Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Koutek pro začátečníky » Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [14]

Téma: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Jak řešíte když potřebujete "pověsit" na jeden signál víc konců.Uvažuji o aplikaci čtyřkanálového švábu jako zesilovače pro bednu se čtyřmi identickými reproduktory.
Stačí tam vznout nějaký kondík a odpor?

(upravil Dalča 11. 1. 2013 21:13)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

pokud ty konce mají "slušnou" vstupní impedanci taj ej dám prostě natvrdo paralelně.....
Linkový výstup vybudí v pohodě 4 zesíky.
Kdyby byly ty konce s malou impedancí, tak bych tam vrazil DI box s více výstupy.

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

4násobným operákem jsem v podstatě udělal rozbočení pro 3 zdroje, schéma bylo z AR modré.

hraji na Yamaha DX – SY a Kurzweil ARTIS

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Teď mi došlo,že jako "předek" použiju kuchlé střeva z jednoho radia,které má jako konce dva šváby zřejmě v můstku.Takže by to už mělo mít ten signál rozbočený,uvidíme..

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Nevím nevím, podle položené otázky to nebude asi to pravé .... - impedanční přizpůsobení atd ...

hraji na Yamaha DX – SY a Kurzweil ARTIS

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Pokud má zdroj signálu dostatečně nízký vnitřní odpor, jinak řečeno "je dostatečně tvrdý", je možno natvrdo napráskat paralelně vstupy i různých typů konců paralelně, pokud jsou ty konce různého druhu a nemají např. stejnou vstupní citlivost, tak to se dá dořešit jedním odporem v hlavní smyčce nfb, nebo odporovými děliči či trimry.
Problém by mohl vzniknout pouze tehdy, pokud by např. jeden nebo více konců mělo symetrické vstupy a zbytek nesymetrické. Tam by zbylo už jen jedno řešení a to vstupy symetrických konců
znesymetrizovat.
Já jsem v ozvučovací praxi používal a používám kdeco a nikdy jsem nepotřeboval žádný DI box nebo rozbočovač s operáky. A to jsem dával paralelně vstupy tak různých konců, jako je Tesla AZK240 /A2400/ a vojenský stovoltový TB500B, který má symetrický vstup, kdežto AZK240 nemá. Prostě jsem na TBčku propojil - symetrického vstupu se zemí, prásk to paralelně s AZKčkem a nebyl žádný problém, pokud si dáš pozor na země.

Web

(upravil Dalča 14. 1. 2013 23:58)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Sinclair
Nerad remcím, ale jak si připojoval třeba akustickou kytaru přes párák k mixu, aby nebručrla bez DI boxu? Klapky jakbysmet, o basovým kombu nemluvě. nejde zabránit jinak vzniku nechutných zemních smyček. Nehledě k tomu, že DIčkem elegantně "dorovnám" úrovně, bach mohl dát i výstup z klapek nebo komba do MIC vstupu a nemusel přepínat vstupy na mixu s každou výměnou kapely na stage...
Kvalitní DIbox je velmi dobrý pomocník. Obzvlášť když je zvukař nucen patlat nesymetr a symetrické zdroje dohromady, nejlíp každej napájenej dlouhou prodlužkou z různých zásuvek....
Já si zvučení bez DI boxů nedovedu představit....
vrazit konce paralelně jsem říkal také. Pokud je zdroj ucházející a konce se solidní vstupní impedancí.

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

"Pokud má zdroj signálu dostatečně nízký vnitřní odpor".

(upravil Zorg 17. 1. 2013 17:12)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Dalča napsal:

Kvalitní DIbox je velmi dobrý pomocník. Obzvlášť když je zvukař nucen patlat nesymetr a symetrické zdroje dohromady, nejlíp každej napájenej dlouhou prodlužkou z různých zásuvek....
Já si zvučení bez DI boxů nedovedu představit....

máš nějaký konkrétní tip?potřebuju jen zesymetrizovat linkový výstup na delší vzdálenost, tak jsem myslel, že by to spravil jakejkoliv pasivní 1in 1out..

