Re: Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC
To nie skor ked niekto z kompetentnych navrhne vyhybku tak ti poslem suciastky, aby si bol prvy kto si ich vypocuje
Mam svoje a som spokojny.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC
To nie skor ked niekto z kompetentnych navrhne vyhybku tak ti poslem suciastky, aby si bol prvy kto si ich vypocuje
Mam svoje a som spokojny.
antonio pozerám, že máš zadané u driverov Y pozície.
Si meral každý repro vo svojej osi ? Alebo meriaš bass a stred v osi výškového repro ?
Pýtam sa preto lebo ja meriam všetko v osi výškového repro kvoli jednoduchosti merania. Mikrofonom nehýbem iba točím bedňou dookola a prepajam repro.
Myslel som, že tie merania potom obsahujú X, Y aj Z offsety a nie je potrebné ich zadávať. Budem si to musiet cez vikend pomerat kazdy repro v osi a zadat Y, a pozriem aky bude rozdiel.
Antonio to ma dobre, pokud meril kazde repro ve sve ose. Je to spravnejsi metoda, vede k presnejsim vysledkum, da se tak merit i slozita bedna s basakem daleko, atd. Ma to v podstate jen vyhody. Trosku slozitejsi mereni je jen mala komplikace. Ma to i dalsi vyhody, ktere Vituix umoznuje.
Mrkni na Vituix v2 manual, ma to vsechno tam. I jak merit bedny se zaklonenym ci odskocenym celem atd. Zadavani souradnic, a nastaveni mic distance v Preferencich, to vse je propojene.
Tak tady si můžete hrát, je to mimochodem změřeno i s neg. vertikálem - stále schéma Classic 200. Hezky to může posloužit jako hrací schéma a podívat se tak co jaká změna kde přinese. V programu není potřeba nic nastavovat, pro jasnější zobrazení fáze je u každého měniče ubráno delay -2800 us. Důvod proč je vertikálně díra na 400 Hz a je problém se jí zbavit, je ten, že basák je prostě dál, než obvykle, zkuste si ho posunout na -321 mm, bude to mnohem hezčí, ale v hornrespu (bacha, strašný soft, uživatelsky masivně nepřívětivý ) zase doporučuju simulaci stojatého vlnění a co by lezlo z nátrubku, takže něco za něco.
//soubor i graf opraven
Mám už téměř hotovo, schéma nebude nijak radikálně odlišné, nejspíš vyhodím malý kond paralelně k tlumivce střeďáku - při ladění jsem nebyl schopen poznat rozdíl. Pustil jsem bílý šum, výhybka ála hnízdo na vrchu bedny, připájel jeden kontakt a druhý přikládal. Nepostřehl jsem změnu. Až když jsem pořádně zaměřil pozornost, slyšel jsem jemný rozdíl.
V ose je to na 7 kHz změna 7 dB, ovšem přes šustění výškáče nepostřehnutelná. Po vypojení výšky to je samozřejmě změna obrovská, ovšem ne nutně pozitivní. Napojení už z principu menší strmosti se zdá lepší a navíc TI100 skutečně rezonuje až za 15 kHz a kondem bych mu vlastně ještě přidával.
S původním 0,5uF kondem se středu nakládalo tam nad 15 kHz o 10 dB víc, než s filtrem bez.
Původní ladění nechává výšku příliš křičet, nedalo se to poslouchat a už vůbec dávat volume doprava. Rád jsem to vypínal.
AL200 dole nezahraje moc, ale stačí to, bassreflex je neseroucí, nedává o sobě vědět.
Brzo začnu skládat na desky a bedny jdou do světa.
//opraveno
antonio: ako bol meraný spodok AL200? Vyzerá, že je to NF s BR a zohľadnením baffle step, čiže nemusím si spodok simulovať. Je to tak?
Pěkná práce,blíží se to do finále..
Výhybka původní od Visaton se liší s výhybkou od tebe jen trochu.
Aleš Bílý mi je měřil a dával odpory před středy a výšky.U něj to hrálo prakticky stejně,jako jeho bedny (jeho měli větší nástroje,hlavně klavír).
Když jsem je přinesl domů,pak neměly basy,byly stejný,jako bez těch odporů.
