Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Sluchátka » DC servo + sluchátkový zesilovač

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 26]

Téma: DC servo + sluchátkový zesilovač

Dobrý den.
Na začátku bych chtěl upozornit, že nejsem žádný odborník na elektroniku, takže se předem omlouvám za případné neodborné výrazy.
Existuje nějaké obsáhlejší pojednání o tomto typu zapojení, či případně jak správně takové servo v zesilovači navrhnout. Když jsem zkusil google, tak mi to vyhodilo odkazy na motory smile. Viděl jsem už nějaká zapojení a také některá slyšel (Actidamp MK3-4, DPA 220 a 330), ale každé se dost liší použitými součástkami. Typ IO je mi jasné a pokud se nepletu, tak odpory versus kondenzátory určují nejnižsí přenášený kmitočet. Ale co třeba výstupní odpor serva? A ještě jeden poznatek z poslechu takového zařízení. Osobně se mi zdá zvuk zesilovače s DC servem horší než bez něho. Může to ovlivňovat zvuk a nebo je to jen můj dojem?
Původně jsem chtěl takové servo použít do sluchátkového zesilovače, ale teď váhám a taky jaký zesilovač postavit. Tady na foru jsem našel spoustu odkazů, ale opět jsem ovlivněn různorodostí konstrukce. Osobní poznatek, že výstupní odpor byť jen malý ovlivňuje nepříznivě zvuk. Další poznatek, výstupní tranzistory zesilovače zapojené tak, že "hrají" z emitorů mají barevnější zvuk, ale takto zapojený zesilovač dříve zkresluje než ten který má zapojený výstup z kolektoru. Takže bych raději volil výstup z kolektoru už pro svůj neutrálnější zvuk. Ale je pravda, že těch s emitorovým výstupem je drtivá většina. Tak proč je to tak, jak to je?

Možná spousta hloupých otázek na první příspěvek, ale snad mě nezabijete smile. Díky všem za trpělivost a případné odpovědi.

Re: DC servo + sluchátkový zesilovač

Něco k servu http://www.mako.webz.cz/DPA.pdf  str.7 ale doporučuju přečíst celé..víckrát smile

Web

Re: DC servo + sluchátkový zesilovač