Re: Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC
No hlavne kazdy ma svoj idealny, referencny zvuk iny...
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC
No hlavne kazdy ma svoj idealny, referencny zvuk iny...
DJ
Můžeš to upřesnit, toho Antonia? Takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel a myslel jsem, že strmá vyhybka je lepší.
antonio: Přiznám se, že tvůj post nechápu. Na co reaguješ ? Nebo jak to myslíš ?
jardag69: Není to vždy tak jednoznačné, ale ano, částečně se to tak dá zobecnit. Já měl možnost díky kolegovi to slyšet na vlastní uši, měl tu možnost porovnání LR2 vs LR4 a ne jen jednou na jedněch bednách z podprůměrnýho materiálu, ale na top měničích a tak se jen mohu usmát, když si někdo myslí, že na to stačí znát dobře teorii a vím jak to mám ladit.
DJ stejně se v tom ztrácím. Můžeš napsat, jestl isi myslíš, že je lepší strmá vyhybka?
Jedna neni lepsi ani horsi nez druha. Jako vzdy, kazde reseni ma sve pro a proti. Fazove zkresleni je jen jeden z mnoha aspektu. Zmeni se i power response atd.
Tez mam rad jednoduchost LR2, jenze byly pripady kdy to nebylo ono, a bylo to s ultra drahyma menicema, a prepnuti na LR4 bylo jasne slyset k lepsimu.
Tak nejak mam podezreni ze kdyz si nekdo stezuje na ze mu vadi fazove zkresleni vyssich radu (LR4 myslim. O vyssich se fakt nezminuju) tak si vlastne stezuje na neco jineho, jen to nevi.
Antonio zminil, ze ho to moc nebavilo poslouchat, Godz na to napsal ze by stalo za to vyzkouset strmejsi vyhybku, a ma recht. Jenze chapu antoniuv postooj, kdo se s tim ma pajet, kdo ma platit ty soucastky....u techto menicu to nestoji za to. Ale stojim si za tim, ze godzuv navrh je opodstatneny.
Kocour, pozor, nebavilo mě to v původní verzi. Po úpravě snížením strmosti basáku se tomu pomohlo velmi. K tomu jistě přispěla i úprava tlumení - bohužel jsem neměřil impedanci, přehrazením vatelínem jsem jistě ovlivnil i druhý vrchol a tak i mechanicky omezil energii kolem 100 Hz. Elektricky jsem původně chtěl jinou kombinaci R+C, ale chtěl jsem ponechat alespoň část součástek.
Těžko se posuzuje vliv zlepšené fáze, to oku ze změny jejího průběhu nebo lepší skokové odezvy moc neříká, na tohle téma není moc shoda ani z odbornějších článků.
S případným RLC a nižším laděním bas/střed by to bylo ještě lepší. Problém mezi středem a výškou nikdy nebyl.
Tez mam rad jednoduchost LR2, jenze byly pripady kdy to nebylo ono, a bylo to s ultra drahyma menicema, a prepnuti na LR4 bylo jasne slyset k lepsimu.
K tomuto znám příspěvek ve vláknu s přesně opačným názorem: https://www.diyaudio.com/community/thre … st-5991028
Mnozstvi tlumeni u br bedny ma na zvuk hooodne liv.
O tom lr2 lr4 jsem na diya psal a jako vzdy, nekdo tak nekdo jinak. Nicmene ja to nemyslim nijak schematicky, proste oboji muze vest k dobremu vysledku. Delam oboji a jsem s obojim spokojenej stejnou merou.
Ahoj,
mam par dni doma putovni Vismaxy(2), timto dik Antoniovi za predani a praci s novou vyhybkou.
Po dvou dnech poslechu bych zde napsal par subjektivnich vjemu ....
Vsechny skladby byly hrane z TIDAL streamu v hifi/master kvalite na Cambridge Audio 851N+A zarizeni
ZAZ - Champs-Elysees = potlacene vokaly
Chris Jones - Long After You're Gone = chybi prostor
Pink Floyd - Wish You Were Here ( 2011 remaster ) = tupy projev
Persy Sledge - When a Man Loves Women (mono) = plochy projev
Hanne Boel - How Can You Mend a Broken Heart = opet chybi prostor, tupy projev
Willie Nelson - Overtime = napr. pri 60dB hlasitosti nezajimavy projev, bez detailu, pri 80-85 dB se charakteristika vyrovnava a bedny ozivnou i kdyz v detailech je porad velka rezerva
Brotherhood Of Man - Save Your Kisses = 80dB - pomerne vyvazeny projev, docela dobry
J.S.Bach - Fuga D minor , BVW 565 = 80dB - taky neni spatne, ale porad tomu neco chybi ( nejspis celkova hloubka/objem projevu )
Alexandra Whittngham - Romance sans Paroles = 75dB - jako pod zavojem
Takhle bych mohl pokracovat dal pres Beatles, Vivaldiho, Kabaty, .....
