Re: Michal (subwoofer Peerless 830500+830548 (XLS12+pasiv))
Ne,čuměl jsem jak puk co to je
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Projekty subwooferů a sestav » Michal (subwoofer Peerless 830500+830548 (XLS12+pasiv))
Ne,čuměl jsem jak puk co to je
Karlos: Kde jsi to vyštrachal?
gaminn no já jsem si guglil diy ampy, a hledal inspiraci (Vzhledově) pro můj novej amp .. A v obrázcích byl ten subík,tak sem na to klik a byl to odkaz někde z nějakého fora tuším Ale čuměl jsem ale věděl jsem že to není od Michala A nick gaminn sem odněkud znal
No, tenhle můj sub je asi ještě starší než ten Michalův, akorát že já nejsem s to pořádně dobastlit elektroniku okolo, už asi dva roky mi leží doma ladem. Ale dal jsem si závazek, že teď o prázdninách na to vlítnu a konečně dodělám. Pak to bude nářez...
Sice to nepatří k Michalovu projektu, ale chtěl bych se zeptat, gaminne, co máš v tom subu za repra?
Jinak ten Michalův projekt je parádní, mimochodem ten gaminnův taky...
To samý co Michal
Endy: Jak pravil Frank Je to naprosto stejná konstrukce, myslím, tzn. i objemově to bude velmi podobné. Až na tu elektroniku...
Lišíme se v rozměrech, vnitřní konstrukci, materiálu (jeho síle i složení) a zejména v pohonu.
První, kdo začal o tomhle (10") uvažovat byl tuším Martin z Elwebu. A Gamin měl doma repra dřív než já, ale pokud vím, tak šel cestou SDA500, kdežto já jsem si "počkal" na aldax.
Jak může vypadat Group Delay graf takového řešení? Asi je to srovnatelné s basreflexem, že?
EDIT: Zkoušel jsem to nasimulovat v BassBox 6 a dopadlo to asi takhle:
http://stuff.mirrda.net/gd.PNG
Kolem 20 Hz to vypadá šíleně, ale od 40 Hz to vypadá dost rychlé, takže na tom možná jde dobře poslouchat i rock.
Díky tomu ultranízkému ladění se to od cca těch tvých 35-40hz chová jako uzavřená. I na dotek se při těch vyšších hlasitostech pasív skoro nehýbe.
Takže potvrzuji. Ale ačkoliv ty hodnoty v absolutním měřítku vypadají dost hrozně - vzhledem k tomu, že jsou mimo oblast napojení saty-sub a místnost s tím udělá daleko větší paseku nelámu si s tím hlavu.
A ano, bude to hodně podobné jako basreflex na podobné frekvenci. Ekvivalentní BR ladění je tuším 40L@20hz. Tedy v podstatě nerealizovatelné při průměru roury, který by byl adekvátní takové pumpě.
Michal
Jak tlustej je ten hliníkovej plech a kde jsi ho sehnal? Díky
3mm - kazdej zámečník ti rád uřízne.
..jeden rád poslouží.. to je z jednoho filmu a ten tvuj zámečník asi taky
Michale....?
Vím, je to sadysmus a nevyhledávaná věc, ale zajímá mě jak silně to hraje .
Nevím. Sladil jsem to tak, že je u filmů basů ažaž a sub není ten, kdo by byl limitem hlasitosti, tím je centr. Každopádě dostatečně, aby se nepřipravení u filmů lekali, valili oči říkali: "No, tak jako ty vole..." a podobně.
I mě, když ho poslouchám pořád dovede překvapit.
Mohl bych požádat gaminna o schema ozvučnice , jeví se mi malinko vzhlednější . Už mám něco rozkreslené,
ale víc hlav ....... . Možná by to zajímalo i jiné příznivce .
Ano, gaminn to má po stolařské stránce určitě lepší, použil lepší materiály a přesněji pracoval.
Jinak na tom podle mne neni co zkazit. Dodržet objem, pevnost a dostatečnou hmotnost. Jinak si dělej co chceš.
Jan: Schéma absolutně nevedu, snad bude stačit slovní popis:
Všude jsou použity 30mm MDF desky, všechny stěny jsou lepeny na tupo (pro jistotu jsou ještě sešroubovány vždy několika vruty), tenkrát jsem si s tím nedával moc záležet (myslím, že udělat frézou nějaké drážky není zase tak těžké), i tak je ale ozvučnice velmi pevná, a to i vlivem výztuh. Ty jsou dvě - zleva doprava a zhora dolů přičemž součet jejich šířek je dán hloubkou pracovního prostoru reproduktorů tak, aby se tyto dvě výztuhy setkaly uprostřed ozvučnice a v tomto bodě tak tvořily předo-zadní výztuhu. Vertikální hrany vepředu jsou zkoseny, úhel je nepodstatný. Reproduktory jsou klasicky frézováním zapuštěny.
Celá ozvučnice má dvě části, 3/4 hloubky tvoří pracovní prostor reproduktoru, zadní čtvrtina je od ní oddělena a slouží pro umístění zesilovače. Nyní bych toto rozdělení nevolil, je to zbytečné plýtvání prostorem (není možné využít celou výšku prostoru, je moc velký), jako prostor pro zesilovač bych volil např. horní zadní čtvrtinu ozvučnice, samozřejmě s plným oddělením od pracovního prostoru.
Povrchová úprava je odýhováním a lakováním (stříkáním, zřejmě nějaký dvousložkový lak na podlahy), vepředu dokonalé obroušení a vykitování a nastříkání černým sprejem, úmyslem byl dokonale hladký, matný povrch, bez jakýchkoliv vad, tzn. hlavně bez prachu (nadvakrát se celkem povedlo - poprvé po pár dnech vylezly obrysy zakitovaných míst). Myslím, že i předek byl přestříknut lakem. Co se povrchovky týče, doporučuji nejdříve odýhovat (samozřejmě, pozor na probroušení dýhy na malých plochách a u hran), dýhu natřít základem pro lak (je-li nutný, popř. vrstvou laku), potom, přebrousit předek a stříknout černou barvu. I při sebelepším zakrytím se někde černá barva dostane na místa, kam nemá, vlivem nátěru na dýze jde ale dobře odstranit ředidlem a nenasákne.
Mě by docela zajímalo jak tlusté a dlouhé je vinutí, případně celková hmotnost cívky/kmitačky. Předpokládám, že pánové vlastníci o tom asi budou vědět nejvíc.
Má to opravdu v pásmu 20-30Hz spíš 4ohm impedanci?
Neměřeno - respektive neznám absolutní čísla, jen tvar křivky pro ladění. Budeš se muset spolehnout na datashit.
Co se kmitky týče, vlastníci všech XLS klonů potvrdí, že ta cívka je na pohled impozantní. šupléru jsem tam nestrkal, ale s klidem bych tím drátem navinul cívku do výhybky. Hmotnost taky těžko soudit, ale membrána jako taková působí velmi lehce, takže většina hmotnosti bude v kmitce a nosiči.
Nedovedu si představit, co by se muselo stát, aby se ten reprák nějak poškodil, Ať už tepelně příkonem, nebo výchylkou.
Audioweb.cz » Projekty subwooferů a sestav » Michal (subwoofer Peerless 830500+830548 (XLS12+pasiv))