A3X mají 4,5 palce což mi přijde akorát), a to proto, že tak lze vyždímat o něco více jasných středů než u monitoru 5 a 6 palců. Pak už je ale člověk na tom subu závislý. Kdo chce zůstat univerzální a mobilní, tak ať jde do monitorů 6"-8" na základě přísně subjektivního výběru na půjčených bednách, zkoušených v tom prostředí, kde je bude hrát.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Ještě bych oddělil komerční řešení a hobby - já se k laborování s otevřenou bednou určitě vrátím, proto díky všem za názory a linky.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Este jeden napad, ako by slo najlacnejsie obalamutit sluch - bipolarne sustavy. Je to jednoduchsia a lacnejsia verzia omnipolaru.
http://www.polkaudio.com/images/product … 107888.jpg ; http://www.soundcom.co.za/brochures/Ahu … peaker.jpg ; http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/ … -mAEYw.jpg
Vyzarovanie do strany simuluje rezonanciu dosiek piana.

Obavam sa vsak, ze optimalne riesenie neexistuje. Pre obecenstvo v hladisku sa nastroje javia ako bodove zdroje vdaka vzdialenosti medzi zdrojom a posluchacom; tym padom je to lahko reprodukovatelne v stereu s priamovyzarujucimi sustavami.
Pre samotneho hudobnika je vsak nastroj plosny zdroj zvuku. Sam som hral par rokov na kontrabas a tazko sa reprodukuje stav, ked zvuk vydava uz samotny hmatnik, struny a zvuk vydava cela velka plocha tela kontrabasu, navyse zosilnena pri f-kach. Podobne klavir. Okrem rezonancie vzduchu v telese klavira, rezonuje cela jeho plocha, ktora vydava specificky zvuk.

Napada mi este jedna moznost - a to reproduktor hrajuci prave z nejakej ozvucnice simulucej klavir, a to reproduktor opat aspon dvojstranny, kvoli simulacii vnutornych odrazov.

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

To je moc hezký, ta bedna do vinglu. Taky by ale mohl hrát jeden reproduktor proti klínu z tvrdého materiálu. Nemůžu ale najít ty průvodní články - z tý adresy fotky se k tomu nejde dopracovat. Tohle už je asi víc o designu než o zvuku. Zvláště ten reprák, co hraje proti kuželu a kouli - to je opravdu skvost. Ale nikdy jsem nic takového v reálu neslyšel.

Jak by se chovaly extrémně velké ozvučnice, to je otázka, protože na skutečném povrchu klavíru budou místa s různou intenzitou a fází, místa, kde dochází ke sčítání i odčítání kmitočtů a tu krásu zvuku tvoří jeden velkej chaos. Mám naopak zkušenost, že mi velké amatérsky stavěné bedny hrály příšerně, byla tam spousta rezonancí. Zřejmě i ten zvuk v té velké bedně musí vznikat fyzikálně různě a na různých místech, jako na tom kontrabasu, kde jak píšeš, hraje i hmatník. 

V každém případě, vtip je ten sluch oblbnout jiným způsobem, než stavbou beden ve tvaru a velikosti klavíru...

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Podle toho by žádná sluchátka neměla umět věrohodně zahrát jakýkoliv akustický žánr, a přitom je tu dost vláken, kde se příznivci sluchátek a sluchátkáčů nad svými výtvory rozohňujou.
Obsahujou tedy ty samply tedy už nějaký reverb, prostor, a nebo je to sejmuto jen jako klavírové struny?
A ještě kacířský dotaz, bylo by nemožné si ty samply nahrát sám?

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Já myslím, že vtip sluchátek je v tom, že obcházejí stavbu vnějšího i vnitřního ucha, tedy těch orgánů, který maj za úkol lokalizovat zdroj zvuku a všechny jeho další vlastnosti.

Možná by bylo zajímavé snímat zvuk přímo z bubínku něčího ucha, třeba na něm kus postříbřit a laserem nasnímat jeho chvění. Třeba by takhle šel zprostředkovat jiným lidem (zase přes sluchátka) naprosto dokonalý hudební vjem, jako kopie chvění cizího bubínku. (Anebo je to pitomost, nevím nic o funkci bubínku.)

Problém vzniká, když se zprostředkovává kopie zvuku, a přitom zůstávají zapojeny ty labyrinty v tom uchu, které pak signalizují - tohle není správně daleko, tohle není správně velký, tohle není správně takový a makový.

Vyrobit si vlastní samply je asi to, co začali všichni dělat, protože s tou nabídkou se protrh pytel. Kumšt bude udělat to opravdu dobře, s ohledem na to, jak a na čem to má být zobrazeno. Čímž jsme opět na začátku téhle diskuse.

(upravil Sendy 20. 12. 2013 0:18)

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

No, a jak teda sluchátka obcházejí to vnitřní a vnější ucho ? Máš je snad zaražený až do hlemýždě ?

Co se týče preferencí 5 či 6" a ne 8", asi jde o cenu, jak jinak, a taky jsou asi malinké monitory preferované u domácích virtuozů, protože dostačují.

Web

Re: Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Sluchátka je obcházejí tím, že hrají vždy do ucha kolmo, i když otáčíš hlavou. A při lokalizaci zvuku je třeba hlavou trochu kroutit. A taky je obcházejí tím, že tam nepouští současně několik časově zpožděných signálů, takže se ty orgány neuplatňují. Stejně jako nejde sluchem lokalizovat cikáda, protože odrazy té specifické frekvence přicházejí při každé poloze hlavy do ucha s nezměněnou intenzitou a barvou.

Ad 2, já jsem tím zmiňoval názor jednoho člověka, který na Pianoworld tvrdil, že 8" byla vyloženě špatná volba. Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale mě přijde basovější a kulatější zvuk u mých Mackie taky spíš méně vhodný.
Jestli "malé bedny stačí", takhle to neberu. Když mi menší bedny vytvoří realističtější pocit, chci menší, i na úkor výkonu. Řeším "na doma", resp. do aťasu, veřejně nehraju, protože to zas tak dobře neumím.

Příspěvky [21 až 38 z 38]

  Stránky: ««« 1 2

Audioweb.cz » Reprosoustavy » Teorie: co nejlépe zahraje zvuk digitálního piána?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£