(upravil Dalča 17. 1. 2013 21:26)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

moje oblíbená značka je BSS nebo Radial. Třeba ProDI nebo ProAVI, ten je i chinchovej..
ale dá se jít i levněj, LD, Behringer.... akorát k tomuhle mám vybudovanou krapet averzi

(upravil sinclair 19. 1. 2013 0:04)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Dalčo, tady ale nemluvíme o kytarách anebo výstupech z jejich komb, ale mluvíme tu o připojení více koncových zesilovačů na jeden výstup, to jen tak pro začátek, pane zvukaři.
A když už jsi zmínil ty klapky, tak drtivá většina klávesových nástrojů má stereovýstup nebo L+R samostatné výstupy na jacku 6,3 na tak nízké impedanci, že je bezproblémově možné je jich výstupy pustit přímo do páráků, protože vnitřní impedance je jen několik desítek ohmů a výstupní napětí dosahuje při volume na 3/4 až 500mV i více. Totéž se týká line-outů z každého slušného komba, každé slušné kombo má tenhle výstup symetrický buď elektronicky, nebo transformátorově a napěťově okolo 0dBu, tedy okolo 0,775V. Pokud si neumíš poradit se zemními smyčkami, vzniklými připojením lineout výstupů přístrojů, konstruovaných s třížilovým přívodem, tak nejsi zvukař, ale divnej tvor. Každý zvukař s nějakou praxí a zvukař, komu to trochu pálí a chce být připravený na nejrůznější situace, má v zásobě v kufru buď několik transformátorových DI boxů, případně několik stíněných kabelů, ať už symetrických, nebo nesymetrických, ale na jednom konci odzemněných. Pochopitelně, že je nejlepší transformátorový DI box, protože jeho vstup i výstup je "plovoucí" proti zemi a zem se nemusí připojovat, u symetrických stíněných kabelů je dobré mít v zásobě pár kabelů, které mají na straně výstupu odpojené stínění. Pokud při tomto postupu výstup přestane fungovat, tak je symetrický jen papírově a je nutné použít trafo-DIbox. Za třicet let praxe jsem nikdy neměl sebemenší problém s touto věcí. Používám zcela zásadně transformátorové DI boxy s transformátory typu "vejce" 3AN670.07 a mám i pár DI boxů s transformátory 3AN670.05, které mají vzestupný převod 1:4 a je tak možné do páráku pustit symetrizovaný a zároveň zesílený signál, pokud lineout nějakého prašivého komba dává málo.
Nikdy, podotýkám NIKDY jsem nemusel odpojovat třetí ochranný žlutozelený vodič, tak, jak to dělá spousta začínajících "pseudozvukařů" s mizernými aparáty a přicpanýma ušima, jinak by na takové aparáty nikdy nezvučili.
A když už jsme u těch vnitřních odporů slušných mixů /slušné mixy mají master výstupy, výstupy z grup i výstupy z auxů transformátorově symetrické s vnitřním odporem několik desítek ohmů. Pokud je nemají symetrické transformátorově, tak mají výstup symetrický alespoň v přístrojovém zapojení OZ a mají slot pro dokoupení trafa jako option, alespoň tak to měly analogové mixy A&H a další slušné výrobky.
Tak si rač laskavě spočítat, kolik slušných konců se symetrickou vstupní impedancí např. 10kOhm /většina má vždy více, než 20kOhm/ na takový výstup lze připojit. Pokud má symetrický výstup mixu vnitřní odpor např. 100 ohmů, tak mi vychází, že při vstupní impedanci konců 10kOhm lze na takový výstup mixu konců s podobnou vstupní impedancí připojit kolem stovky, při nějaké rezervě proti poklesu výstupního napětí a souhlasu výstupního napětí se stupnicí indikátoru vybuzení nejméně sedmdesát až osmdesát. Pokud budu uvažovat se vstupní impedancí konců okolo 30kOhm, což je běžná hodnota, tak je tam při výstupní impedanci masteru na mixu okolo 100 ohmů naprosto nevyužitelná rezerva. Tak tady prosím laskavě nemel nic o čtyřech koncích, ano?
Není dobře, když kuře začne poučovat slepici smile

