Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 8 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [141 až 160 z 457]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Já vím, že to od Tebe bude perfektní, a těším se na to. Ještě pořád Ti věřím, ale připadám si už jak blb.

Máš představu, do kdy to jsi opravdu schopen dodělat?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Trošku sa vrátim spať k téme - V pláne mám nahodiť do AZSka 25k/Y potenciometer, 1/4 odpory  a 4/1 kondenzátory v loudness, no keď to budem mať znova otvorené, rád by som aby to krajšie prehrávalo platne... V G710 mám Ortofon OMB5, pripomínam, že MM/MC a čo ja viem čo je pre mňa španielska dedina, preto sa chcem spýtať, čo okrem výmeny kondíkov, ktorú som už spravil, môžem ešte spraviť pre dobro zvuku prehrávaných platní.
Kujeeem smile

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Uprav si hodnoty součástek ve zpětné vazbě phono preampu tak, aby přesně odpovídaly RIAA časovým konstantám.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Polystyrenové kondenzátory nechat, ty byly montované s vyhovujícími tolerancemi na stereo, ale pokud jsou tam v kmitočtově závislé nfb použity odpory TR212-213, tak ty se vyráběly se strašlivými tolerancemi, někdy ani ten zlatý proužek /5%/ zdaleka nebyla pravda. Takže hlavně odpory vyměnit za přesnější. Jinak s tím není třeba nic moc dělat, maximálně připojit na vstup nějakou rozumnou kapacitní zátěž /změřit kapacitu kabelu od gramofonu a doměřit zatěžovací kapacitu podle doporučení pro OMB5/. Maximálně ještě můžeš vyměnit vstupní elyty za slušnější a hlavně zvětšit výstupní kondenzátory předzesilovače /montovaly se 100 nebo 150n, zvětšit na cca 4,7uF/.

Web

(upravil Thales 16. 2. 2011 23:40)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tomu zesilovači se něco muselo stát protože když ode mě odcházel tak konci zcela jistě NEteklo 100mA a ss offset byl u jednoho kanálu 8mV a u druhého kolem 12mV zatím co před výměnou těch KC byl u jednoho kanálu 130mV a u druhého také přes 100mV.


Spěchalo se ne proto že bych odpočátku věděl že na to mám málo času ale proto že zrovna když jsem to měl rozebrané tak došlo ke změně termínu vyzvednutí takže už jsem to nemohl vrátit bez zásahu a majitel si to chtěl vyzvednout v jakémkoliv stavu. Nebylo možné to vrátit v horším stavu než to přišlo. A já to nemohu donekonečna odkládat - když sem majitel prostě přijede tak co s tím nadělám? Já nejsem ten kdo nebere telefony, neodpovídá na maily a celkově nereaguje.


Schottkyho diody tam obvykle nedávám - za normálních okolností nastavuji klidový proud násobičem Ube tvořeným dvěma tranzistory. I když zase budeš řvát to se tam dá velmi pěkně nabastlit aniž by estetika jakkoliv utrpěla. Po takové úpravě drží kliďák jak hluchej dveře. Protože se však jednalo o základní zprovoznění stroje ve velmi krátkém časovém limitu a ne o nějaký supertunning tak jsem na základě tvého doporučení  (ano tvého - ne Opampova jak ses po telefonu vymlouval že tys nikdy nic takového nedporučoval a byl si dokonce proti) prostě nahradil v jednom kanále původní vadné diody novými a podepřel jednou SB260. Jen jsem tam místo dvou sch. diod jak si doporučoval ty dal jen jednu. Do druhého kanálu jsem též jednu doplnil a natvaroval diody tak aby všechny co nejvíc kopírovaly profil chladiče a držely napružené za přívody. Dle tvého vyjádření by mělo stačit aby alespoň dvě z těch diod měly tepelný kontakt s chladičem, já se snažil aby napružené byly pokud možno co nejvíc všechny.
Přesto že u mě bylo vše i po cca 40min zátěže OK nemohu vyloučit že s tím nemohou být žádné problémy. Tuto úpravu jsem použil pouze a jenom jednou v tomto případě na základě toho že to bylo rychlejší a že si ty sám řekl že dávat tam tranzistory je zbytečné a zcela to stačí takto.


Za umístěním ochranného modulu na zadní stěně si stojím - ničemu tam nebrání a je to určitě lepší než kdybych to jak debil montoval někam zepředu na chladič kde by naopak při jeho rozměrech překážel jak on sám tak zejména přívodní kabeláž.


