Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 2)

Audioweb.cz » Subwoofery, kino a sestavy » Co do auta PA sub nebo hifi sub?

  Stránky: ««« 1 2

RSS

Příspěvky [21 až 36 z 36]

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Jo. Jenze VZDYCKY jsou v aute i jina omezeni. V praxi to pak vypada tak, ze testujes ruzne reproduktory treba ve dvou variantach ozvucnic. Mas moznost dat 12" takhle a takhle, 15" jenom takhle a 10" se zase perfektne hodi "sem" takze jinde ji ani neuvazujes. Je proste vic moznosti a obvykle tim navrh zacina. Zatimco normalne domaci hifik zacina tim, jakej chce zvuk a jak ho muze dosahnout, autohifik primarne resi misto. A ano, v okamziku, kdy se rozhodne ze "to da sem" a prostorove se sem vleze akorat 8" nebo 10", tak pak uz ano, mas danou ozvucnici a do ni lupes jeden reprak za druhym.

Nevim, jak mas LTC resene obvodove nijak jsem to nestudoval, ale predrazeni autohifi zesu nemusi byt tak samozrejme uz kvuli tomu, ze treba autoradia maji klidne 4V a silnejsi vystupy a u autozesu je hodne problematicka skoro nemozna zastavba toho tveho DPS do tela. Az bude LTC se sterevstupem (temer vzdy se stereo micha v monosub az v zesu, monosub vedeni jsem jeste nevidel, a nektere zesilovace si dokonce subsignal sami tvori uvnitr tela - tam je v podstate nemozne neco pred koncak zaradit), 12Vss napajenim, v kovove nerozbitne krabice, pak ji zacnu autohifikum houfne doporucovat, protoze proti tomu principu nemam ani pumpa. Ale v celem kontextu to vyzniva jinak....

chrashi, neresime narust max SPL diky nizsi impedanci, ale predpokladame, ze nemame dost silny konec na vybuzeni 8ohm - pak muze 4ohm verze byt vyhodnejsi.

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

přečti si to ještě jednou. ty repráky jsou slabší samy o sobě, a stejně z toho nemáš šanci 3 db navíc dostat. je jedno při jakym příkonu to přeci je. nikdo tu o maximální SPL nemluvil.

(upravil check 20. 6. 2008 0:14)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Michal: U profíků se dá ekvalizovat dvěma součástkama na vstupu zesilovače.
Crashpc: Tak počítej se mnou:
ARN 150-03/04  08
Re             3,9  7,8 (menší lepší)
Bl                5   6,3 (větší lepší)
Bl/SQRT/(Re) 2,53 2,256 (větší lepší)

Nevím proč by měl vadit zesilovači 4Ohm měnič, pakliže není poddimenzovaný. 4Ohm reprosoustava udělaná od prasete by mohla dělat problémy, ale... Nějak nechápu, proč by měla být termická komprese pro 4Ohm reproduktor horší, než pro 8Ohm; měl sem vždycky za to, že dodávaný výkon je určen napětím na impedanci a proud tam nikde nefiguruje. Dá se říct, že veškerý příkon reproduktoru je převeden na teplo, tak nevím, jak může ta či ona impedance víc trpět na termickou kompresi.
Seriový odpor, lépe řečeno vnitřní odpor zesilovače (DF) je u koncáku s řádovým výkonem ve stovkách W zanedbatelný. No a dostatečně tlusou kabeláž s nezoxidovanými konektory si už musí vymyslet každý normální člověk sám.
Uznávám, že pokud někdo v PA tahá ty kilowatty po desítkách metrů slabého kabelu, je to problém.

Web

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

pasivne ano, ale tys tu mluvil o LTC, proto jsem vystartoval. O kondikach a odporech na vstupu tu nebyla rec - coz ovsem mimo jine obira uroven vstupu o nekolik db, coz muze v prostredi auta byt obcas docela taky problem.

(upravil sinclair 20. 6. 2008 8:21)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Koukám checku, že z tebe začíná být odborník úplně na všechno.
"Dodávaný výkon je určen napětím na impedanci a proud tam nikde nefiguruje" - co tě kurva ve škole učili ??? Nenapadlo tě třeba, že na cívkách 4ohm repráků není drát dvojnásobného průřezu oproti osmiohmovým ???
Jseš vůl a běž s tím svým LTC už konečně do prdele.
Kdyby to bylo k něčemu dobrý a v praxi bezproblémově použitelný, výrobci seriózních autozesilovačů už by to do nich dávno montovali, skoro nic to výrobně nestojí, ale byla by to funkce navíc, která se dá řádově lépe zpeněžit, minimálně u monobloků pro subwoofery. Jenže to tvoje LTC má kupu háčků, mezi jinými krutý posuv fáze při přeladění.
Nikdo a nikde to pokud vím nepoužívá, vývojáři nejsou kreténi a zrovna ty by sis neměl myslet, že jsi chytřejší než oni.

Mimochodem, znám hromadu koncáků s výkonem řádu stovek wattů s tak mizerným DF, že jsou teoreticky použitelné jen s repráky s obrovským BL, nebo pro místní rozhlas. Tak prosímtě blbě nepindej.

