Zdar, drahy priteli, po dlouhem hledani a badani z mym dvornim automechanikam (toyota, lexus- letocars Bratislava)
sme dosli k nasledujicimu verdiktu.
Dimmer, resp. ovladani osvetleni vozu je v tomto typu auta nalevo od volantu ze zadni strany pojitkove skrinky, je krabice, jmenuje se ECO BODY.
Je rozeznatelna tim, ze je na ni priveden staly + z nektere pojistky v motoru, mela (ale nemusi) byt oznacena, jako EB, nebo ECC/B nebo eco body.
Muze vsak jit, podle typu osazeni kabelaze a skrinek o zcela jinou pojistku, zdruzujici neco ze stalym +
Dale pak ale je v prostoru rozvodnice vlevo od volantu nekolik pojistek, ktere zas typ od typu, dle vybavy a dalsiho prislusenstvi, bud sou osazeny, nebo nejsou osazeny, u nejvyssi vybavy, je zvlastni, ze palubni odvetleni, je jisteno dvema pojistkami.
Jedna je pred vstupem staleho + do te skrinky eco body a jedna, ktera neni podninena, je jeste primo v okruhu zarovek interieru.
ECO Body krabicka...
Nemam a nedokazu sehnat, alespon typu je prilis mnoho, nutno kompletne vybrat, na krabici je ean a cislo dilu, lisi se to v zavislosti od vybavy vozu a typu kabelaze.
Podotykam, ze v krabici je bud jeden, nekdy dva, nekdy tri vykonove tranzistory, zase zalezi, co to vsechno stmiva..
Nektere maji stmivani i na osvetleni klicku zapalovani zvlast, nektere maji i nucene vypnuti svetla v zadnim prostoru a kufru, aby nevysalo baterku, kdyz sou nedovrene dvere, nebo porucha dverniho spinace.
Podle vyjadreni mechanika, neni to casta zavada, ze se to posere, ale problem byva, kdyz se nepropali pojistka a stmivac, zacne stmivat, pak se to spali. Opravu na podobne veci resil pred mnoha lety, krabicku sem opravoval ja.
Pricina je jasna, pri prechodu z plne otevreneho tranzistoru, do "stmivani" je pri skratu cely ubytek napeti na tranzistoru a pojistka jiz pravdepodobne nereaguje, proud pres ni tece mensi, ale pro tranzistor smrtelny.
Pokud to budes rozdelavat, davej pozor na konektory a kabely, pravdepodobne, budes kvuli tomu "eco body" muset vybrat pojistkovou a rozvodni skrinku vlevo od volantu v interieru.
Mozna, pokud mas gynekologicke ruce, zrcatko, laparoskopickou kameru (usb malou kameru) a ocihnes to ze zadu, dokazes to vymontovat bez nutnosti demontaze te rozvodni skrinky, ale co si pamatuju, tak to moc nejde. U vetsich aut, jako je previa, nebo siena, to jde, ale u osobaku to nejde.
Pokud dokazes bez stray kyticky rozloupat ten eco body, je tam japonsky vykonovy trandak, lze ho nahradit cimkoli podobnym.
Pozor, pokud je tam i dimmer budiku, hodinek a podsviceni topeni/klimy, tak ten je NPN a ten co stmiva osvetleni v kabine, byva PNP.
Stejne tak osvetleni v kufru, je li zapojeno pres tu krabicku.
Typ od typu, je ta krabicka podobna opravdu rele, ale je vetsi a ze spodu do ni jde kabelovy svazek, pres vicepinovy konektor.
Stejne tak dle vybavy auta pozor, je li tam seriove montovane autoradio, je tam jeste pridavny stmivac pro podsviceni radia. Tento typ mel nejvetsi konektor a nesedel do jinych typu. Rozsireno to ale bylo spis v USA, ne v EU.
Aby to nebylo tak jednoduche, ridi to pres sbernici pocitac, dokonce chyba, se da vytahnout pres diagnostiku.
Snad ti to pomuze, dej pak vedet.