Re: Projekt Open12 - reprosoustavy s 12" zvukovodem
Takze WG bude frezovany CNC na zakazku? Alebo nieco ine?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Projekt Open12 - reprosoustavy s 12" zvukovodem
Takze WG bude frezovany CNC na zakazku? Alebo nieco ine?
To nezáleží na mně Viz #258. Zkuste se zeptat dyntyda. Rozměrově by to +- odpovídalo Daytonu. Jiná možnost už asi není a těžko bude.
Jako zřejmě kvalitnější basák by se dal použít i Peerless SLS-315 (830669), pokud by si chtěl někdo ještě trochu připlatit.
Zvukovod
Průměr cca 30cm, hloubka 125mm (5 x 25mm MDF):
Přesné souřadnice profilu (x y z): open12WG-profil.txt
Dávám ke stávajícím stavu nějaké měření, abyste si mohli případně pohrát. Třeba taky ještě přijdete na lepší výhybku.
Je to surové měření z Holmu ve 20 a 40 stupních s oknem cca 5ms (takže cháry "platí" od nějakých 200Hz), samozřejmě plus impedance.
kdosi tu touzil po tech 12" dayton hornach, dve se mi doma vali a myslim, ze je neupotrebim, praha
Zítra posílám polotovar na frézu
Jednotlivé desky budou z 25mm MDF; prům. 300-260-220-200-170mm (nebo kdyžtak to ještě změním).
Koukám že po 7 měsících od toho co jsme se tu pohádali se projekt stále zasekl na zvukovodech.... Pánové stavitelé, nemáte pocit, že se to už s na zakázku vyráběnými zvukovody dostává do cenových hladin kdy to přestává být zajímavé ? Zas nebudete muset upravovat ty redukce... Kolik z vás to nakonec bude doopravdy stavět ? Pokud někdo poblíž Brna dejte vědět, zajímalo by mě o kolik to bude zvukově lepší než Totemy 100. Na oplátku mohu přivézt na poslech 330mk4 nebo 222 speed
DJ_Rix : no zasekl, asi zrovna nikdo nechtěl tenhle projekt stavět, nebo všichni čekali na ty plastové. Teď se do toho chce pustit zorg, tak se to pohne. 7 měsíců není tak moc, 10" WG jsou mezi lidma 17 měsíců a postaveny jsou 3 páry beden. A cenově ? To je sice otázka, ale zase cca 15k za WG, driver + 12" mi nepřijde ještě přehnané.
zorg : a upevnění driveru bude jako u RpM ?
Čekalo se půl roku na Daytony, aby se ukázalo, že už je vyrábět nebudou. Poté prostě přišla na řadu další nejschůdnější možnost. Není jiných alternativ, má-li to za něco stát. Navíc cenový nárůst jistě nebude v celkových číslech až tak dramatický. Prototyp hrál každopádně dobře, proti Totemům jt to už dost jiná bedna.
rotr: BMS mezikus nepotřebuje, dá se přitáhnout zezadu. Tím se to tu trochu zjedodušuje.
rotr: BMS mezikus nepotřebuje, dá se přitáhnout zezadu. Tím se to tu trochu zjedodušuje.
Nějak jsem si zafixoval DE250. Jak tak na to koukám, tak jsem byl při nástřelu ceny za měniče dost velkorysej. Za tech 15 to bude skoro komplet i s ozvučnicí.
Rozpočet s Daytonem je zde: https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?p … 36#p259136
S frézovaným WG to může vylézt odhadem max. o nějaké 2 tisíce/pár, což se dá IMHO zkousnout.
Zas to budou velmi kvalitní zvukovody a na té bedně je to dost zásadní část.
MaBat: pardón, je to prostě jen první kus na zkoušku a na změření z desek, co mi zbyly ze subu
DjRix: Nepřestává, proč? Naopak, je to pár tisíc, kterých doufám nebudu litovat. Stejně bych tam chtěl lepší měniče. Prostě furt lepší než milostivě čekat na nedodělky z Číny, který nakonec přestaly vyrábět.
Zatím mám doma Totemy 101 a nemůžu jim pořád přijít na chuť (chybějícím spodkem to není). Tak klidně můžeme porovnat u mě, až budu mít fetovou a semelabovou verzi MIRu 50
rotr: včera mě sice truhlář řek víc, než s předešlými ozvučnicemi, ale pořád je to plusmínus 2000 za bednu. Lepší driver bych taky rád, uvidíme jak bude Marcel svolnej a jak moc je to nutný resp. čím by byl třeba ten pro mě ideální DE250 lepší. Jestli jsem nahrubo dobře odhad, zatížitelnost celé bedny může být klidně 200W (-10dB zatlučenej driver), takže tady by problém být neměl. Ale jak bylo řečeno, velká výhoda je v upevnění toho BMS.
