Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 3 z 3)

Audioweb.cz » PA a zvukařina » zapojení menšího PA

  Stránky: ««« 1 2 3

RSS

Příspěvky [41 až 58 z 58]

Re: zapojení menšího PA

george: zacinam byt z tebe ponekud zmateny, ja tu v tomhle tematu vzdy psal o tom, aby marso pouzil 4050 (a kazdy to vidi), tak mi nerikej ted, ze o nej neslo... navic rozdilne bedny maji tu vyhodu, ze jejich minima impedance jsou trochu jinde, takze se ani na teoretickych 2,66 ohm nemusis dostat, muze to byt klidne vic...

Hrozne klickujes ve svych argumentech, to se pak neda rozumne bavit... :-/

Re: zapojení menšího PA

Hanzsi já už kličkovat nemůžu, na to jsem bohužel starý. Takže pokud se jedná o 4050 ano, ale se stejnými bednami (max 3ks/stranu nebo 2/stranu a jednu doprostřed). Pokud zachováme typy beden dle obrázku trvám na dvou zesilovačích.

Re: zapojení menšího PA

ad citace ve #30 : tam přece není řeč o zesilovači a jeho provozu, ale nějaký týpek mluví o obchodu, katalogových listech zařízení, o zveřejňování informací a naději, že většina jejich zákazníků nejsou tupci, ale lidé technicky alespoň trochu znalý a dokáží si informace správně přebrat, netřeba jim je filtrovat. Jak to Georgi souvisí s tímto tématem? Asi to jeden z nás špatně pochopil, tím ovšem vůbec nechci vyloučit sebe.

Já jsem Marsovi doporučil dát na jeden kanál 4 EM15basskit (až 500W na reprák) a na druhý 2 W-BINY s PD156 (až 700W na reprák), pěkné rozložení výkonu. Jak to nakonec udělal, nevím. Jestli jednou za čas zhasne ledka clipu, nebude si na zesilovači sušit mokré hadry a okolní teplota bude pod 40° Celsia, případně nenechaj celý den svítit sluníčko na zesilovač a má v tom vážně 8 ohmový B&C a ne 4 ohmový RHsoundy, pravděpodobně s tím problém nebude. EM15basskit má impedanci v pracovním pásmu úplně v pořádku, kolem 9 až 30 ohmů, záleží na osazení, může to být i jinak, ale se slušným repráky se to pod 8 ohmů v pracovním pásmu v této ozvučnici nedostane, leda bys je provozoval na 200-300 Hz (a se záhadnou-prasečí pasivní vexlí). Mordije. Spíš upečou repráky než zesík, i když spáchat by šlo oboje, záleží na obsluze. Připouštím Georgi, že by byla ideální jedna 4050 v můstku na 16 ohmový reprák.

Ano, má tam 4050 a 2450, žádné jiné ne, opravdu se nejedná se o ten nový zesilovač od QSC, ten tam není. Trochu se odchylujeme od tématu (vč. mého mírně dementního příspěvku).

Re: zapojení menšího PA

jenže ty s tím autem george, co umí jezdit 180 nejezdíš 90, ale 30. protože jmenovité impedance se velmi často nedosahuje, a když jde o nějakou nenadálou špičku, tak není problém. Ten zesilovač se začne přetěžovat tehdy, dokud do něj přestaneš pouštět normální hudbu, ale něco jiného smile Je to jakobys posadil do auta šíleného řidiče. Po týdnu bude mít vorvané blatníky, zrcátka, motor v háji, atd...

Re: zapojení menšího PA

Jo to reseni zapojeni o kterem pise moula se mi taky libi, ma vyhodu samostatneho buzeni jak EM15basskit, tak tech wbin a i moznost ruzneho delay...

Cela ta debata je i o penezich, ano uplne idelani by byly dva kvalitni zesiky, jenze pokud to ma byt za stejne penize, u me jednoznacne vede jedna 4050 a ne dva kusy 1850HD...

Re: zapojení menšího PA

Kluci jedni zvukařští, téměř mám z vás mindráky smile. Kromě Georga, toho znám osobně a vím že své „věci“ za několik desetiletí praxe zvučení živé kapely rozumí.
Za 35 let co hraji po zábavách, plesech, koncertech, svatbách jsem se setkal i s několika skutečně fundovanými zvukaři.
Tady ani jeden z vás nezmínil úzkou vazbu mezi muzikantem a zvukařem. Na celém foru se nekonečně řeší co největší výkon subwooferů. A to vám povím, že to ty muzikanty pořádně sere, když tam dole u mixu někdo léčí své ego dusotem basových jednotek lol
Pardon - pokud jste jen zvukaři reprodukované hudby……tak to je možné cokoliv smile

Re: zapojení menšího PA

Dle sestavy jsem podvědomě usoudil, že je to na reprodukovanou muziku... ale vlastně nevím. Navíc tohle je web o aplikované elektroakustice, domorobo mašinách a tak, zvukařina se tu neřeší.