Web

(upravil MaBat 20. 6. 2008 8:37)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Sinclaire (a ptám se s pokorou a respektem) -  dá se takhle od stolu říct jak velký Q je možný tím LTC reálně korigovat řekněme na 0,7? Tj. bude tím v reálu velký problém "stahnout" Q z třeba 1.6 (při f3 85Hz) na 0.7 (pro f3 35Hz), samo sebou v uzavřený bedně? Jde mi čistě o elektrickou část.

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

sinclair mi to (ještě s nějakou přidanou "omáčkou okolo") všechno vyfoukl z tlamy.

Jsi taký profík až jsi dokázal zpočítat výkon bez existence proudu.

ještě jednou:
1)zesilovač při poloviční impedanci často nedá dvojnásobek výkonu
2)stejnej úbytek napětí na řetězci zesilovač - reproduktor zspůsobí u 4Ohm verze větší ztráty.
3)4Ohm reproduktor je slabší
4)mluvíme tu " o reproduktorech". Konkrétně subwooferech, které mají poněkud jinou práci než ostatní reproduktory. ne o TVM za 300kč.

Tohle já checku neřeším. mysli si co chceš. Strašně mě ale zajmá, proč jsou reproduktory s nižším Re lepší, a proč je bassreflex v autě zkratovanej.

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Tak jo, přesvědčili ste mě, nebudu sem už tolik psát.

MaBat: LTC nejde moc korigovat velký Q na malý - umí přidávat, ne ubírat.

Web

(upravil MaBat 20. 6. 2008 11:28)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

"Transformovat" jednu kombinaci (Q1,f1) na jinou (Q2,f2) je přesně to, co to má snad dělat, ne?
http://www.linkwitzlab.com/filters.htm#9

Že neumí ubírat je blbost. Nebo si to myslel tak, že to umí špatně?

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Jo sorry. Neumí to udělat na konci charakteristiky hrb, musí se místo toho udělat pozvolný nárůst a větší zisk. Neumí to zkrouhnout charakteristiku a Q zároveň, ale jenom takový šílený meze...
Někdy prostě vychází blbě K a pak se to musí zkoušet trochu jinak, i když se stejným výsledkem. Však ve WinISD/LspCadu si s tím můžeš hrát, jak chceš.

Web

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Však jo: http://audioweb.cz/viewtopic.php?pid=78726#p78726

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Jinak řečeno to klade značné nároky na rezervu výkonu zesilovače.

Web

(upravil MaBat 20. 6. 2008 13:13)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Ano, spolu s výchylkou reproduktoru. Nicméně k tomu Linkwitz říká, že v praxi to není zas tak zlý, jelikož v těch nejnižších oktávách je "hudebního výkonu" už většinou poměrně málo..

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Tak to bych si panu Linkwitzovi dovolil oponovat, na nejnižších kmitočtech je spotřeba výkonu nejvyšší, zvláště u popu a techna, na hardrocku to tak kritické být nemusí.
Kolikpak výkonu navíc potřebuješ pro celkem zanedbatelnou korekci +3dB?

Web

(upravil MaBat 20. 6. 2008 14:14)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Proto tam mám těch basáků šest. Nejde přece ani tak o to, kolikrát bude výkon větší, jako na jakou vzroste absolutní hodnotu, ne? Jen nevím přesně, o kolik s těmi šesti basáky ta citlivost naroste, nebude to asi tolik, kolik říká jednoduchá teorie...

Edit: zpětně se omlouvám za OT.

(upravil check 20. 6. 2008 14:08)

Re: Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Mě to nedá. Já si připadám, že se tu neumí porovnávat. Oč se na 4Ohmové cívce vytvoří víc tepla než na 8Ohmové, když do obou pustím 1VA? Rozumíme si, že 2,53 je víc než 2,256?
Přestaňte tu mluvit v nejakých nejnižších oktávách a frekvencích v množném čísle. Nejnižší oktáva je jenom jedna a s ní souvisejí jedny nejnižší frekvence. Citlivost na té nejnižší oktávě je daná objemem a sílou pohonu. Síla pohonu je pro rovnou křivku vhodná jedna a je pak potřebný reprák právě s takovou. S větším objemem dostanu větší citlivost a stačí mi horší reproduktor. Pokud chci dosáhnout co nejmenšího objemu, potřebuju reproduktor s co nejsilnějším pohonem. S takovou kombinací ale nedosáhnu nejcitlivější možné bedny, pouze nad laděním BR bude citlivost rovná.
Ze všech možných důvodů je lepší mít větší plochu, kde pak stačí kratší cívka a membrána zase už tak těžká není. Jediné, co se ekvalizací udělá, je, že se srovná frekvenční charakteristika, citlivost ovšem zůstane. Srovnat chára je potřeba proto, že ty reproduktory mají velmi kvalitní a lehkou membránu. Pokud se někomu ekvalizace nelíbí ať si tu hmotnost dorovná a dá pokoj.
Touhle kličkou s ekvalizací se získá citlivost stoupající s frekvencí a menší problémy se zpětným rázem reproduktoru.

Web

Příspěvky [21 až 36 z 36]

  Stránky: ««« 1 2

Audioweb.cz » Subwoofery, kino a sestavy » Co do auta PA sub nebo hifi sub?

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£