Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Dílna » Potenciometr do zesilovače Toshiba

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [11]

Téma: Potenciometr do zesilovače Toshiba

Dobrý den, mám doma zesilovač Tosiba SB-M20 a před lety u něho odešel hlavní "volume" potenciometr, byl vyměněn za nějaký nejlevnější, teď po letech bych ho dal nejradši do původního stavu a koupil do něj co možná nejkvalitnější, ale nevím jeho referenční hodnoty. Zesilovač jsem tedy otevřel a na potenciometru bylo napsáno toto "TP 169 32A, -4dB" ale u hodnoty odporu je první číslice seškráblá, tipl bych to na 5tku, tudíž 500K/G-E2 ale nebyl jsem si jist tak jsem ho radši změřil a maximální hodnota by odpovídala cca 100K. Tak bych se chtěl zeptat jestli někdo doma nemá tento zesilovač, nebo jemu podobný a jestli by mi nevyfotil ten originální potenciometr. Jsem sice elektrikář ale nikdy jsem netušil co je to to písmenko za lomítkem u hodnoty ohmů, neporadili by jste i s tím?. Díky smile
T.

Re: Potenciometr do zesilovače Toshiba

Ahoj. Jaká písmenka máš na mysli? Myslíš označení průběhu dráhy-logaritmické, exponenciální, lineární? Toshibu SB-M20 tuším, že má známý. Nemá ta mrška příkon 280W (vzadu na štítku) a 4 páry koncových tranzistorů?

Re: Potenciometr do zesilovače Toshiba

Myslim u "500K/G-E2" to písmeko za lomítkem G.
Přesně tak, má 280W, počtem tranzistorů si nejsem jist, ale je možné že jich je tam tolik. smile

Re: Potenciometr do zesilovače Toshiba

G-logaritmický průběh. Myslím, že ten údaj na potenciometru sedí, u starších strojů je opravdu takhle velká.

Re: Potenciometr do zesilovače Toshiba

500K tam skoro určitě nepatří

Web

(upravil majmo 7. 2. 2010 19:12)

Re: Potenciometr do zesilovače Toshiba

Díky smile takže když to schrnu tak 100K, 0,15W, logaritmický.
Neměli by jste jen tak nějaké tipy kde objednat? Mám vyhlídnutý akorád jeden e-shop

Edit: je možné že ten nekvalitní potenciometr co tam mám teď nějak potlačuje funkci(tlačítko) loudness?