Shrnuti:
+ reprodukce je cista, poslechove nic nerusi, neskripe, nehuhna, nebruci - tady bych Antonia opravdu pochvalil
+ vhodne k poslechu treba "ABC Longue" int.radia jako kulisy do mensich mistnosti
- chybi detaily jak ve strednim pasmu tak ve vyskach a to hodne
- nejnizsi slozka basu se poradne projevi az pri vyssi hlasitosti ( kolem 75-80 dB )
- vhodnejsi by byla asi 4 Ohm verze
- potrebovaly by ozivit, jsou takove "mrtve" pri nizsich hlasitostech
x pro plnejsi projev je potreba je poradne nakrmit ( bez ohledu na sousedy ( > 75 dB )
Pisi subjektivni hodnoceni bez ohledu na mnozstvi prace do repro vlozene, tak mne, pls., nekamenujte.
Komu bych je doporucil ? Mlademu cloveku ktery posloucha duc-duc hudbu a detaily ho prilis nevzrusuji .
Pro me pouziti jsou, bohuzel, v tomto nastaveni nevyhovujici.
P.
paf1, Super dik za tvoje review. Ake mas aktualne bednicky ?
@dhaman: bednicky S-90 Radiotechnika, takove opravdu postarsi ktere chci vymenit neb jsou jiz davno za svym zenitem, takze hledam nahradu a nechce se mi davat 100k za nejake z kramu, tak hledam a posloucham.
https://elektro.bazos.cz/inzerat/153660 … esta-2.php
Myslím že slušný typ.
no chtel bych nekde poslechnout Wharfedale EVO 4.4, ty by se mi libily, ale nebudu porizovat zajice v pytli
pripadne nejake dobre odladene hornove s tweeterem ( a aby to nebylo jako ze sudu ).
jj zacina to byt zaujimave a uvazujem ze si ich tiez zapoziciam. Ked pojdem do Prahy za dcerou, ze by som ich cestou zobral.
Visatony som mal, ale to boli 200 GF iny basak ina vyska. Mozo osviezit ako to hralo predsa to uz bolo davno. A porovnat to s KEF a OB
Ked to tak citam bol by som velmi zvedavy ci je to fakt az tak zle obzvlast voci nejakym mojim low-costom 2xw130s + g20sc
pripadne papiraku B100, az to bude niekde vo vychodnej casti Prahy tiez by som sa pridal na vyskusanie...
Ako to funguje? pridem si k nekomu po prepro mam to par dni / tyden a pak si nekdo jiny po ne prijde nebo jak?
@WIII: presne jak pises pujcis si ( pripadne je ti privezeno ), poslechnes, vyjadris se a posles dal
Ja nechci psat, ze jsou spatne, ale proste jsem napsal jak to vnimam ja, nekdo jiny z nich treba bude totalne nadseny, kazdy jsme jiny, mame jine preference a jine audio prostedi.
Ja podle nich ( jako pripadnou castecnou referenci ) chci upravit ty svoje, ptz. i ty maji sve mouchy ( spis masařky ) a hledam jak z toho vybruslit s rozumnymi naklady a uzit si to az do sve hluchoty/smrti
Jeste si je chvilku podrzim abych je nechal hrat pri poradnem zatizeni, tzn. pristi tyden budou k dispozici ( PKLIME ? )
Tak to je velký skok od rusáka k anglanovi.
@Benazi: se jich musim trochu zastat - ve sve dobe to byly spickove bedny srovnatelne se zapadni produkci a i v dnesni dobe predci spoustu komercnich, ale cas jde neuprosne dal a pozadavky jsou vyssi, navic odchazi vyskac.
A opustil jsem Pioneer i Yamahu a presel na Cambrige Audio a snad jednou Accuphase nebo McIntosh
Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC