Téma: Nosice hudby, mastering
Dnes jsem byl u bratra testovat receiver. Nebudu pitvat zvukovou stranku receiveru Thompson DPL2000 - je velmi dobra, spis rozpitvam to co je ulozeny na nosicich. Meli jsem k dispozici spoustu ruznych lisovanych CD a CD vyrobenych z FLACu. Meli jsme to stesti, ze jsme mohli testovat jednu a tu samou skladbu z ruznych nosicu. Puvodni CD z roku 1989 + remastering z roku 2006. Zatimco puvodni CD z roku 1989 bylo na poslech naprosta lahudka, to remasterovany bych nenazval jinak nez smejd. Nejenom ze jsme museli stahnout radne volume dolu, ale takovy hnus, co byl na tom nosici ulozen, bych ani nenazval hudbou. Zatimco prehravani CD z leta pane 1989 vyvolalo pri poslechu spolehlive husinu, remasterovany nutilo k vypnuti aparatu. Pak dalsi zajimave zjisteni, zaznam live koncertu Louise Armstronga v Lucerne 1960. Netusim, na cem to tehdejsi technici zaznamenavali, ale prehraje to spolehlive 95% toho, co se nahrava v dnesni dobe. Porovnani zvuku z nosicu podle oznaceni
AAD - analog zaznam, analog mastering, digitalni nosic - super, netreba dodavat komentare, vsechna CD s timto oznacenim hrala dobre
ADD- analog zaznam, digital mastering, digitalni nosic - jak ktere CD, starsi kousky OK, a nove produkce k zahozeni
DDD - vse digitalne - vesmes hnuj znejici strojove, stroze, prebuzene, rozmazane, rozplizle a nevim jaky dalsi hnusny pojmenovani pro to mam pouzit.
AAA nosic nebylo mozne otestovat, nemame gramofon ani radne desky a je to skoda.