Web

(upravil Dalča 19. 1. 2013 15:49)

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Sinclair:
Klávesy mi velmi často brumí, z 90% zemní smyčky. Radioal Pro DI je klasický trafo, pasivní DI box. teda aspoň to na něm píšou, já ho nekuchal. Nehrabu do toho, co funguje. Dávám ho automaticky ke klapkám, k basovejm kombům, a k různým přehrávačům (CD, MP3 atp - dycky s tím někdo přijde - besídky "koncerty" ZUŠ atp.) a nemám problémy. Nikdy mi na place za DI boxy nikdo nenadával, všichni muzikanti byli s nima spokojený. Je fakt, že s touto techniokou dělám jen pár let (5), tj nemohu a nechci ti konkurovat, protože praxe mám méně a nejsem zároveň technik, zvukař a servisák.
     Každej nemá z demontáží v šuplíku kýbl tafíček, a není ochoten bastlit je do nějakých krabiček. Prostě koupí, podle mne, krabičku profi výroby a má pokoj. Ty radialy so jsem jmenoval omám, používám a jsem s nima spokojenej. BSS taky u nás najdeš. Holt každej dělá s tím, co mí k dispozici.

Mít pkabely odstíněný a stíněný, dělá jen bordel v drátech. Eště můžeš doporučovat prodlužky bez ochrannýho vodiče, to je taky prasárna.
čti příspěvky a pak se rozohňuj (naštěstí to neděláš, což je ti ke cti).

1) navrhoval jsem pokud zdroj je dort tvrdej prostě ty konce plácnout paralelně. Párkrát jsem něco takovýho udělal a fungovalo to. jednalo se o pověšení právě 4 zesáků na máster out, v době, kdy nám haproval ethersound, tak jsme měli pověšený 4ks NXAMP" na jeden výstup. KDyž jsem to řešil, neměl jsem čas zjišťivat jakou má kterej impedanci, páč byl krapet stres - kapela na stage a nejel zvuk. Ono to hrálo, hrálo to na ucho stejně jako po ES síti, nikdo neremcal, tak jsem dal k dobru tuhle zkušenost.
2) vrazit tam DI box s více výstupy. Jendoduché, a 100% funkční, navíc máš výhodu "oddělení" In a Out
3) na poučování  a sprostý nadávání v příspěvcích, koukám na tvé příspěvky na fóru, jseš přeborník ty, nehodlám ti v tomto konkurovat, pouze jsem napsal svůj názor a zkušenost.
5) nejsem profesionální zvukař, to nechávám odborníkům, jsem jen "pomocný technik", páč na zvučení nemám uši.
6) ano upsal jsem se, mělo tam být výstup s velkou impadnací, páč nízkoimpedanční vstup "utáhne" víc zátěží, sory omlouvám se za nepřesnost, doufám, že to nemělo vliv na otáčení zeměkoule a vývěr Vincentky v Luhačovicích.
7) mixy jsem zatím nikdy nekuchal, a tudíž nevím, jaký mají výstupy. Na to máme ve firmě servisáka, který tomu rozumí, má náhradní díly a je na to vyškolenej. Já osobně bych do stageboxu, kterej má cenu větší, než ne mnohonásobek mý výplaty se šroubovákem a pájkou nelez.
8) je mi líto že musíš takto na fóru opravovat moje chyby a tím pádem ti schází drahocenný čas k opravám strojů, které nestíháš pak rozesílat majitelům.

