Re: Měření impedance, fáze a TS parametrů ... frekvenční charakteristiky
Hmm, tak chlupy zmizí, když snížim vzorkovací frekvenci na 48kHz.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Návrh, měření, software » Měření impedance, fáze a TS parametrů ... frekvenční charakteristiky
Hmm, tak chlupy zmizí, když snížim vzorkovací frekvenci na 48kHz.
Ted jsem to chtel napsat. Pytlik se soli je fajn, ale melo by drzet pevne i cestou "dolu". Navic by bylo dobre merit repra svisle, prave kvuli vlivu gravitace, ktera potom jednim smerem pomaha a druhym jde proti sile pohonu.
tak mě napadá proč to měřit zrovna svisle, když repra budou pak hrát v normální poloze?
Jo ty vstupní části sou ojebaný no. Já sem zjistil, že nějakou vypovídající hodnotu moje měření přes micin má teprve když to trochu oroštuju. Mimochodem Boramyre, ty díry který sme naměřili po nárůstu SPL zmizely, asi to dělá ten SN.
Pro měření měničů v bedně, je kritické zvolit stejný počátek okna, tak aby šla naměřená data (měřená fáze) spolehlivě použít pro simulaci výhybky?
Měřit měnič položený magnetem na stole je ok, s TS parametrama to nehejbe. Se zkreslením už by to pravděpodobně hnulo (hlavně u basáků s poddajným závěsem/těžkou membránou).
Ahoj hoši. Tak som si stiahol ARTU, spravil stojany a začal "merať". Akurát neviem, či som to podľa návodu pochopil aspoň ako tak dobre. Tu je pár mojich "meraní":
Toto je ARV 089, ja som mu dal predradný odpor 2 mikro, iný nebol poruke, tak to klesá od 2kHz. Druhý obr. je stiahnutý z TVM, ale je asi ešte z čias Lenina.
A toto je ARO4658 a to som chcel vedieť, či som si dobre vybral to okno, alebo bránu (neviem, angl. GATE)
Ak to tu vadí, tak to po dúfam nejakej odpovedi zmažem. Nikdy som také meranie nevidel, robil som to len podľa manuálu v ARTAe.
Merací mikrofón nemám, je to len pecka s handsfree siemens s tieniacou rúrkou. Čakám na chuckofón
jean: ten vyskac si meril v ozvucnici? Ten vyber okna neni na tom pastnutem obrazku moc videt...
jean: takto nic nenameris, kvuli difrakcim, musis mit vyskac minimalne na nejake desce napr. deska 20x30 cm uz da nejake realne vysledky...
jean: no vidis to je dobra shoda - ze obyc pecky moc nemeri nad 10kHz se vi, a pod 400Hz toho taky moc v bezne mistnosti nezmeris (diky kratkemu oknu). Jinak okno by melo zacinat tesne pred zacatkem zakmitu, tezko odhadnout z tveho obrazku cca 2.5ms.
Toto bolo merané dnes na terase, je to najrovnejšia veľká plocha čo mám. Dnes bolo bezvetrie. Bedňa s reprom boli vo výške asi 1.5 metra. Myslím, že to je použiteľné od asi 600 Hz. Ak som to nedosral. Viem, že by to malo začať pred začiatkom zákmitu, ale potom mi nevychádza lenght sample. Som prekvapený, že meranie je prakticky nezávislé na náhodných hlukoch (výkriky a pod. meral som to furt dokola a priebeh stále ten istý, otázka je, či som to meral dobre )
Aby ti vychazelo lenght sample i pri oknu dlouhem cca 3ms (a ty cca 3ms bys dosahnout mel skoro v kazdem prostoru), je potreba samplovat na 96kHz.
MLS signál je velmi odolný proti rušivým hlukům pozadí.
Proč je potřeba 96kHz? 48kHz by mělo dát 24kHz pro měření, nebo to není s dostatečně velkým rozlišením?
Měl bych jednoduchou otázku . Jak mám odečíst dvě křivky, abych po přičtení rozdílu k jedné získal křivku druhou? Samozřejmě sem zkoušel normalizované a s minimální fází, ale vycházej mi blbosti :x.
Proc potrebuje ARTA aspon 128 vzorku, aby neco kloudnyho spocitala ti vysvetli Michal, ma diplom z analyzy signalu
Tu druhou otazku bude asi potreba jeste trochu rozvest. O co se snazis? Kalibrujes mikrofony?
Jo chci udělat kalibrační křivku pro mikrofon. To znamená že mám změřenou charku řekněme "rovného mikrofonu" na jednom repráku a pak mám charku s mým mikrofonem změřenou stejně na stejném repráku.
Tak Michale něco o tom napiš, až zase budeš v práci plně vytížen prací .
Nevim jaky jsou moznosti, nesedim u toho, ale udelal bych to takhle: Vyexportoval bych obe charky do souboru (.frd, nebo co to umi). V excelu bych proved sprosty odecteni amplitudovych charakteristik a z vysledku udelal zadanej kalibracni soubor (tam staci jen seznam dvojic "frekvence ; korekce v amplitude". Jak ma ten kalibracni soubor vypadat je v manualu. Samozrejme k tomu nesmis zapomenout zapocitat korekcni krivku i toho "rovnyho" micu
Ja si tu korekci udelal rucne v notepadu, proste jsem na zhruba po 1kHz bud pridal nebo ubral decibely az to sedelo.
A fázi nechat dopočítat minimální?
Když to uděláš tak, jak píšu, tak fázi vůbec nepotřebuješ řešit. Koneckonců je fáze jen volitelnou součástí kalibrační křivky a musel by se vyjádřit někdo znalý, jak to s tou fází konkrétně u mikrofonů je. Podle mě jí k tomu (zvlášť) nepotřebuješ.
Vskutku fázi netřeba, ona v kalibračním souboru vytváří takovou zajímavou věc, že ji skutečně pouze posunuje o úhel, takže se kliďánko stane, že vám kus fáze chybí .
Jak zařídit dorovnání rozdílu pink noise white noise/white noise, což je 3dB pokles u růže - kde ten pokles začíná?
S každým měřením se mi v LSPLabu mění začátek impulsu, i když mikrofon a repro vzdálenost nemění. Arta má začátek vždycky stejně správně. Co to má být?
edit: Ani ta Arta nemá začátek dobře
Audioweb.cz » Návrh, měření, software » Měření impedance, fáze a TS parametrů ... frekvenční charakteristiky