Re: Posuzování zesilovačů
Je to analogový osciloskop. C1-94?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Posuzování zesilovačů
Je to analogový osciloskop. C1-94?
Jj je to stary rusky škopek C1-94 a 11Mhz gen s MAX038. Vse drevni analog z mych mladych let : ))
Zkusim nafotit vice. Diky za trpelivost : )
ad vstupni filtry , me to prijde vcelku dost zatluceny nebo to blbe ctu? https://uloz.to/file/W9HMSPetyGXt/pioneer-a-757-sm-pdf
Tak jeste aktualizace:
vstupni signal cca 10khz:
vystup 0,05V/dil
Je tam zbytečně vytaženej jas škopku, lidský oko je mnohem citlivější než si myslíš.....
Je to foceny mobilem a maly dynamcky rozsah toho snimace dela ty prepaly. V realu to vypadalo koukatelne. Slo mi spise o viditelnost toho bordelu na sestupny hrane a cim to vlastne je zpusobeny.
Jen poznámka. Jaký rozdíl bude mezi zesilovačema? Jeden bude mít v krabici 2 koncové stupně. Druhý bude mít v krabici 7 koncových stupňů. Konce budou v obou případech stejné. Oba zesilovače budou hrát stereo.
Předpokládám, že zdroj v 7 kanálovém zesilovači bude výkonnější a bude mít větší filtraci. Pro rýpaly zapnu PureAudio, kdy je vše překlenuto a digitální věci vypnuté - včetně displeje.
Co způsobí podle vás horší zvuk toho vícekanálu oproti dvoukanálu - o to se tu přete?
Nemyslím že se někdo o něco pře,neb snad alespoň doufám,je zcela každýmu kdo alespoň trochu má přehled jasný, že za stejnou cenu a při stejných parametrech nelze udělat (pokud to výrobce nedotuje) jednoduše to samý ve stereu a multikanále. Příjde mi to tady někdy fakt trošku jak u "bastlířů" na dvorečku
Multikanál je ve stejné cenové vcelku logicky vždy podřadnější řešení a stejně tak i různý kombinace hybridů a různých receiverů pokud je daný badžet pro výrobu ,marže a zisk,navíc jsou i velmi jiné klíčové požadavky (GUI) a cílí na jiný segment trhu (Hifi-Kino-Lifestyle all-in one). Pokud někdo prodává stejný střeva z mutikanálu i ve stereu,tak okrádá buď sebe nebo zákazníka. Na to stačí matematika 1. stupně ZŠ.
edit:
Koukal jsem mimo jiné i na ASR jak se věci mají s novými stroji a opravdu čím dál horší , i drahé AVR jsou konstrukcí a logicky následně svými měřenými parametry skutečný odpad té nejnižší kategorie,pokud je řeč o poslechu muziky...Ono asi vcelku i logicky,neb na kino je to fuk, tam je důležitej obrázek. To ale někdo jaksi stále nechápe a myslí si jak na to vyzrál když si koupí nějakou podobnou sračku s tím že bude mít vše top.
https://www.audiosciencereview.com/foru … avr.44066/
https://www.audiosciencereview.com/foru … rmance.56/
Trosku odbocim , ale zkoumal jste nekdo vliv nerovnomerneho rozlozeni klidoveho proudu v ramci paralelniho razeni vykonovych trandu na celkove zkresleni zesu?
Našel jsem pěkný článek o zesikách od Pavla Dudka který nás nedávno opustil,tak snad někoho kdo jej třeba nezná potěší.
https://avmania.zive.cz/zesilovac-ma-ze … i-vymyslet
Trosku odbocim , ale zkoumal jste nekdo vliv nerovnomerneho rozlozeni klidoveho proudu v ramci paralelniho razeni vykonovych trandu na celkove zkresleni zesu?
Svého času jsem si simuloval varianty, kdy záměrně nerovnoměrné rozložení klidového proudu mezi tranzistory mohlo zmenšovat přechodové zkreslení. Ale v té simulaci byly chyby a už sem to nikdy nedokončil.
kdo z nás to má?
Stanford Research DS360 Ultra-Low Distortion Function Generator
https://www.thinksrs.com/products/ds360.html
4100 USD
nerovnoměrné rozložení kliďáku mezi koncáky je teoreticky jistě možná zajímavej nápad,leč v praxi vcelku nesmysl a věc proti který všichni konstruktéři víceméně vždy spíše bojují (snímání teploty ve vhodném místě, emitoráky a výběrem nižší tolerance v rámci jednoho grade či přímo kusů),neb nerovnoměrné rozložení výkonu a přetěžování jednoho z více paralelně řazených tranzistorů = vcelku zaručenej tepelnej sekundární průraz.. což není moc vítaná vlastnost.
U MOSFETů je precizní spárování nutnost pro nízké zkreslení.
JJ..
To i u Bipolárů,nicméně u FET je rozptyl v rámci typu opravdu řádově větší ale tady je řeč je spíš o paralelním řazení stejné polarity. Kde ten kde je kliďák nejvyšší (dáno Ugs/Ube Strmostí/Hfe) dostává největší kartáč a s teplotou se to ještě víc rozjede,to je i prmární důvod emitoráků kde dělají lokální zápornou ZV a cílenou degradaci která to značně zmírní.
(Ne)párování polarit N/P - komplementární,není destruktivní,ale určitě pomůže odlehčit významně zpětné vazbě,nemusí toho opravovat pak tolik. A speciálně u strojů bez celkové silné ZV je to naprostá nutnost a podmínka potřeby páření ve více bodech.
Já ale rozumím původnímu nápadu,nicméně když už, volil bych spíše jinou cestu = záměrně a cíleně různých trazistorů, kde se jejich parametry vůbec nepřekrývají, ale přesně naopak se v širokém rozsahu doplňují,menší s rychlejšími menším chipem co má optimum níž a brzy vadne = který se bude chovat dobře při nízkých proudech (beta a dyn parametry) a doplněným řádným mackem s robustním chipem, který naopak najede až od vyšších proudů a převezme tak defakto zátěž menšího. Nicméně by to asi bylo o pracným ladění a experimentování, na což nikdo asi moc nemá čas a ani chuť. Neb jako obvykle u podobných nápadů by poměr benefitu vs obtížnosti implementace by byl asi mizernej. Nějakej první pokus o něco podobného jsem viděl v yamaze M-70 na spodní větvi kde ze čtveřice má každý pár trochu jiné buzení.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Posuzování zesilovačů