Re: Výroba repro soustavy
Prvá otázka: áno
Druhá otázka : áno
Zo zmeraného impulzu sa vypočíta takmer všetko čo potrebuješ FR, fáza, GD, skreslenie (ak sa robí dostatočne dlhým sweeped sinus) atď... Teda okrem impedancie, ale tú už merať vieš
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Výroba repro soustavy
Prvá otázka: áno
Druhá otázka : áno
Zo zmeraného impulzu sa vypočíta takmer všetko čo potrebuješ FR, fáza, GD, skreslenie (ak sa robí dostatočne dlhým sweeped sinus) atď... Teda okrem impedancie, ale tú už merať vieš
Provedl jsem měření FR charakteristiky bedny číslo jedna žluté. Výsledek zde:
DĚKUJI ZA VAŠE VYJÁDŘENÍ
Zítra tam vrazím výhybku a změřím.
edit
JEŠTĚ BYCH MĚL ASI DODAT, ŽE CHÁRKA IMPULZNÍ ODEZVY BASÁKU JE CHLUPATÁ A VYPADÁ TAKTO:
Na první bednu i s výhybkou už hraji. Zde je měření.
No uvidím také co druhý dojem, po nějakém čase poslouchání.
Takhle to naplánoval výrobce.
Prosím o radu. Vlastním demo verzi ARTy jak a co uložit po měření, pro budoucí použití v XOVERu. Nějak se mi nedaří skrze va export, uložím pouze dva sloupce čísel (souřadnic) XOVER vyžaduje asi tři.
Co můžu vyčíst z Tvého měření je, že bedna jako celek nevypadá, že by měla málo basovat. Od kilohertzu směrem dolů jde citlivost nahoru a řekl bych, že až moc. Druhá věc je, že výšky se pozvolně zvyšují až na nějakých +5dB na 15 kHz oproti 1 kHz. To není moc dobře, i když na první poslech to nemusí znít špatně. Taková bedna teoreticky bude znít lépe při nižší poslechové hlasitosti. Ovšem při vyšší hlasitosti to bude celkem neposlouchatelný. Díra na asi 2,5 kHz je, řekl bych, záměrná. Hodně beden se takto navrhuje, ucho je v tomto frekvenčním pásmu nejcitlivější a "propadem" se dá dosáhnout méně "uječeného" přednesu reprosoustavy. Faktem je, že při dlouhodobějším poslechu by se to mohlo projevit tím, že bedna nebude dostatečně srozumitelná (i když v tomto případě je šířka propadu celkem úzká) s tím, že na výškách naopak bude informací ažaž.
Ideálně zapoj a poslouchej obě soustavy.
Asi jo, při zvětšení hlasitosti se pohoda poslechu zhoršuje. Poslouchám celý půlden a řek bych, že za normální hlasitosti je to cekem příjemné. I ty basy za normální hlasitosti jsou dobré.
Už pracuji i na druhé. Musím vyštrachat nějaké CD s pořádnou dynamikou.
Jinak průběh na basech Ti hodně ovlivní místnost a umístění bedny v ní. Nejlíp by bylo bedny vytáhnout ven, na volné prostranství.
Jestli jsou tam nové měniče, co nějaké zahoření, rozehrání?
No poslouchám od rána občas to trochu, někdy i trochu víc proluftuji. Nedovedu to popsat ale zdá se, že to hraje malininko líp. Pokud mi sluch nešálí.
NERAD BYCH ABY MOJE DŘÍVĚJŠÍ OTÁZKA ZAPADLA.
Prosím o radu. Vlastním demo verzi ARTy jak a co uložit po měření, pro budoucí použití v XOVERu. Nějak se mi nedaří skrze va export, uložím pouze dva sloupce čísel (souřadnic) XOVER vyžaduje asi tři.
Je to poměrně komplikovaná tématika. Pokud ti jde o export do Xoveru pro následnou simulaci, tak radím použít HOLMImpulse a tento postup. Bohužel to znamená naučit se ovládat nový software, ale to by měla být otázka chvíle, když už děláš v Artě. Princip je stejný. Za to dostaneš jednoduchý a spolehlivý způsob, jak získat relevantní data (všechny tři sloupce).
Pánové opět bych rád VŠEM poděkoval za rady.
Již po několikáté jsem SPOKOJEN a za to patří ještě jednou díky Vám. Dodělám tedy i druhou bednu.
Po dnešku konstatuji, že to zase tak špatně nehraje, jistě slyšel jsem i lepší bedny ale i mnohonásobně horší. Uvidím, za nějaký čas kdy budu podávat hlášení o tom či lezou nebo nelezou.
V listopadu jsem zapomněl nahlásit, že žebra nelezou. Lak zatím vypadá pořád stejně. Lak je od 21.8.2013.
To znamená čtvrt roku beze změny. Dobrá zpráva. Informuj takhle alespoň rok, dost mě to zajímá a určitě nejsem samotný. Pokud to bude stále ve stejných podmínkách (mám na mysli klimatické - stejná teplota, vlhkost), tak se to možná ani nehne. Držím palce, ať to drží.
Pořád vypadají stejně dobře. Žebra nelezou.
Reta, dík za informaci. Jsem rád, že se nic neděje. Dobrej projekt.
Tak je tomu rok co jsem dokončil lak na bednách. Lak je pořád jak nový, žádné drama se nekonalo, žebra nelezou. Toto je asi moje poslední zpráva do tohoto tématu. Celkově jsem po rozehrání (zahoření) beden spokojen.
A mohl by ses rozepsat o postupu lakování a výroby bedny? Jak máš tlustou vrstvu plniče? Je celá bedna zakitoaná nebo jsi vybrousil do materiálu?
Udělám to takhle teť mám připraveny korpusy pro regálovky RPM, které stavím co do truhlařiny stejným způsobem. Tak jak začnu budu fotit a popisovat. Když jsem zvolil dřevotřísku tak pro to, že ta je všude k mání a někdy za hodně rozumnou cenu navíc mohou být použity zbytky. Už teť mohu napsat, že kvalitní černý lesklý povrch je jen o broušení a broušení.
Samé dobré zprávy Reto. Jsem rád, že to je pořád stejné a nehýbe se to, potvrzuje to jen kvalitu tvojí práce. Měl jsem sice z počátku obavy, ale beru všechno zpět. Rok je dostatečně dlouhá doba k ověření. Těšim se na tvůj nový "seriál" o RPM. Že budou perfektní, to jsem nyní jistý bez pochyb.
Jinak že kvalita povrchu je přímým odrazem kvality podkladu, to je stará věc. Tady u tvého projektu je to názorný příklad.
R3 a R6 menia zosilnenie, vysledne zosilnenie je -R3/R6=cca -15x čo je asi -23dB.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Výroba repro soustavy