Ešte jeden pokus.
Máš tu viacero simulácii. Rovné, s hrbom... Po lopate. Buď to bude rovné a dosiahneš tú prvú vec, čo chceš a to je kvalita, alebo zoberieš to s tým hrbom a dosiahneš tú druhú vec, čo chceš a to je tlak. Tlak pri nejakej frekvencii. Game over. Neexistuje nič také, že chem to na kvalitu a tlak zároveň. Akustický tlak pri vysokej hlasitosti (celé vyvážené spektrum) nemá nič s "tlakom", ktorý ty požaduješ. Aj uzavretý systém môže vytvoriť až neznesiteľný akustický tlak vo vnútri vozu... Ale bude to hrať ako tak vyrovnane, nielen bučať na tom hrbe.
Ad ďalšie. vytlmovať BR a v podstate aj uzavretý sub je na stenách nejakou penou asi také riešenie, ako používať acylpirín na odtrhutú ruku. Treba si navrhnúť efektívny systém výztuh, aby tie obrovské almary boli pevné a nerezonovali. Urobí to ďaleko väčšiu službu, ako nejaké placebo s molitanom na stenách. Že treba potom objem tých výztuh odpočítať z celkového objemu vnútorného, je hádam jasné. Tlmiť box (uzavretý) treba materiálom vo volnom priestore bedne, tlmením sa dá pomerne výrazne hýbať so zvukom, tlmiť BR box vo vnútornom priestore bedne je dosť lotéria, treba vyskúšať, ale menej býva často viac.
Ad ďalšie. Proti gustu žiaden dišput, ale používať na "kvalitu" dvojcievku ako 1 ohm a týrať zosík do takejto impedancie je masochizmus. Asi aký DF (a kontrolu) bude mať tá zostava, keď pôjde impedančka toho reproša pod jeden ohm? A to si píš že pôjde, lebo elektrický odpor cievok a impedancia sú dve sakra rozdielne veci. Pokiaľ zľavíš z toho "chcem aj kvalitu", tak na kravál to bude OK, ale to je tak asi všetko.
Ad odprasenie reproduktora veľkosťou bedne. No jo, však nie je problém spraviť aj 500 litrovú almaru, hnať to zo zosíka čo je týraný jedným ohmom a reprák bude plandať ako zbesilý a vypluje membránu ako čert svätenúp vodu... Ale za "NORMALNYCH" okolností ten reproduktor pošle do kremíkového neba limitujúci zosilňovač a nie bedňa, čo bude mať +/- 30% objem...
Neber to zle, opakujem, že ti chceme ušetriť sklamanie a prachy....