Re: Přístroje na opravě u Sinclaira
No, jde o to, co bereme jako srovnání. Jestli analogovou spotřebku z 80. let a poslední výkřik drahého modelu mobilu. Ta analogová spotřebka má své kouzlo, už stojí jen tu opravu. A když se s tím dá něco dělat (žádné SMD) a alespoň trochu vylepšit, je to krása. To i Leoš - Sinclair dovedl. A řada lidí se na to spolehla, bohužel část ke své škodě.
Já si zatím pamatuji srovnání, že při srovnatelném datu výroby z profi (cca 2008) nebyla ani drahá bedna se zesilovačem D (EAW NT 59) zvukem na vyšších středech a výškách ve stejné kvalitě jako analog Megaton NDM152, třebas poháněný jen starým zesem RTG M802. Ano, nic jí nescházelo ani nepřebývalo (hraje skutečně velmi dobře a velmi hlasitě, navíc je velmi reprezentativní), ale ten jasný čistý zvuk z analogu a driveru RCF ND3030 nedává.
Dema Prodanců nám ale v poslední době skutečně ukázaly (přímým přepínáním na stejné kvalitní bedně), že zvukový rozdíl mez třídami AB, H a D moderních špičkových zesilovačů (zde Powersoft) je minimální, až nepostřehnutelný.
Stejně tak i kvalitní (a bohužel drahé) live mixážní pulty jsou lepší v digitální verzi (stejně se k analogovému pultu už desítky let připojovaly digitální efekty), nač vše mnohokrát převádět AD a DA. Efekty jsou uvnitř a zpracovávají se jen digitálně.
Digitální DJ mix z poslední doby (mám RODEC MX2200) zní překvapivě dobře, je vidět vzrůst kvality DA převodníků, ale tomu napovídá i cena. Samozřejmě když slyším dražší, než laciný digitální mix Behringer VMX300USB, prchám ze sálu, to snad ani není možné, že se to dá prodávat a pouštět lidem do uší.
Stále si představuji ještě něco jiného a těším se na to (leč nedožiji se toho), až budou zaměněny ty příšerně těžké sračky , co mění elektriku ve zvuk, za něco lehčího. Příští středu přizvučuji kapelu a musím na to přitáhnout 250 kg aparatury (a to mám vše v neodymu!).
Kurňa, to je OT, omlouvám se.