Re: LEACH – stavba dvou verzí zesilovače
Betarone, máš to jako vždy velmi pěkné. A mohu se zeptat co tam plánuješ za korekce?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » LEACH – stavba dvou verzí zesilovače
Betarone, máš to jako vždy velmi pěkné. A mohu se zeptat co tam plánuješ za korekce?
Betarone, Ty máš ve firmě Solid Works a k tomu nějaký SolidCAM na vygenerování drah nástrojů? Pokud si dobře pamatuju na Solid Works někdy z roku 2005, tak v něm myslím žádný postprocesor na NC kód nebyl. Teď sháním k nám do školy nějaký CAM k Autodesk Inventoru. Ten Inventor je hodně podobný právě Solid Worksu, ale žádný CAM v sobě nemá. Zajímalo by mě, jaké s tím máš zkušenosti a jak moc se vygenerovaný NC kód musí upravovat, než ho můžeš pustit na stroji v plynulém režimu. Mě zatím kvůli absenci slušného CAMu nezbývá nic jiného, než psát všechny programy pro iTNC530 ručně. Sice už si trochu hraju i s parametrickým programováním, ale programovat ručně gravírování popisků by se mi vysloveně nechtělo:-)
Jaký systém máte na tom frézovacím centru? Heidenhain, Sinumerik, Fanuc nebo něco úplně jiného? Mě by zajímalo, jestli ten Solid CAM, nebo co tam máte, umí vygenerovat NC kód jenom v ISO kódu nebo i v nějakém dialogovém formátu konkrétního systému (třeba *.h konkrétně pro toho Heidna).
My ve škole to dělali tak, že projekt z CADového SolidWorksu otevřeli v Surfcamu, který strojový kód už vygeneroval.
Mirku, všechny řídící systémy, které jsi vyjmenoval, u naší CNC techniky používáme, viz www.tryon.cz
Programovací systém Solid Works je využíván souběžně se Solid CAM, oboje v plných verzích a po síti je propojeno od konstruktérů, programátorů do výroby, i ke mně na ÚŘJ Takže např. pokud nemohu kontrolovat některé rozměry složitých tvarů „ve vzduchu“, otevřu si výpis příslušného programu dílce. Technolog-programátor NC, CNC soustruhů , vrtaček a dvou robotizovaných pracovišť jsem byl 12 roků. Sice je to už řadu let zpátky, ale polární vidění mi zůstalo a strojní jazyk TGL v základu je furt stejný. Dnešní interaktivní programování je fantazie, takže ze staré „stavovské cti“ si alespoň nějakou drobnost - jako panel na zesilovač – připravím a naprogramuji sám
Korekční předzesilovač; chci prověřit Mecovo zapojení pasivních korekcí s nesymetrickým napájením z AR 2/2001. Mám je připravené už delší dobu, a protože je deska natřená na bílo, tak to bude barevně ladit ke Quartovým modulům Samozřejmě potenciometr Volume z desky půjde ven, pro hlasitost bude použit motorizovaný Alps, umístěný v krabici s koncovými zesilovači.
Proti původnímu návrhu dps je má deska krapet upravena a rozteče mezi potenciometry jsou nyní 35mm. To je rozměr který používám nejčastěji, nebyl by tedy problém zaměnit tyto korekce za jiné s touto roztečí, které mám připravené
Mechanicky to máš krásné,líbí se mi i jak celý "projekt" vedeš,ale ty korekce,to myslíš vážně?
Ty korekce to celý zabijou,bohužel říkám to podobně jak jsem to říkal u BA100,specielně tyhle korekce (když pominu ty debilní 100k poťáky) jsou ale asi 100x horší jak BA100,hodil jsem to schválně do simulátoru a podívejte jak krásnej průběh to má
Vlastně jediný správný průběh to má ve střední poloze
http://djrix.rajce.idnes.cz/nastenka#ko … 2_2001.jpg
EDIT:
Abych jen nekritizoval:
Tohle je rozpracovaná nezveřejněná verze BA100 pasiv:
..hm, Rixi, problém naprosté většiny osazenstva členů fora je – málo se pracuje, moc se mluví a teoretizuje (a sedí u PC) jak to tak vidím ve všech možných vláknech
Podívej se na věc i z jiné strany; pro mě je nf elektrotechnika oddechová činnost, koníček. Korekce které haníš jsou prostě a jednoduše už udělané stejně jako patery jiné. Tak proč bych to nevyzkoušel? Nebude se mi zvukově líbit??, vyměním!…ostatně bude tam přepínač přemostění korekcí pro rychlé porovnání degradace signálu s přímým signálem.
Ale chápu, je tady hodně lidí, kteří staví jeden zesilovač za dvacet let, tak pro takové je potřeba eliminovat co nejvíce pochybností
To víš Rixi, jak nepostavíš aspon 50 zesilovačů ročně nejsi ten správný odborník schopný cokoliv umět nebo vědět, natožpak někumu radit..