Škoda že to mám k tobě poměrně daleko, do práglu pojedu za dva měsíce na školení, ale to to určitě ještě hotový mít nebudeš S tím MIRem máš recht, musím se pochlapit a doosadit druhej kanál, odladěný to je už dávno, ale ještě jsem to neslyšel
Zorg: Totem 101 - vstupní data pro simulaci: TOTEM-fane10_125.rar
Okno cca 5ms, 1/24 oktávy, spolu s impedancemi a near-field chárou basáku.
Není tam vůbec zahrnut baffle-step - u tak velkých beden, které jsou určené pro provoz se subem, se to prakticky neřeší a nechává se tomu citlivost. Doufám, že se to ani nepokoušíš poslouchat bez subu, to bude samozřejmě hrát hrozně...
Včetně baffle-stepu bude chára basáku vypadat nějak takhle (pod cca 500Hz):
Díky moc! Zkoušel jsem to teď nasát do 2.04 a zdá se že funguje. Jsou to teda jen horizontální cháry+imp?
Bez subu jsem to samozřejmě taky poslouchal, pravda spodek je divnej, ale něco mi spíš nesedí nahoře, nedokážu to poslechově popsat bez dojmologie.
Bafflestep řeší L2? Pokud by se ta špule vyhodila, jak to pak napojit na sub, když BS bude mít úplně jinou strmost a na tý 35cm čelní desce to půjde znát až někam k plácnu 400Hz což už subem tahat nechci, navíc už je to lokalizovatelný?
Jo, horizontální. Říkám, BS tak, jak je běžně chápanej, tam vůbec není kompenzovanej, protože to u beden, který mají hrát se subem, ani není účelný, navíc tady se to částečně kompenzuje i samo - ten graf platí. Ta špule je součást dolní propusti 2. řádu.
Suby samozřejmě pojedou max. tak do 100Hz. Jde o to, že se musí s předními bednami trochu překrývat, aby to mělo ten efekt. Tady bohužel nefunguje běžná představa o dělící frekvenci (strmosti, fáze). K napojení na sub(y) je třeba to zkusmo nastavit na místě podle průběžného měření, hodně dělá jen umístění a relativní hlasitosti, k tomu samozřejmě polarita a následná ekvalizace. Frekvenci, kam až půjde sub, je třeba také doladit na místě. Ty bedny, jak vidíš na obrázku, jdou někam k 50Hz@-10dB, což pro napojení na suby stačí.
- Nahoře s tím jde samozřejmě dělat leccos, zkus, třeba na něco přijdeš. Já to nijak zvlášť neposlouchal, v podstatě skoro vůbec - třeba to bude stačit jen drobně doladit, popř. tomu trochu přidat na vejškách.
Apropos, shéma je zde:
www.loudspeakersoft.com/img/totem-fane-xo-rev2.png
Nepředpokládám, že by to ještě někdo chtěl stavět, jelikož to opravdu není určeno na provoz bez subu(ů), a do toho se moc lidí nepouští. Navíc to tady jde i proti původní myšlence hrát za co nejmíň peněz...
Cháry:
Hrát sis tím v real-time emulátoru LspCadu můžeš doaleluja... Zkus i tohle, jestli v okamžitém přepínání oproti stávajícímu stavu uslyšíš změnu:
Proč je tam vždycky pod cca. 400 Hz jakoby hrb? Když bych naopak očekával, že tam bude díky bs oproti vyšším frekvencím pokles? Nemůže se mi to právě díky tomuhle zdát jakoby zahuhlaný (to je asi nejvhodnější slovo, který bych pro ten svůj dojem použil)?
To s tím podle mě nesouvisí. Už sis nahodil ten emulátor, aby sis to všechno mohl okamžitě vyzkoušet a ověřit, místo planého teoretizování?
Nebo sem mám dát návod?
A proč je tam teda ten hrb? (mezi 200 a 300Hz)
Ehm....no zatím teoretizuju koukáním na různé cháry v xoveru, když si hraju s hodnotami součástek, aniž bych to slyšel
Ta poslední úprava je co? Jen jiná podoba filtru a nebo právě něco s bs? Zdá se mi to na první pohled lepší, ale asi to trochu sráží citlivost, když ty 2 nový cívky mají více než 2x Re než původní verze...
Návodů není nikdy dost možná se k tomu dostanu v neděli, že bych to zkusil.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Projekt Open12 - reprosoustavy s 12" zvukovodem