Re: Hi-Fi preamp
Sakra, to by mne taky mohlo zajímat, když už jsem si pořídil ty stavebnice SPV.=)
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Hi-Fi preamp
Sakra, to by mne taky mohlo zajímat, když už jsem si pořídil ty stavebnice SPV.=)
tu dávam schému na ten zosilňovač na slúchadlá... OZ tam použijem OPA177 ... oplatí sa to ? alebo mám použiť iba samotný OZ ? slúchadlá majú impedanciu 22R, zatiaľ nepredpokladám kúpiť lepšie takže impedancia bude rovnaká aj po ďaľšie roky... ak by mal niekto záujem uploadnem aj DPS
Právě jsem dodělal předzes s relátkově řešeným přepínačem vstupů. Používám dvě relátka na připojování/odpojování zdroje signálu (každý na jeden kanál). Odpojuji žívý konec i zem. Při odpojení zdroje zkratuji jeho živý konec na jeho zem přes odpor. Nevím ale jak nejlépe zvolit hodnotu zkratovacího odporu. BobiseK tady zmínil 100R. Já tam aktuálně mám 120R. Jaká hodnota bude nejvhodnější, případně proč?
To sinclair: Bude možné spřahnout ovládání několika předzesů pro vícekanál?
Jirik: Z hlediska případných přeslechů mezi jednotlivými zdroji signálu platí čím míň tím líp. Vytváříš vlastně dělič Výstupní odpor zdroje signálu - zkratovací odpor.
Jenže pro sichr (nikdo neví, čím konkrétně je danej "zdroj signálu" osazenej) si málokdo troufne zkratovat to natvrdo a vrazí tam těch 100 ohmů. Tím pádem ale, protože výstupní odpor třeba CD přehráváačů bývá taky cca 100 ohmů, potlačíš ty přeslechy vlastně jen o 6 dB proti stavu, kdy by ses na ty zkratovací odpory úplně vykvajznul.
Takže podle mě je jedno jestli 100 nebo 120 ohmů
Nebo to přepínáš nějak chytřeji než jsem pochopil?
opamp: díky za odpověď. Nepřepínám to nikterak inteligentněji, takže mi tvá odpověď postačuje dostatečně. V budoucnu bych chtěl do předzesu zapínat jen zařízení, které budu na výstupu posilovat nějakým bufferem (pravděpodobně Macurovým AudioBufferem). Tam už bych asi mohl hodit menší odpor, když přímo audio buffer je dělán aby pracoval do 50R, že?
Sinclaire, když už jsem si pořídil stavebnice zesilovačů pro domácí Hi-Fi, SPV-250P od Aldaxu, určitě mám zájem o avizovaný korekční předzesilovač. Ať už je to tedy kompletně jednotné od Aldaxu.
Protože si připravuji materiál pro mechanickou stránku věci včetně návrhu, rozmístění jednotlivých modulů, zajímá mne jaké budou rozměry DPS a jestli budou potenciometry na desce korekčního předzesilovače, tak jejich rozteče. Kvůli návrhu konstrukce by mi to pomohlo.
A ještě dotaz, bude-li korekční předzesilovač krom regulace ve zpětné vazbě i v pasivní verzi, případně jaké máš k oběma řešením stanovisko.
Jinak už dříve mám taktéž vytypovanou verzi předzesilovače, jakou výše zmiňoval Bobisek.
Jiriku, hlavním požadavkem je zkratuvzdorný výstup toho zdroje signálu (resp. takovej výstupní odpor, kterej zkratuvzdornost zaručí) - pak je nejlepší tvrdej šlus. Prakticky každej moderní voperák to má. U diskrétních řešení tomu tak bejt nutně nemusí. Jak to má PMA nevím.
K tomu sinclairovu příspěvku o připravovaném preampu: podle popisu bude super, ale nikde nevidím zmínku o subsonickém filtru. Určitě by stálo za to, aby byl součástí preampu, třeba volitelně osazovatelnou. Představa, že Aldax bude schopen dodat všechny součásti kvalitního "integrated amplifieru" bez nutnosti něco vymýšlet či shánět je pro mne velice lákavá.
7tech: teoreticky by to možné bylo, prakticky na to kašleme, vícekanál s podobným vybavením a v provedení Aldax by nikdo nekoupil.
O pasivním korektoru se z několika vážných důvodů ani neuvažovalo. Vážné důvody jsou odstup, anžto pasivní korektor vyžaduje cca 18dB zesílení v cestě navíc a pak linearita regulace bez použití exponenciálních potenciometrů. Rozsah regulace s aktivním korektorem je jen +/-10dB ve prospěch linearity regulace, zjednodušeně řečeno "zvuk jde za hřídelkou", je to rozsah velmi dostatečný, pakliže si uvědomíme ještě přídavných 5dB v loudnessu. Takové zdůraznění Vám ve spojení s SPV250 a neopatrnou manipulací s volume malými dětmi vyrazí membrány basáků z beden asi metr daleko, případně speče tweetry na uhel.
Subsonic filtr tam samozřejmě je, s kritickým kmitočtem 15Hz/18dB/okt hned na vstupu korekčního zesilovače. Máte mě za blba???
Korekční zesilovač z KE AR 6/2006, který se mi zamlouvá
http://img225.imageshack.us/img225/9646 … 33afv5.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/5503 … 33bpf0.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/682/ … 33cnc0.jpg
rozměr desky je 195 x 83mm
http://img454.imageshack.us/img454/2566 … 3mmmg2.jpg
Hledám ještě nějaký šikovný, jednoduchý přepínač vstupů. Má někdo tip?
beatron, máš rovnaký vkus ako ja tiež som po tom preampe pokukoval, ale ešte niesom celkom rozhodnutý či ho tam dám...
ja som si prepínač vstupov navrhoval sám, na vstup dvojitý operák, neinvert. zapojenie, nastavenie zosílenia... na jedne doske je dvojitý operák + relátko... bude sa to ovládať klasicky,prepínačom.... keď to otestujem a pôjde to ako má,ti môžem poslať schému a návrh DPS
Juhuuu, konecne vim o preampu kterej mi nezabije kvalitni konce. Az bude preamp tak jsem skoro 100%ni zakaznik: 2xSPV100P + preamp + toroid.
Hmm až na detaily je zapojení obšlehlé z RSD4132 od EZK... se všemi nectnostmi... http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=682 Zde jsou informace jak tyto korekce vylepšit.
Ikdyž pardon... tyhle jsou oproti těm z EZK ještě zprasené.
Prepinac najdes v PE 6/1999.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Hi-Fi preamp