OT: Jo jo, basáci jsou nejhorší smile  nejlépe 6*10" nebo 8*10" v malém klubu a stejně se neslyšíte smile Dělám si  srandu, zrovna ty takový asi nejsi. Jinak máš máš pravdu, pokud spolupráce zvukař-kapela opravdu funguje, mohou se dělat zázraky i v nepříliš dobrých akustických podmínkách s nepříliš dobrým vybavením a pak se dělají i jiné věci, než rozpladávání nohavic a žaludku návštěvníků na kopák (ostatně to je jeden z laciných triků, jak udělat rádoby líbivý zvuk pro lidi). Je to hodně o komunikace, určitá malá menšina hudebníků je nafoukaná a nechce se nikdy podřizovat, zvukař musí být skoro i psycholog, aby to s nima trochu skoulel a dobral se přijatelného kompromisu, občas je to k vzteku nebo to prostě nejde, ale když se vše povede, tak jedna vážně podařená akce přetře deset podprůměrných a naplní člověka elánem na dalších deset. Ale jinak mě ani nenapadne se někde chlubit výkonem nebo vysokou hlasitostí (no dobře, tak jednou za čas), mám toho rámusu dost a spíše jsem vděčný za folkaře apod. Tohle není web primárně pro zvukaře, ale je tu sekce profi, kde se alespoň můžeme dohadovat, jak z těch šunek vytřískat maximum smile

Re: zapojení menšího PA

moula: ty 4 em15bass na kanal do QSC RMX 4050HD neni spatnej napad ale mam z toho docela strach pac to uz sou 2ohmy a nevim jestli by ty 15PK40 vydrzeli. Mam strach do tech repraku moc davat pac tam strasne hori. Ty PS76 tam vydrzi ale pokud to bude davat 500W do tech PK40 tak nevim nevim. ty w-biny na kanal hrajou bezproblemu.

Re: zapojení menšího PA

Vše podstatné jsme ti už napsali výše. Naopak, když zapojíš 4 bedýnky na kanál, zatížíš tím zesilovač více a výkon na jednu bednu poklesne. Když tam místo 4 beden (nominálně 2 ohmy) zapojíš jednu bednu (nominálně 8 ohmů), výkon na bednu ti vzroste. Výhoda mnou navrhovaného zapojení je v tom, že (pokud dáš basy do mona) si můžeš naprocesorovat oba typy basovek (EM15basskit a W-biny) zvlášť. Nevýhoda je ve větším zatížení jednoho kanálu zesilovače (a je třeba zkusit, co to s ním bude dělat). Je zřejmé, že čím více posuneš děl. kmit. bas-kompakt směrem dolů, tím méně zatížíš výstup QSCčka. Imp. char. EM15basskit až do určitého bodu (minima) klesá s kmitočtem (zjednodušeně řečeno), naopak pod 100 Hz má impedanci relativně vysoko.
Když nastavuješ takto jednoduchý aparát (aktivně dělená jen 2 pásma, příp. 3 pokud bys rozdělil basy na vyšší a nižší, ale třeba bude lepší operovat se zpožděním), klidně ho pošli někde venku do clipu (rozumně) na muziku, kterou obvykle hrajete (symfonická muzika má jiné spektrální rozložení výkonu než pop) a mrkni se (na více skladbách), zda začínají limitovat dříve basy nebo vršky. Pokud např. budou vždy dříve kompakty (třeba baj oko o 6 dB), je vhodné děl.kmit. přesunout plácnu ze 75 Hz na 110 Hz, tedy přesunout část výkonu na basy. To je také jedna z pouček, když z toho chceš vytřískat maximum akustického výkonu.
Jak strašně tam hoří? Už si nějaké odpálil? Nemysli si, že ti to budu platit smile  Jak se sestava osvědčila na akci? EM215 neznám, ale kamarád ji koupil do zkušebny na zpěv, tak si ji teda kvůli tobě půjdu poslechnout smile
A na co se vlastně ptáš? Ty nejsi s PAčkem spokojený? Takhle naslepo mohu jen hádat nesfázlé basovky, co si tam nakroutíš dál, to nevím. Prostě to musíš nastavit celé tak, aby to hrálo nejlépe, já to tak dělám taky, každý má svoje "nejlépe" jinde...

(upravil paax 30. 5. 2011 17:34)

Re: zapojení menšího PA

Zdarec lidi,
hodím to sem, snad to nebude problém.
Stavím si doma takové malé PA pro zpěv ve zkušebně, popřípadě nazvučení malého pódia. Snažil jsem se minimalizovat náklady, jelikož se tím neživím a není priorita mít P.A. na profi úrovni.
Tak tedy používám tento mixáček http://www.zikinf.com/materiel/photos.p … 50&p=0 ten mám zapojený do koncáku http://www.thomann.de/cz/the_tamp_e800.htm tento koncák vyživuje 2 dělané boxy, kde je vždy driver a tento reprák, zapojený paralelně s dalším stejným boxem na 4 ohmy http://www.rl-digital.com/shopping.php? … ;region=GB . Používám z koncáku jen jeden kanál, čili tech 440W (dle lejstra).
Můj problém spočívá v tom, že se mě zdá, že to PA hraje strašně potichu! Když si vzpomenu, že jsme měli na zkušebně BEHRINGER PMH880S a napájeli 2 boxy THE BOX PA 15, 15" 1,75" 320/640 W, 8 Ohm čili jen s polovičním výkonem, bylo to hlukové peklo a to nebyl master volume ani na polovině!
Tady ten koncák musím vyhulit naplno, aby to nějak hrálo. Může mi někdo, kdo s tím dělá poradit, co je špatně? Přece 400W ve zkušebně musí urvat palici!
Díky!

