Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning
Jo, jeden knoflík hlasitosti s obdélníkovou červenou led 2x5mm tu mám taky, to byl taky nějaký tuner.
Chlapi, vemte telefony a zkuste Elektroservis Daševský v Litovli, to je člověk, který provozuje servis elektroniky a vím, že když Litovel končil, spousta dílů skončila u něj. Nechtějte po něm ale třeba jeden knoflík nebo jenom nový panel zesilovače - podle mých zkušeností by to měla být objednávka cca za 1000Kč a víc, aby mu stálo za to se tím zabývat. Jsem přesvědčený, že jsou u něj zašité i bloky displejů NSM, ale to by spíš chtělo osobní návštěvu než požadovat zaslání něčeho na dobírku - s hledáním, balením, vypisováním papírů a běháním na poštu je otrava, sám to znám z vlastní zkušenosti a také mám hranici, pod kterou už se mi fakt nevyplatí to všechno absolvovat.
Čistě cvičně bych se zeptal i ve firmě SEV-Litovel s.r.o., jestli náhodou něco takového nemají.
Prostě se nemůžu ubránit přesvědčení, že všechny ty díly gramofonů a zesilovačů z Tesly a později ETA Litovel skončily ve šrotovacím stroji, to je blbost. Někdo to mít musí a sedí na tom, tak Vy, kdož jste z okolí Litovle zapátrejte, poptejte se apod., někde se něco najít musí, Tesla Litovel byla poměrně velká fabrika, dělalo tam hodně lidí z Litovle a okolí. Všechny ty šasi, talíře, raménka, řemínky, panely, plexi a části CD playerů někde jsou, jde jen o to zjistit kde.
EDIT: jenom připomínám, že v AZS222/223 musí být koncové tranzistory s příponou A nebo B, ty typy bez přípony mají jen 40V a prakticky okamžitě po zapnutí se prorazí a způsobí další škody. Tedy KD366A/367A, klidně, pokud máte, můžete namontovat i KD649T/KD650T, s těmi to chodí dokonce o malý fous líp. Předpěťové diody KY130/80 se zeleným proužkem je dobré vyhodit a místo nich namontovat 1N4007, samozřejmě správně zapojené, protože pokud je otočíte, po zapnutí okamžitě odejdou koncové tranzistory. Diody musí mít dobrý tepelný kontakt s chladičem, řetězec tří diod nesmí být prohnutý do luftu, jinak vandruje kliďák a při větším ohřátí diody nezareagují, nepřivřou koncové darlingtony a PŘINEJLEPŠÍM jenom vylítnou pojistky před usměrňovačem, většinou to ale ty darlingtony odserou a odejdou.