Re: hotova vyhybka
Nevím, jestli to Hippo007 myslel ještě nějak jinak, než to napsal, ale tak, jak to napsal, je to samozřejmě nesmysl. Součástka paralelně k reproduktoru, pokud je sama -jak by odpovídalo popisu výše- nemá na přenos reproduktoru na akustické straně vliv NAPROSTO ŽÁDNÝ. Jediné, co se tím změní, je celková impedance, kterou vidí zesilovač. Celý princip fungování výhybek, tak, jak se běžně používají, je ve vytvoření frekvenčně závislého napěťového děliče, vytvořeného "kolem" reproduktoru, tj. na jeho svorkách vhodným uspořádáním R, L, C součástek. Aby to fungovalo, resp. cokoli dělalo, MUSÍ být něco v serii s reproduktorem. Viz napěťový dělič.
... Ta výhybka je často taková komplikovaná už jen proto, aby si ty fáze sedli a jednotlivá pásma se fázově správně napojili.
Drobnej zádrhel je v tom, že problematika "napojení fází" je tak, jak je zažitá na fórech a webech okolo reprobeden, hrubě zjednodušená. Typická, až samoúčelná snaha "nahonit" čáry reprezentující akustické fáze měničů v simulátoru "přes sebe", bez ohledu na okolnosti - čím víc a v širším pásmu, tím lépe - mnoho smyslu opravdu nemá. Nevím, odkud tahle idea pochází. Skutečnost je taková, že často to z hlediska celkového výsledku není vůbec žádoucí. Signály z reproduktorů se pořád dobře skládají, dokud je jejich fázový rozdíl do 90 stupňů a i ten může být zcela v pořádku. Tak např. jediná teoretická výhybka, která má lineární výslednou fázovou charakteristiku, tj. zachovává tvar signálu (obdélníky jsou po průchodu 99% všech reproduktorových výhybek všechno, jen ne obdélníky), má fázový rozdíl mezi sousedními pásmy právě 90 stupňů a to v celém pásmu. Jde déle také o výkonové skládání, ne jen z pohledu fáze cháry v jednom bodě, atd., atd.