Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 9 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [161 až 180 z 457]

(upravil sinclair 18. 5. 2011 13:02)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jo, jeden knoflík hlasitosti s obdélníkovou červenou led 2x5mm tu mám taky, to byl taky nějaký tuner.
Chlapi, vemte telefony a zkuste Elektroservis Daševský v Litovli, to je člověk, který provozuje servis elektroniky  a vím, že když Litovel končil, spousta dílů skončila u něj. Nechtějte po něm ale třeba jeden knoflík nebo jenom nový panel zesilovače  - podle mých zkušeností by to měla být objednávka cca  za 1000Kč a víc, aby mu stálo za to se tím zabývat. Jsem přesvědčený, že jsou u něj zašité i bloky displejů NSM, ale to by spíš chtělo osobní návštěvu než požadovat zaslání něčeho na dobírku - s hledáním, balením, vypisováním papírů a běháním na poštu je otrava, sám to znám z vlastní zkušenosti a také mám hranici, pod kterou už se mi fakt nevyplatí to všechno absolvovat.
Čistě cvičně bych se zeptal i ve firmě SEV-Litovel s.r.o., jestli náhodou něco takového nemají.
Prostě se nemůžu ubránit přesvědčení, že všechny ty díly gramofonů a zesilovačů z Tesly a později ETA Litovel skončily ve šrotovacím stroji, to je blbost. Někdo to mít musí a sedí na tom, tak Vy, kdož jste z okolí Litovle zapátrejte, poptejte se apod., někde se něco najít musí, Tesla Litovel byla poměrně velká fabrika, dělalo tam hodně lidí z Litovle a okolí. Všechny ty šasi, talíře, raménka, řemínky, panely, plexi a části CD playerů někde jsou, jde jen o to zjistit kde.

EDIT: jenom připomínám, že v AZS222/223 musí být koncové tranzistory s příponou A nebo B, ty typy bez přípony mají jen 40V a prakticky okamžitě po zapnutí se prorazí a způsobí další škody. Tedy KD366A/367A, klidně, pokud máte, můžete namontovat i KD649T/KD650T, s těmi to chodí dokonce o malý fous líp. Předpěťové diody KY130/80 se zeleným proužkem je dobré vyhodit a místo nich namontovat 1N4007, samozřejmě správně zapojené, protože pokud je otočíte, po zapnutí okamžitě odejdou koncové tranzistory. Diody musí mít dobrý tepelný kontakt s chladičem, řetězec tří diod nesmí být prohnutý do luftu, jinak vandruje kliďák a při větším ohřátí diody nezareagují, nepřivřou koncové darlingtony a PŘINEJLEPŠÍM jenom vylítnou pojistky před usměrňovačem, většinou to ale ty darlingtony odserou a odejdou.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Žádný KD366 na 40V nejsou !  60/80/100V

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

danhard: aj ja som nasiel podobne hodnoty v katalogu. Avsak su to medzne hodnoty napati a neviem ci sa daju brat za relevantne, hlavne koli ich SOA (co som svak nemal moznost vidiet). Ked si vsak pozries pozorne:

http://katalogy.ic.cz/KD366.html

a zamerias sa na druhu cast tabulky s nazvom "Charakteristicke udaje" razom sa dostavame k cislam, ako pise sinclair a to dokonca az na 30/40/50V. Nedalo mi to a tuto istu tabulku som skontroloval aj pre "znamy" KD607 kde su tieto tabulky totzne. Medzne a charakteristicke udaje su 40/60/80V. Co ma privadza k myslienke, ze tie darlingtony asi nie su az take, robustne ako by sa mohlo na prvy pohlad pozdavat. Asi by bolo fakt vhodnejsie pouzit "modernejsie" KD649T/650T a bude pokoj. Pri tychto som vsak tabulku charakteristickych udajov nenasiel. big_smile

