Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Autohifi » Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [14]

Téma: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Zdravím,
dostal se mi pod ruku tento reproduktor a nerad bych ho vyhodil, jak mi jistě v prvních odpovědích doporučíte smile Seznámil jsem se s WinISD a spočítal jsem si po dosazení parametrů požadovanou ozvučnici. Co mě ale zajímá je především Váš názor. Myslíte, že by bylo tento reproduktor lépe udělat do uzavřené ozvučnice, jak doporučuje výrobce nebo spíše do basreflexové u které mi vyšli mnohem lepší hodnoty... Dále si nejsem jistý, jak přesně naladit ozvučnici, kdyby bylo vhodnější tento reproduktor případně využít s basreflexem. Neznám pro to odborné termíny, pokusím se: Předpokládám, že pro lepší kvalitu přednesu je vhodné naladit ozvučnici tak, aby byla charakteristika co nejvíce rovná - na všech frekvencích hrála stejně. Zkoušel jsem a je velmi jednoduché naladit bednu, aby hrála na určité frekvenci i o 10dB více. Dodám jen, že se bude jednat o ozvučení auta.

Děkuji všem za případné (smysluplné) odpovědi

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

V autě jsou frekvence pod 50Hz převážně na škodu. Basreflex spíš taky na škodu. pokud je doporučena uzavřená ozvučnice, určitě bych udělal uzavřenou. Od wooferu v autě potřebuješ nejvíc 80-100Hz, takže pokud se ti uzavřenkou podaří udělat mírné převíšení na těhle frekvencích, nemuselo by to být ke škodě. Basfreflex by mohl taky mimo jiné způsobit nekontrolovatelnost membrány pokud je kmitací systém tohohle reproduktoru příliš podajný, proto možná to doporučení uzavřenky.

Web

(upravil Vavrick 10. 4. 2012 13:59)

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Ahoj, děkuji za reakci.
Co jsem počítal, tak s uzavřenou ozvučnicí tento máloziskový reproduktor hraje asi o 11dB slaběji, nežli s basreflexem. Nerad bych nevyužil jeho potenciál a přišel o tlak smile

Přikládám charakteristiky, snad je vše správně:
http://img692.imageshack.us/img692/5278/ziskh.jpg
(ladění obou beden je na 40 Hz, uzavřená vychází na cca 21l a otevřenou s basreflexem jsem nastavil na nějakých 45l)

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Bude k němu především potřeba silnější železo vzhledem k citlivosti, nečetl jsem manuál, ale nesmysly o vhodné aplikaci by Pioneer jistě nepsal. Reprák v simulaci funguje už od 10l, dal bych mu ale 20-30l, půjde velmi nízko. BR bych nedělal, získáš ale navíc dost citlivosti.

Tubamusic by nám mohl vysvětlit, proč jsou frekvence pod 50Hz na škodu? A na 100Hz by sub už dávno neměl hrát.

(upravil antonio 10. 4. 2012 14:33)

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Ahoj, děkuji též za odpověď.
Záměrně jsem ho zkoušel ladit na 40Hz, protože můj stávající má hrb na 90Hz - dělá to kravál, ale zvukově je to bída. Doporučuješ tedy udělat raději uzavřenou ozvučnici? Při pohledu na charakteristiku mám ale strach, aby to vůbec hrálo. S pořádným zesilovačem počítám...  Díky za odpověď

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Jestli máš strach, vyzkoušej si to sám, z uzavřené 30l, můžeš bassreflex udělat kdykoli, jen bude nutností celou délku trubky vyvést ven, min. půlmetr při 10cm to asi bude.

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

antonio: pod 50 Hz v autě akorát vše hučí, rezonuje ale s basem to nemá nic společného. prostě tyhle frekvence se do auta nevejdou. Na 100Hz by neměl hrát sub z hifi hlediska. V autě je to všechno jinak. Téměř žádný měnič ve dveřích nezahraje pod 100Hz tak aby to bylo použitelný. Je to hlavně věc vkusu. V autě většinou nejde o vyrovnanou frekvenční charakteristiku. Aby to za jízdy vůbec nějaké basy mělo, je třeba podporovat zvuk právě pod tou hranicí 100Hz. chvěním kastle a přenosem vibrací to pohlcuje nejnižší frekvence reprodukované hudby.Celé auto prostě rezonuje vlivem jízdy v těch nejnižších frekvencích. Zvuk se rapidně změní po zastavení a ještě pak víc po vypnutí motoru. Když se pak perou reprodukované nejnižší basy s vlivem jízdy, je to na poslech nepoužitelné. Čím novější auto, tím se to děje níž. (asi krom luxusních limuzín od 1mil Kč, ale i tam). Proto tvrdím, že aby basy byly znát a byli přínosem ne k vsteku mělo by se vše odehrávat kolem 80-100Hz +,- .Pod 50Hz nechat prostor pro kmity kastle a přenos vibrací od motoru a ne to ještě znásobovat wooferem. Každý auto je diametrálně jiný a proto to neberte nikdo jako bernou minci, píšu jen to co jsem si v praxi vyzkoušel.

