Téma: Brum gramofonu Tesla NC450 - to není ten stále se opakující problém
Zdravím. Pokusím se popsat co nejpřesněji svojí situaci.
Jak název napovídá, mám gramofon NC450, který jsem vlastnoručně upravoval podle návodů nalezených na elektro a hifi fórech. Tímto tedy doufám, že nenaštvu zaryté ctitele originálních řešení. Provedl jsem tyto úpravy:
-Předrátoval jsem ramínko kabílkama Project
-Přenoska AT95
-Kablíky vedou od přenosky bez přerušení na výstupní chinch konektory (vynechané mutovací relé)
-Vyměněné elity za nové Nipon Chemicon a vyměněn potenciometr a trimry za nové (potenciometr vyměněn za identický typ, byla fuška ho sehnat)
-Transformátor jsem vyndal ven, do gramofonu je přivedených střídavých 12V
-Motůrek jsem zavěsil na gumový řemínek podle vzoru NC500
-Nový talíř a subtalíř
To je asi vše. Z gramofonu vedu signál do předzesilovače Vincent PHO 111 a z něj do koncovýho zesilovače. A teď probém.
Když vše zapnu (motor stojí), je vše v pořádku. Když ovšem spustím motor (ramínko na stojánku), v reprácích se ozve slabý brum. Co to může dělat? Jak říkám, trafo tam není, motor je odpružen. Brum se ozve nárazově, ne pomalým rozběhem motůrku, ale hned (navíc změna rychlosti motůrku na brum nemá vliv), brum se ozve nejdříve více z jednoho reproduktoru, a pak po chvíli běhu motorku se zřejmě sepne nějaké relátko (je slyšet cvaknutí) a v tom se brum ozve i z druhého reproduktoru. Jako kdyby to dělaly ty relátka. To jde?
Problém jsem se snažil řešit následovně:
Prohazoval jsem vidličky v zásuvkách - bez výsledku; připojil jsem zemnící vodič nejdříve k předzesilovači, poté ke koncovému zesilovači, a zkoušel se s ním dotýkat na různých kovových částech gramofonu, včetně obalu motůrku - bez výsledku; nakonec jsem na gramofon přidělal šroubovací svorku a na ní připojil zemnící vodič od ramínka, tuto svorku jsem pak připojil nejdříve k předzesilovači a pak na koncový zesilovač - také bez pozitivního výsledku - Naopak!! Když spojím zem předzesilovače či koncáku s touto zemnící svorkou, přidá se do zvuku další brum, a kvůli němu ani nemusím zapínat motor. To mi už vůbec neleze do hlavy, všude se člověk dočte, že se mají komponenty propojovat zemnícím vodičem pro odstranění brumu, a u mě to má vždy opačný účinek.
Snad ještě uvedu, že všechny komponenty jsou zapojené ve stejné rozdvojce, a ke všem vedou dva dráty, tedy třída 2.
Tak snad jsem na nic nezapoměl.