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Uceo je 40/60/80V pro Rbe=nekonečno. To je pro mě směrodatná hodnota. Sice v darlingtonu vždycky nějaký Rbe je, ale závisí zhruba asi tak jako podle počasí, jaký se jim tam podařilo napařit. Kdybych věděl, že všechny kusy od jednoho typu mají interní odpory plusmínus stejné, dalo by se možná uvažovat  o Ucer=60/80/100V, jenže nejsou. Měl jsem rozkuchaných pár KD367B, co jim odešel první trand, tak jsem odrýpl klobouk, šup pod školní mikroskop a měřilo se. Rbe výkonové struktury kolísalo mezi cca 80 až 400 ohmy, což je docela slušný rozprach a je jasný, že ty kusy s vysokým Rbe druhého trandu prd vydrží a ne 100V, což se potvrdilo ostatně v praxi.
Dlužno podotknout, ža ani daleko výkonnější a renomovanější darlingtony na tom nejsou o nic líp. Měl jsem rozrýpnutých pár MJček 11016 a tam to taky pochodovalo od zdi ke zdi. Nicméně je fakt, že KD649/650 jsou na tom v tomto směru o hodně lépe a např. z tříděných TO220 typů KD649A/650A není velký problém vybrat kusy s Uceo 200V, jak by odpovídalo suffixu B u tohoto typu.
Ostatně i sama Tesla Vráble v servisním manuálu pro zesilovač A2400 předepisuje právě tyhle typy v TO220 vybírat do budiče na Uceo=min. 180V. Kdo to neví a při opravě tam osadí normální, se zlou se potáže - rozstřelí to nejen budič a celý konec, ale šlehne to ještě i do rozkmitu, odeserou to kaskódy a proudové jištění, prostě škody kupa.
Proto považuju KD366/367 za čtyřicetivoltové, nikoli šedesátivoltové, jak bývá v některých katalozích mylně udáváno záměnou buď za Ucbo, nebo Ucer.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Leoši, co já vím, ty nejmenší keramiky, co měly jen jedno písmeno (označení dielektrika), byly maximálně na 40V. Devítková řada byla i u těch nejmenších kondů značená "d" a znamenalo to 250V. Běžně se vyskytovaly "s" (40V) a supermitové typy (N) v provedení "n" (12,5V), "q" (32V) a kulaté "s". Dielektrikum "F", "V", "W" a "U", ačkoli Tesla deklarovala i jiné typy. Začátkem 90. let se objevily větší kapacity v modrém lesklém laku, snad na 100V, ale to už nevím jistě.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak Tonny1987cz sa neozval, tak ako pri kazdom teslackom zosiku, mi to neda a dam ho dokopy. smile Bude to sice cesta zarubana ale co uz. Prvy problem celkom zaujmavy je, ze tam nie je povodny potenciometer M1/Y. Podarilo sa mi zohnat 50k/Y. Nastava vsak problem s funkciou loudnessu. Tak mam otazocku ci tam staci v RC clene "iba" zvysit hodnoty odporov? A to o polovicu. Alebo treba ten clen upravit cely? Viem ze sa to da urcite vypocitat, avsak ak to uz niekto robil a nie je to tajomstvo budem vdacny. Dakujem za reakcie.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Původní hodnoty odporů v loudnessu vydělit dvěma,hodnoty kundíků vynásobit dvěma.

(upravil danhard 21. 5. 2011 12:11)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

sinclair napsal:

Uceo je 40/60/80V pro Rbe=nekonečno.