Web

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Ještě bych se zeptal a ujasnil si, proč tedy není vhodný basreflex pro tento reproduktor. Jestli to bude mít špatný zvuk nebo něco jiného? Děkuji

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

TS-W3002D4 som kedysi dávno rozoberal na go4sounde, ale javil sa ako trošku problémový sub práve kvôli tvaru takmer uzavretého koša, na vážne by som vyskúšal výrobcom odporúčanú uzavrenku a skúsiť čo to povie smile

tubamusic: Dobrý vtip na dobrú noc, to si čo skúšal na starej škoda 120? Pod 50Hz je toho synku drahý hodne a v aute keďže sa nízke frekvencie zosilňujú je priam bravúrne počúvať najnižšie oktávy, ktoré nie je potrebné doháňať veľkými objemami ozvučníc a EQ. Pri bežnej počúvacej hladine (nemyslím vypekačky ani tichý pohreb) nemá dôvod čo drnčať, pri veľkom spl trebárs 110dB čo nie je problém v aute dosiahnuť len ťažko rozoznáš čo i len vlastný prt od drnkajúcich plechov smile

Web

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

tubamusic napsal:

pod 50 Hz v autě akorát vše hučí, rezonuje ale s basem to nemá nic společného. prostě tyhle frekvence se do auta nevejdou.

Poněkud zvláštně napsané. Rezonance budou dány mizerným dílenským zpracováním, to není problém prostoru. Nízké frekvence sice mají dlouhou vlnovou délku a do "auta se nevejdou", neznamená to ale, že nejsou slyšet, ony se dokonce násobí/skládají a stávají vlnou tlakovou, proto v interiéru uslyšíš 20Hz snáz než doma a nepotřebuješ k tomu ani moc plochy, objemu nebo výkonu, doporučuji si poslechnou takový sub, třeba to co plánuje Vavrick, to půjde pekelně nízko.

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Ahoj všem, v první řadě děkuju za reakce.
Zkusím tedy uzavřenou ozvučnici a uvidíme, jak to dopadne. Dle mého názoru by neměl být problém dát tento měnič do 45l, aby případný BR nemusel mít takovou délku. Navíc větší ozvučnice by měla jít ještě o kousek hloubš.

Myslíte, že by to nevadilo? Nebo raději dodržet oněch 30l maximálně.
Děkuji za reakce

(upravil tubamusic 10. 4. 2012 23:54)

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

antonio, dbmax: Jako bych nic nenapsal pánové. Každý to cítí jinak.. Bylo by zajimávé změřit interiér auta při jizdě. Jaké kmitočty budou převažovat? Samozřejmě bez audia, jen to co vytváří samotný vůz uvnitř. Pokud je to na to, pouštět si muziku v odstaveném autě na parkovišti, pak chápu vyrovnanou frekvenční charakteristiku od 20Hz - 20Khz. Za jízdy je všechno jinak, kdy se právě projeví ony hluky produkované vozem, pokud ovšem netlačím do hlavy 100 a víc dB, což už je životu nebezpečno (při řízení, vnímání) a hluk samotného interiéru se ztrácí. Neřeším teď vozy typu š120, ale měl jsem možnost řešit muziku v Audi A6, VW Passat, š Octavia, Citroen Xantia atd. a to ke spokojenosti majitelů.

Kdyžtak antonio smaž mé přízpěvky v tomto vlákně, ono to je spíš velký OT.

Web

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Možná ke spokojenosti majitelů, ale pokud ti žádný ompa ve dveřích nehráli pod 100, vidí problém spíš v montáži. Holt když dva dělají totéž není to vždy totéž.
Vavrick: můžeš, ten reprák bude fungovat v relativně velkým rozmezí objemů, ale osobně bych ho dal do 30-35l v zavřený bedně.

Web

Re: Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Predne repro vo dverach hraju bez problemov od 60-70Hz, konieckoncov, staci si vyskusat zapnut HP filter, kde na 80Hz/12dB (-3dB@80Hz) je jasne pocut, ze spodne basove pasmo z velkej casti zmizlo.

Sub krasne natlaci aj 25Hz, v aute nie je problem dosiahnut aj nizsie frekv.  kvoli lahkemu vybudeniu maleho objemu a vhodnym rezonanciam.

Příspěvky [14]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Autohifi » Návrh ozvučnice pro Pioneer TS-W3002D4

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£