Ale já jsem Karle ten koncák nerozporoval. Proti němu nemám nic.
Myslím, že jsem se snažil napsat co všechno ostatní je u většiny levných receiverů ošulené z důvodu nutných úspor. O tom co je použité za obvody na "předku" si také nedělám iluze. Servisku stahovat kvůli tomu ale nebudu.
Pak si většinou majitelé stěžují, poté co si někde poslechnou pořádné hifi, že je to nějaké mdlé, nevýrazné a bez basů. To je ale dáno většinou tím úsporným zdrojem s malou kapacitou elytů a průřezově slabým vedením tam, kde by to chtělo pořádné dráty. Se vždy hrozně nasměji, když to od všech koncáků jde takovým slabým plochým několika žilovým kabelem přes pofiderní konektory na desku s relé a pak teprve na výstupní konektory. Tam jsou ztráty na dynamice jako prase !!! A silný kabel k reprobednám už tomu pak bohužel nepomůže
A zvukové rozdíly jsou dost dobře slyšet až u vyšších řad přístrojů. V základních, nebo nejnižších řadách je to udělané tak nějak skoro nastejno. Teprve v nejvyšších řadách si výrobci mohli trochu "vyhodit z kopýtka" a namontovat kvalitnější komponenty.
V posledních několika letech servisuji kamarádům jejich miláčky, a jsou to opravdu hezké kousky ... Z poslední doby si pamatuji sestavu Yamaha CX/MX1, zesilovače Rotel, Accuphase, Luxman, Adcom, sem tam nějaký kotoučák (např. Akai 747), nebo kazeťák (Akai 990, TEAC atd...). Prostě mašiny, na které jsme před lety neměli a jen jsme je se závistí chodili okukovat do Tuzexu.
Naštěstí si je na stará kolena můžeme dopřát a mít z nich radost.
Hifi zdar,
Vašek