Mne nevadi americke vozy, kdysi sem mel take ameriky, ale takove ty prakticke a usporne, prvni downsize v 80tych letech. vynikajici downsize 3,0l V6 econoline, nebo aerostar z 5 st. manualni prevodovkou, byl chudak, ktery najel 1184000km. Ale takove vozy se nevyrabi jiz 25 let a to byla kara, pro socky a chudobu v karavanech.
..
Daleko lepsi pracanti podle me dnes, ale i vcera, byli japonske vozy, ktere se jeste v dobe zaminovane ohrady od bolsevika sem nevozila a kdyz uz sme ohradu rozebrali, tak zas nebyla az takova potreba onech vozu.
A to byli Hiace, Hilux, toyota model F, RAV4, no a pak trpaslici samuraj, jimny..
Problem ale opravdu vazny, je kokotizmus v EU, kdyz vozy, ktere maji prakticky rozmery keycar, co v podstate suzuki jimny je, se nemohou dovazet do EU a kdyz, tak pouze v dvoumistne verzi N.
To mi prijde hodne za hranici debility, ponevac takoveto auto se v EU nevyrabi a pro ruzne malorolniky a take do mesta, kdyz bydlim na kopci a v zimne se nemohu dostat, je to auto ideal.
Ale nove si koupit muzu jenom dvoumistne a cekat na nej cca 2 roky a platit jeste uplatek, abych se dostal na poradnik, mi prijde zvracene a toto podporovat nebudu.
Sice to auto vypada, jako by sem vypral steyer puch-a GDN 300, jako svetr a on se mi srazil, ale je to delnik, kteremu kdyz se odpusti uskakanost a kratky rozvor, tak to potencial ma.
Nepotrebuju mit FJ cruiser, ja nejezdim do prace do Dakkaru, ani nevozim IBC kontejner plny vody, nekde kozam do hor.