Re: zapojení menšího PA

Není REPRÁK jako reprák a není ZESILOVAČ jako zesilovač.
Pokud používáš ten nejhorší šunt, co lze zakoupit, pak se ale nediv, že to jaksi NEHRAJE..
Reproduktory této kategorie mají velmi zoufalou citlivost, obvykle tak 92 dB/W. To je o málo víc, než hi-fi bedny na doma. Tím žádnej kravál vskutku nenaděláš, i kdy si do toho narval 1000W.. O tom, že to celkově hraje na hovno ani nemluvě..
Jaký má ve skutečnosti výkon ten zesilovač, je asi lépe nevědět. Výrobci toho nalžou...
Pokud si něco chceš postavit a kulový o tom víš, bylo by lepší postavit něco, co někdo ZNALÝ navhnul, postavil a ODLADIL! Ovšem počítej s tím, že reproduktory nebudou po třech stovkách. S těmi nikdo soudný nic nestaví, jsou to totiž VYHOZENÝ PENÍZE!

Web

Re: zapojení menšího PA

Jasně, tomu rozumím a jsem hrubě seznámen s problémy, které z toho plynou a plynuly už při tom, jak jsem vybíral ten zesák. Z hovna bič neupletu, nicméně v dané situaci nemám bohužel na výběr. Ostatní věci jako repráky atd. se nasbírali tak nějak v průběhu existence bandy. Prioritní sestava byla a je určena prostě na zkušebnu pro zpěváka, kde bohužel nejsou peníze na nějaký PA systém za 15k a více jen v zesilovači. Né vždy vše levné z Číny musí být totální shit i když, jako profík bych si ten zesák asi nekoupil! To jen tak abych upřesnil svůj záměr, mám sám docela drahé instrumenty a nástrojový aparát, nicméně mám i levné záložní a hrají taky skvěle. Čili naprosto rozumím tvým poznámkám o tom, jaký jsem hňup, že jsem nekupil PA za x tisíc a teď se divím smile. Jen mě malinko zarazilo, jak obrovský vliv má citlivost repráku na výslednou hlasitost, kterou člověk cítí.
Nicméně můj problém asi bude v těch repro a jejich malé citlivosti, bohužel jsem nikdy nevykoumal, jakou citlivost mají a v době kdy jsem je kupoval jsem tam chtěl jen "něco" narvat, aby to nějak hrálo a kulové o tom věděl. Podobně mi to vysvětloval i kamarád, že obrazně ani 1kW z těch repráků neudělá dělo.

Každopádně díky za info!

PS: díval jsem se na YT jak tam nějaký klučina zkoušel výkon toho T.Ampu a zase tak moc se to od údajů výrobce nelišilo.

Re: zapojení menšího PA

Ty The repráky mívají 91-93dB/VAm, je to dost zoufalé. Už tak mizerný výsledek může zabít kdovíjaká výhybka. Ten mix je sice krám a zesilovač taky, ale s tousamou výbavou hraje jeden místní šumař svatby a podobně celkem bez problému.

Web

Re: zapojení menšího PA

Jo, jako na přizvučení zpěváka a na místní gárden párty to musí bohatě stačit! Si tedy myslím, pokud jsou dobré repráky. Další věc je ta výhybka, tam je nějaká homemade z roku 1983, kde figuruje dokonce žárovka z auta (asi jako pojistka). smile).
Nicméně netuším, jaký vliv má ta výhybka na můj problém. Nicméně není zase takový problém si vyrobit výhybku novou.

Re: zapojení menšího PA

Hm, a jak chceš vyrábět novou výhybku, když neznáš parametry reproduktorů ?

Web

Re: zapojení menšího PA

Myslel jsem nějakou univerzální výhybku, určenou pro tyhle účely, ale asi chápu kam tím míříš smile)). Tak už raději mlčím, stejně to je už i tak dost OT a je fakt, že v těchto věcech se kulové vyznám.

Re: zapojení menšího PA

Univerzální výhybka je asi jako univerzální omáčka nebo univerzální zájemce o zaměstnání poslaný z pracáku.

Pokud je ten mix vybuzený tak, že konec se sem tam dostane do clipu a přesto to hraje slabě, nic nevymyslíš, leda jiné bedny.

Web

Re: zapojení menšího PA

Tož tedy okej, díky za info. Alespoň vím, na čem jsem a v čem je problém!

Příspěvky [41 až 58 z 58]

  Stránky: ««« 1 2 3

Audioweb.cz » PA a zvukařina » zapojení menšího PA

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£