Proti pérkovým svorkám pro malé výkony a nepříliš vysoké nároky nic nemám pokud to nejsou ty úplně nejmenší svorky. Jen je pro dobrý kontakt třeba mít trochu disciplíny při vkládání vodiče a nestrkat to tam jak ožralej klíč do dveří. Krom toho většina lidí pokud chce nové výstupní svorky požaduje právě pérové a zdaleka ne každý se nechá přesvědčit na pěkné šroubovací.


Sluchátkový výstup jsem nakonec nepřipojil protože výstupní vedení jsem vedl k ochranám samostatným vodičem a ne po původní trase. Kdyby bylo víc času dalo by se dělat věcí ale v okamžiku kdy na vás někdo zvoní dole u dveří se toho už moc udělat nestihne. Majiteli jsem to říkal a on řekl že to vůbec nevadí, že o sluchátka nejde. Také jsem se ptal jestli má nějaké dotazy, připomínky nebo cokoliv - neměl. Pokud měl nějaké výhrady měl to řešit se mnou a vyřešili bychom to, zcela jistě bych se na něj nevykašlal.


Pravda, kondenzátory Jamicon nejsou to nejlepší na trhu ale zcela jistě jsou dva kusy 10G/50 podstatně lepší než původní zcela vyschlé TC937a 2G/50.


Ostatní úpravy viz korekce a jiné nedodělky připadají na vrub ne tomu že bych o tom nevěděl nebo se na to vykašlal (jak tady i jinde Sinclair stále prezentuje a dělá ze mě nesvéprávného debila) ale tomu že jsem se vůbec nedostal k tomu abych si s tím nějakým způsobem mohl pohrát. Rozhodně toto nevydávám za svou ukázkovou práci!!! Ta vypadá poněkud jinak. Přitom stačilo se domluvit na vyzvednutí při příštím průjezdu Prahou ale befel byl jasný - vyzvednu teď a v jakémkoliv stavu. Dokonce nebyl ani čas umýt spoje (já vím).


Sinclaire já to mám také nafocené a na web jsem to už dal sám a dobrovolně hned poté co si do toho začal rejt (tj měsíc a půl zpět) aby lidi viděli o jaké prasárně to mluvíš takže nevím čím mi vyhrožuješ. Já tě neseru, ty si samonasírací protivný starý dědek (a vůbec při tom nejde o věk).

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Sinclair, diky moc, napísal som ti mail, ak ho prečítaš, daj prosím vedieť. Dik.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Posielam nejake foto mojho potuningovaneho AZS223... snad to bude pre niekoho ako inspiracia...

Boli upravene usmernovacie diody za SB560, filtracia 2x22000uF/35V, upravene loudness, gramofonovy predzosilnovac, kompenzacia 47p vymenena za 22p, vystup na sluchatka cez jack 6.3, vystupne svorky su kvalitne srubovacie pozlatene terminaly monacor na ktore je priamo v kontaktnych bodoch nasrubovana sikovne mala doska komplet ochran => isostat na odpajanie repro neodpaja privod repro ale napajanie pre ochrany cim odpadne rele... tiez cinch vstupne konektory boli vymenene za pozlatene kvalitnesie typy.

taktiez som rozbehal povodny obvod na riadenie kludoveho prudu cez tranzistor BD139 co bolo dost jednoduche, urobil som to cez trimer a tak sa da krasne nastavit kludovy prud a ci mal chladic 20 stupnov alebo 60, stale bol kludovy prud rovnaky a drzal ako prikovany. Kludovy prud som jednoducho meral na ubytku emitoroveho odporu 10R/5W kt. som po nastaveni skratoval...

dalej v indikatore vybudenia neviem preco (asi sa setrilo kde sa dalo) boli vsetky ledky oranzove a vyzeralo to negustovne tak som to zmenil na klasicku skalu zelena a na konci oranzova a cervena...

myslim ze to je z uprav asi vsetko, urcite som tam nejake este robil ale teraz si na nic konkretne nespominam...casom mozno pribudne toroid atd... uvidi sa.

http://s19.postimg.cc/7nhpyscmn/1176_dscf5091.jpg http://s19.postimg.cc/jdvng65f3/1176_dscf5090.jpg http://s19.postimg.cc/m98qn19f3/1176_dscf5094.jpg

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

10R? Po jeho zkratováním ten kliďák vzroste docela značně a jeho stabilita se značně zhorší.

Vraž tam trvale emitoráky 0.1 nebo 0.22R kje každému trandu a měř na nich. Bojím se, že se stabilitou kliďáku nebudeš zdaleka tak spokojen jako předtím.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ak ti mam pravdu povedat ani neviem presne kolko tam tecie, ten odpor tam je len na zistenie pribliznej hodnoty. Kludovy prud som nastavoval za behu cez osciloskop tak, ked prave mizlo prechodove skreslenie...