…ale no tak reebe, není třeba být tak jízliv neznevažuji Rixovy schopnosti a znalosti;
Taky mám leccos z teorie nastudováno, ale poněvadž je zde řada renomovanějších odborníků (včetně Tebe ??), nemusím poutavými radami na foru ztrácet čas
PS. Ještě mě napadlo něco o potrefené huse
O mě vůbec nejde Betáču.. Já jen že se ti Rix (správně) snaží poradit že k zesilovači Leach (hodně kvalitnímu) se tak špatné korekce nehodí, mu to smeteš ze stolu osobním výpadem (jako vždy, že) který vůbec nesouvisí s technikou (že moc mluvi a teoretizuje, málo staví..bla, bla..)
Pokud je něco technicky postavené na hlavu nechá to tak jen ješitný samožer a magor..
add potrefená husa: někdo hold kvantitu a někdo raději kvalitu..
Jinak samozřejmě nic proti, dej si je tam a užívej si ten zvouček.. Kdo chce kam, pomozme mu tam
Snad něčeho tekutého, ne?
To se bude opampovi měřit
reebe a jaké korekce jsi poslouchal než vznikly BA 100? Kolik jsi jich měl možnost porovnat na stejném zesilovači a bednách? Nebo jsi zastáncem Borýskovy teorie?
Pěknéé uplně cítím jak ty povidla hřejí
Georgi, diskuse korekce ano/ne už tu proběhla několikrát, je to otázka vkusu, nikomu to neberu. Pro nejvyšší možnou kvalitu je lepší je nepoužívat, protože vždy mrší zvuk. Pokud pouštíš shit nahrávku do shit beden v akusticky nevhodné místnosti tak to pak jo, to se bez kroutítek neobejdeš..
Mládenci, všechny běžně zapojené korektory fungují naprd, protože zbytečně spolu s okraji pásma vytahují i střed pásma, což vám způsobí na basech huhlavost a rozplizlost a na výškách uječenost. Korekce by se správně měly používat jen k zdůraznění vyložených okrajů pásma, tj. pod 100 Hz a nad 10 kHz. Nejlepší řešení vymyslel kdysi dr. Sýkora a já ho použil v předzesilovači DPA 550, který jsme společně připravovali začátkem devadesátých let pro tehdejší Svazarm ( který mezitím zanikl, byvše " zprivatizován " svým ředitelem Pražanem ).
Korektor chodí excelentně a já osobně neznám nic lepšího. Obě pásma můžete přepnout na klasický průběh ( poloha V ), který je ale posunut hodně ke krajům pásma, nebo na " rezonanční " průběh ( poloha Z ), kdy jsou zdůrazňovány jen vyložené okraje pásma, jak je na průbězích naznačeno...
https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?p … 30#p144630
nekecá Ten korektor chodí excelentně..
Taky se tu vyskytuje velké množství lidí s naprosto jinými poslechovými zvyklostmi, s různě kvalitními aparáty a nároky a pak vznikají taková nedorozumění.
btw neni to žádná Borýskova teorie, rozhodli se tak i velcí světoví výrobci a ti asi vědí proč..
Tak to je pěkný blábol. Pro největší možnou kvalitu se korekce používají od studia nebo živé nahrávky až po poslech. Nikdo neví za jakých okolností vznikla ta či ona nahrávka. Ani v jakých prostorách a na čem bude přehrávána. Nastavením korekcí nebo eq. do nuly si mnozí myslí, že to je ten správný zvuk jak to má hrát. I já jsem se o tom přesvědčil pod schodama u Borýska. Víš kolik je v republice nahrávacích studií? Pomalu by se dalo říct co nahrávka to originál. Takže vy a přední světoví výrobci co nepoužíváte korekce nebo eq. a nebo je neumíte používat se připravujete jen o hudební zážitek. Ale ten pocit, že si nekurvím signál je jistě k nezaplacení.
Betaron :
prosímtě co dáváte za typ relé do toho soft startu alias Metronix ?
relé OMRON G2RL-1, 24VDC
Kup si stavebnici za 210,-Kč
Jirko, nech ho žít v bludech, taky jednou vyroste.....snad
Ano a proto je potřeba si do zesilovače vrazit mršbu co udělá -3dB lavórek na kile
Vřazením korekcí se jen kompenzuje chyba nebo nedostatek předchozí nebo následné části řetězce. Další nelineární obvody v cestě signálu zvuk rozhodně nezlepší, spíš naopak.
Jen si dál strkejte před DPA-čka, Leache korekce plné OZ...
Jinak je to marný, je to marný, je to ...
áno v štúdiu tie "krútitká" použili ale neviem pre čo ich používať doma, je smiešne myslieť si že korekciami vyriešite problemy ako akustika, zlá nahrávka, zlé reprobedne... na tieto veci je potrebný citlivejší prístup než nad jedným alebo pod 1khz pridať ubrať, skôr než sa napríklad pri tej starej nahrávke zlepšia výšky stúpne šum a zosilní sa 10 iných vecí ktoré vôbec zosilniť nechcete a aj tak tie výšky nebudú stáť za nič
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » LEACH – stavba dvou verzí zesilovače