Bedny,co mám teď jsou naprosto někde jinde,co se týče těch basů,teď už to basy hraje,až tak,jak jsem to ani nečekal.Ne dunět to neduní, i když s 223kou trochu jo na 330ce dunění zmizelo. Já prostě nejvíc slyším basy a naopak na výšky se zaměřuji nejméně..
Jsou ty bedny Visaton teď jinde zvukově,bo jsou tam ty zvukové rozdíly menší,než si člověk může myslet? Je to slyšet hodně? Nějak si to nedokážu představit,jak to teď může hrát,jestli spíš jako ty bedny,co mám teď,bo jako bedny s Visaton repráky a přidanými odpory??
Největší rozdíl vidím,z grafu,na výškách. I ta fáze vypadá na první pohled stejně s původní výhybkou.
Já si snad budu muset půjčit a poslechnout to
Ono aj tá pôvodná výhybka sa dá zmenou niektorých hodnôt upraviť tak, aby to bolo lepšie, ale zase nie je to úplne ono. Na druhej strane, teraz skúšam takú ekonomickú verziu a tá vychádza lepšie a jednoduchšie ako originál.
1watt: Jo, liší se to jen málo, to Visatoní schéma je dobré, až na detaily a řvoucí výšku. Navíc u tebe byl jeden výškáč vystředěný, takže přidával další volume; poslouchat to hlasitě muselo být nepříjemné? Při kterém tracku tě sraly nejvíc?
Výhybka, co tomu dám, bude vlastně ekono, nechtěl jsem se od původního schématu moc odchýlit, třebaže oddálení basáku si to vyžaduje. Navázání bas/střed by šlo udělat líp, bez díry na vertikále, to by však vyžadovalo kompenzovat druhý vrchol impedance basáku RLC kombinací, ovšem pak by to chtělo větší cívky na basech, ale taky větší kondy a dávat megasvitek před střed se mi dvakrát nechtělo, a to i z toho důvodu, že ani nahoře mi to jaksi poslechově nesedí, takže úprava dole mi za to nestojí.
pekne marcin, ako sa vravi "keep it simple"
dhaman diki.
Inak vďaka antoniovi aj za zmeranie vertikál. Teraz si môže každý vyskúšať, aký majú diery vplyv na celkový vyžiarený výkon. Odporúčam pozrieť sa aj na simulácie iba s horizontálami a bez zapnutého dopočítania vertikál, ktoré použitý spôsob merania umožňuje. Závery nech si urobí každý súdruh sám. Tiež vidno, akú silu má VituixCad pri dopočítaní vertikál a predpokladám, že v budúcnosti to bude ešte presnejšie.
Díky marcine.
Pozor! Všiml jsem si, že u výšky nebylo načtené horizontální měření, kdežto marcin ho v zipu u své verze má, takže jsem zip znovu reupul, opravil i grafy výš a svou verzi předělám.
Edit: Takže mám překopánu výškovou sekci a hned to hraje jinak. Vůbec mi nešlo do hlavy, kde se ztratily všechny ty informace nahoře, bylo to jaksi umrtvené i když to v simulaci (ovšem s nekompletními soubory) vypadalo dobře. Zase se mi potvrdilo, že když to nehraje dobře a není pro to důvod, musí být někde chyba.
A jo,takže to nemá prakticky cenu si to půjčovat..
Nejvíc mě to sralo při tom,když tam zpívaly ženský a a to náááá na konci..(už nejsem volNÁ) to mě tahalo strašně za uši
Ty si strašný nihilista.
Máš tu výhybky na podnose, tak si to vyskúšaj.
My fakt nevieme čo znamená inaaa vionaaaa a podobne. Ak tým myslíš nejakú agresivitu v stredovom pásme, tak tá bola sposobená práve zvýraznením tohoto pásma v povodnej výhybke.
Btw: aké máš teraz bedny?
Edit: tie predradené odpory od Aleša neriešia problém reprosústavy. To už som spomínal v povodnom vlákne, alebo som ti to písal v správe. A na priebeh fázy sa úplne vyser ale uplne -:)
Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » Vismax - putovní 3p s Visaton AL200, TI100, KE25SC