Ale prdlačku, v katalogu se píšou nějaký hodnoty a to proto, aby se to dalo srovnat.
Jak si to někdo vykládá, to už se tam nepíše smile

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

BR@NO nevyšlo mi dřív se ozvat, byl jsem nedostupný, teď jsem si sehnal AZS 222 v dost slušném stavu, takže mám z čeho čerpat. JInak ohledně toho klboučku na volume potenciometru, ta AZS 222 to má úplně stejné, napjené na POWER LEDku. V týdnu mi dorazily z TESLy KD366/367A do zásoby tak se snad brzy pustím do oprav. smile

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ono mne islo hlavne o to, ze nemam moc chut hento opravovat, kedze viac inklinujem k "drevenym" AZSkam. Lenze moj problem je, ked mam nieco teslacke neda mi to a musim to opravit. Preto som sa toho chcel radsej zbavit ako zas tyzden nespavat a rozmyslat nad tym co, kde zohnat. big_smile

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jestli chceš KD366B/KD367B nebo KD649T/650T, není problém, za drobný příplatek i spáruju.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jó chci svůj zesilovač a výhybky!

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

No pani dalsia ziadost o radu: Ako najlepsie vycistit potenciometre TP169A??? Pri tychto potenciometroch je problem prach a oxidacia pliesku na bezci. Po rozobrati sa mi otvoril pristup k prednej casti potenciometra, kde som drahu aj pliesok bezca vycistil izopropylom. Problem nastava vo vonkajsej casti potenciometra. Tam je bezec uchyteny nejakou plastovou castou, ktora mi nesla dole. Neviete ci je nalepena? Daju sa vobec tieto TP169A takymto sposobom vycistit? U TP28x mi to slo rozobrat bez problemov.
DAKUJEM

(upravil sinclair 27. 5. 2011 14:01)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Já TP169 ani TP289 vůbec neotvírám. Prostě natáhnu do 10ml stříkačky trichlor a každou dráhu takhle proleju a nemám problém...TP289 mají uvnitř kousek plastu, který zakrývá přístup k dráze, tam používám 0,8 jehlu.
Kterej čurák ti poradil čistit dráhy izopropylem?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

A nerozleptáva ten trichlor tie plastové časti potenciometrov ? On je totižto na plasty dost agresívny.A z toho uzavretého potenciometra sa tak lahko nevyparí von.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

2 sinclair: ten trichlor to je trichloretan, ci trichlormetan??? Je to problem zohnat. A co je zle na izopropyle? Ved ten nie je az taky agresivny. Alebo sa mylim?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Dnes jsem s velkou pomocí OPAMPa odpojil na AZS 222 předzesilovač a musím říct že jsem velmi překvapený. S Dispre V2 a HS DAC to hraje velice slušně.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Trichloretylen jde normálně koupit i bez nějakého zvláštního povolení asi za osmdesát korun litr například u firmy Dr. Kulich a spousty dalších distributorů chemikálií. Trichloretylen má tu vlastnost, že poměrně agresivně odstraňuje oxidy, tzn. z odporové dráhy i sběračů. Izopropylalkohol je na hovno, navíc je v něm určité procento vody, tak jako v normálním etylalkoholu, třeba i 96%. Ty čtyři procenta jsou právě ta voda, která tam zůstane, kdežto trichloretylen se odpaří naprosto beze zbytku.
TP160-169 právě kvůli plastovým částem čistím Kontoxem /zásoby, no/, ale jde to i červenou Diavou smíchanou s benzínem 1:1.
Izopropyl byl poměrně dobrý na čištění magnetofonových páskových drah a u videorekordérů na čištění videohlav, protože poměrně dobře rozpouští ten rezavo-černý sajrajt, co se uvolňoval z pásků.
Já už dneska izopropyl používám pouze na čištění optik CD a DVD strojů, není tak agresivní, ale po omytí čočky je třeba ještě suchým šťouradlem do ucha odstranit zbytky vody z izopropylu. Rozhodně nedoporučuju nějaké agresivnější prostředky, NĚKTERÉ čočky mají povlak, který např. trichloretylenem nevratně zničíte - tahle zkušenost mě stála přes dva tisíce korun....

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Izopropylalkohol, jako prodávaná chemikálie je bezvodý.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

FOX_25:

Kdyby se místo AZS222 dala DPA223 bylo by to ještě lepší smile

Web

Příspěvky [161 až 180 z 457]

  Stránky: ««« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£