Ano, lze bastlit DPS naházet tam pár jednotkovejch zesilovačů s OZ a to celý vrazit do nějaké pixly. Pokud to má vypadat pořádně, strávíš na tom minimálně tejden práce a koupenej výrobek vyjde určitě v této perspektivě levněj, a bude fungovat.

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Dalčo, v mém posledním příspěvku jsem Ti ani slovíčkem nenadával /to bylo kdysi/, pouze jsem upozornil na to, že mícháš hrušky s jabkama - připojovat paralelně deset konců na symetrický mastervýstup slušného mixu je něco jiného. než prohánět výstup z klapek či z komba párákem. Sám jsem Ti přece potvrdil, že transformátorový DIbox je skvělá věc, zdroj signálu, většinou sračku odzemní, zesymetrizuje a pak už si s tím můžeš dělat jakýkoliv brikule.
Všiml jsem si, že značkové transformátorové DIboxy jsou dost ukrutně drahé, tudíž mám v úmyslu vyrábět něco podobného, v několika verzích a osazeno různými konektory, pasivní pouze s transformátory a kompenzačními členy a kytarové - aktivní s operákem a následným trafem, napájitelné buď dvěma 9V bateriemi, nebo po 48V fantomu. Dvou 9V alkalických baterií netřeba se bát-pokud se zvolí vhodný operační zesilovač s nízkou spotřebou a vypínání baterií dvěma pomocnými kontakty na vstupním jacku, vydrží tam ty baterky víc, než rok. Já takové tři DIčka mám a protože jsem při jejich výrobě měl dost času, tak ze srandy jsem ze systému DAISY VHF okopíroval obvod signalizace poklesu napětí baterií pod 7,5V.

Jinak bod 8 Tvého příspěvku byl zbytečný, co dělám ve svém volném čase, se Tě nijak netýká
a tak prosím bod 8 svého příspěvku laskavě smaž. Mne se ale týkají blbosti, které ve svých postech píšeš, tyhle blbosti potom ti mladší zkoušejí v praxi, zbytečně ztrácejí čas a mohou i něco odstřelit.

Nespojuj mě rovněž s nějakým odpojováním ochranného vodiče, tos napsal Ty, nikoliv já - mě by to totiž ani nenapadlo a Tys to napsal zřejmě proto, že to v praxi občas používáš. Já zásadně nikoliv, mám tuhle věc nadosmrti vyhozenou z hlavy a proto jsem se o tom ani nezmínil.
Např. pětimetrová, na jednom konci odzemněná šňůra se dá odlišit od ostatních mnoha způsoby, ať už barvou kabelu, barvou koncovky na konektoru, různými návlečkami a spoustami dalších způsobů. Nicméně uznávám, že jednoduchý transformátorový DIbox s plovoucí zemí je to nejjednodušší, co může být, funguje to bezvadně a je to tak jednoduchý, že se na tom ani nemá co posrat, pokud použiješ značkový konektory.
Akorát je trochu problém, že když jseš levák a nedokážeš si potřebný počet takových DIček vyrobit z vajec 3AN6780.07 sám, tak to kapku leze do peněz.
Mám v kufru DIček tři druhy /odlišené barvou/ a od každého asi osm kusů - kdybych jenom tohle drobné pomocné vybavení měl ve značkovém provedení kupovat, tak mi počítám osmdesát litrů nejspíš stačit nebude. Víš, kolik je za to kvalitních mikrofonů? smile
Ale holt není každej manuálně zručnej a tak kupuje různý Behringery, který kurví zvuk tak, že bych to takhle nedokázal ani já ve tři ráno se 3,8 v krvi...:-)

Web

Re: Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

rf napsal:

4násobným operákem jsem v podstatě udělal rozbočení pro 3 zdroje, schéma bylo z AR modré.

Dobrý den, nenašel byste někde odkaz či přímo schéma pro inspiraci? Děkuji.

Příspěvky [14]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Koutek pro začátečníky » Jeden zdroj signálu pro více zesilovačů

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£