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Uvědom si jen, žes to opravdu zásadně rozhodil, 10R už způsobuje extrémně silnou nfb která Ti pochopitelně mj. stablizuje kliďák. Takhle se to dělat nedá. Třeba starý NAD má snímací odpor v kolektoru, kde tyto účinky nemá, a po nastavení se jeho zkratováním nezmění prakticky nic.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

10R je už opravdu přes čáru - dej tam podle servisního manuálu /a původního schématu/ AZS222 odpory 1R, které po nastavení kliďáku zkratuj, díry pro odpory, zkratovací propojky i měřicí kolíky jsou tam připravené.

Web

(upravil Wili 23. 2. 2011 1:03)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

tak dnes som dokoncil tuning smile

Pri plnom budeni som si vsimol ze to ale trosku zakmitavalo takze som kompenzaciu 22p musel vyhodit a vratit naspat 47p ako tam bolo povodne, este som vymenil tie dve KC237 v buzirke za vyberane typy BD546 kt. som zlepil k sebe sekundovym lepidlom big_smile aby klesol offset, teraz tam je okolo 30-40mV, viac sa mi s tym uz nechce laborovat ani mi na tom velmi nezalezi aby som zistoval v akom to ma byt pomere smile

Vykon do 4R som nameral pri budeni jedneho kanalu 40W ef., pri budeni oboch to samozrejme klesa... takze na povodnych cca 2x30W. Rozhodne vdaka velkemu naboju kondenzatorov hudobny vykon je na skvelej urovni a rozhodne dynamika je super, basy to hra dost pevne az som bol prekvapeny...

ked budem mat viac casu tak sa este pustim zveladit svoju azk220, nech tlaci do 8R aspon 400W, tak mozno zalozim nove vlakno kde bude popisane co a ako, ale z povodneho azk ostane asi len velmi malo

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Hodně se mi líbí výstupní svorky, dal jsi je tam tak pěkně, jako by tam byly už od výroby.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zdravím,mám problém se zesilovačem AZS223. Prohledal sem plno stranek včetně audiowebu ale podobnej problem sem nenasel.

De o to že se mi povedlo před nějakým časem odpálit jeden a potom i druhej kanál,tak sem vyměnil oba konce vcetne T13,14 a pravej kanál funguje v pohodě,ale levej nejde,resp de,ale hrozně potichu, při max.volume z něj leze podle zvuku a indikace tak pul watu a to musi byt basy dane na maximum.
Jinak ten zvuk neni zkreslenej ani nic podobnýho,jenom je to prostě hrozně potichu a nenapadá mě čím by to mohlo být.
Vyměnil jsem i ty kondenzátory C45/47 a plánuju komplet vyměnit všechny elektrolyty,jenom aby to vůbec k něčemu bylo.
Předem díky za jakýkoliv nápad nebo radu,uvítám jakýkoliv připomínky,prostě cokoliv.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

odnes to niekomu, kto to opraví. napríklad kurpelm

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Bude to pikačovina, na pět minut. Fatální závady se hledají snadno.

Prolez si signálovou cestu nějakým "odposlouchávadlem" (třeba druhým zesem), porovnej vždy stejné místo v L a R kanálu. Kde vznikne rozdíl, tam pátrej po závadě.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zdravím, mám tu zes AZS223 a jelikož je v relativně špatné stavu, tak ho dávám do pucu. Jelikož se ho už někdo snažil opravovat tak hodně poničil PCB, nevíte někdo jestli by se dalo ještě někde sehnat? Dělat ho doma nemám kdy. Díky az návrhy.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Čtvrt století po ukončení výroby? Nespadl jsi z višně naznak?  smile

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ak by si potreboval pomerne dost zle zohnatelne KD366/367 mozem ti poslat kontakt na cloveka ktory by ich este mohol mat. Tusim ze boli po 30cent/kus.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tonny1987cz: odkial si? Zhodou okolnosti sa mi pred dvoma dnami dostal do ruk AZS223. Pod nazvom Schneider. big_smile Nejaky trotel si to totiz "tuningoval". Acetonom zmazal napis tesla a na klobucik potenciometra hlasitosti osadil LED. Co ma za nasledok aj vypalenu drazku pod klobucikom v celnej stene. Bolo mi do placu ked som to videl ale co uz. Avsak na PCB moc uprav nie je. Samozrejme vraj bol zly tak ho niekto "opravoval". Nastastie vacsina cesticiek drzi.
Ak by si mal zaujem a dal by si mi svoj mail, mohol by som ti PCB nafotit a dako by sme sa dohodli.

Příspěvky [141 až 160 z 457]

  Stránky: ««« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£