Re: Odhlučnění stropu/podlahy

No, ta lehká plovoucí podlaha bude asi trochu dunět vždycky, je to přece jenom velká rezonanční deska, ale hodně záleží, jak se udělá. Není to můj obor, ale tvrdili u nás stavaři, že u kvalitních má být několik různých vrstev s různou hustotou, roznášecí vrstva určitě dvojitá, atd. Ale asi je to všechno i o ceně, snaha šetřit je všude.

(upravil paf 21. 5. 2014 17:50)

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Xhibit: jak jsou ty trámy dlouhý? Psals v. 22cm, š. 18cm. a jaká je mezi nimi mezera?
Jaký fošny a jak si připevnil k trámům? Jakou vatu a v jaké výšce si dal?
Co ty OSB - jaká síla a kolik vrstev?

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Trámy na výšku 22cm, šířka 18cm. Fošny na výšku také 22cm, šířka 5cm, fošny po každé straně trámu krom krajních kde to kvůli blízkosti zdí už nešlo. Přišroubované k trámům šrouby po 60cm. Místnost je 5x5m. Rozestupy mezi trámy jak se jim to zrovna povedlo, cca. 0,9-1,2m. Vata nad sebou 2x5cm tloušťky, nakonec jen položená na spodních prknech stropu. Dolních 50mm vaty (teď to nemám u sebe) nějaká minerální určená na odhlučnění, na ní skelná opět 50mm. Podložené roštem z desek asi 2cm, na tom 5mm mirelon a 2x15mm OSB do kříže , zámky slepené a celé prošroubované (i do nosných fošen).
Bohužel je to asi stále poddimenzované, stačí projít po jedné straně místnosti a třepe se i stůl na druhé straně místnosti.

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Přece nemůžeš prošroubovat horní pochozí vrstvu k spodní nosné vrstvě (trámy + fošny)!!! Pak tam máš "zvukový vodič = zkrat" mezi vrstvama...

Horní vrstva musí "plavat" na zvukové izolaci vůči spodku i vůči bokům (tj. obvodovým zdí).

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Xhibit napsal:

...V puvodni podlaze bylo par metraku stavebni suti, ta sla pryc...

No a tím se to celý odlehčilo, což je přesně to, co bylo nežádoucí...

(upravil paf 21. 5. 2014 21:55)

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Fíha ty tam máš fošen....Při takovým množství už se (teď je na to pozdě) vyplatilo z nich vytvořit novou konstrukci pro podlahu viz #5. nebo ty fošny nedávat k trámům, ale mezi ně a tím vytvořit rozestup cca 40cm a to by taky dost zvýšilo tuhost stropu. Teď, jelikož to máš slepený, bych to viděl nejspíš na tu doporučovanou betonovou desku vyarmovanoou Kari sítí na izolaci z kamenné vaty do podlah (tvrdá). Ten beton rozloží zatížení do celýho stropu/podlahy a svou vahou a tuhostí velmi výrazně omezí houpání. Tím že bude na izolaci, čili oddělí samotnou podlahu od stropní konstrukce, odstraníš výrazně kročej a ždibec i zatlumíš. Ještě bys nějaký decibel nahnal SDK stropem o patro níž do kterýho dáš taky izolaci.
Taky by byla možnost snížit to pohupování přidáním trámu zespod tak aby podepřel všechny ostatní ve stropě. To by ale musel být macek a ty fošny by tam byly "zbytečný".

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

zuki napsal:

Přece nemůžeš prošroubovat horní pochozí vrstvu k spodní nosné vrstvě (trámy + fošny)!!! Pak tam máš "zvukový vodič = zkrat" mezi vrstvama...

To mě taky napadlo, ale bylo mě řečeno kvůli celkové pevnosti sešroubovat.


No a jak čtu jinak všude možně po různých fórech, tam zas beton nedoporučují když se podlaha prohýbá, popraská. Navíc jsme výšku podlahy posouvali nahoru posunutím fošen výše.. Už tam toho moc nedám aniž bych nezvedl podlahu moc nahoru. Tak že jsem smířen s tím to celé vyrvat až na trámy a udělat komplet znova.
Ale teď už asi tak, že to nechám celé navrhnout a spočítat projektantem, tahle zkušenost už me jedenkrát stačila.. sad

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

U rekonstrukcí starších objektů jsme několikrát dělali i kompozitní dřevobetonové stropy (hřebíkováním, myslím to byly hřebíky 150x5mm), šlo to rychle, bylo to levné a zásadně se zlepšila tuhost i zvukové parametry stropu. Do trámů se hustě zatloukly hřebíky a tak jak to bylo, bez izolace, se na strop položila betonová vrstva s kari sítí.

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Pokud možno, dej nám vědět co ti projektant navrhne.

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Zbytečná práce je děsnej opruz (kdybych to musel dělat, byl bych na*raný na celej svět smile ), ale vyškubat to ven je dobrý rozhodnutí.
Jak se tady u nás říká... znovu a lépe! Taky jsem zvědavý co ti projektant navrhne. Jak náročnou a nákladnou věc.

Prvotni problem byl prohnuti a houpani podlahy, zpevneni fosnami moc nepomohlo, stale je to asi poddimenzovane a houpe se to.

To je proto, že výška nosných trámů a "trámofošen" smile zůstala stejná. Kdyby fošny měly 30cm výšku, bylo by to lepší. Nebo je rozmístit mezi trámy a mít mezi nimi menší rozestupy. Představ si že stojíš na jednom místě a další nosník je 120cm daleko... vše tedy nese jen ten jeden. Proto ten průhyb. Když ale budou od sebe 40 cm tak tu samou zátěž ponesou tři nosníky a tím snížíš průhyb (při stejné výšce nosníku). Další důležitá věc je materiál který roznáší váhu mezi nosníky. 2x 15mm OSB by snad mohly být, kdyby byly celoplošně sešroubovaný (při rozestupu 40cm by to bylo ok). Dá se taky mezi trámy a ty osb dát hobra (mirelon ne). Dá se použít i trapézový plech, silné desky atp. jde o to o jakou skladbu se rozhodneš. A potom je tu hmotnost, ta "zajistí tuhost". Je víc možností jak co řešit, ale jde o tvé možnosti na daném místě. Přesně tohle co teď řešíš bude v budoucnu čekat i mě.
A k tomu praskajícímu betonu...jestli to míchali specialisti poměrem jedna k hromadě, ve vrstvě 3,5cm na měkké vatě a armovali starým pletivem, tak se nedivím, že popraskal..
Hodně zdaru a ať se zadaří.

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

K betonu: svagr pracující u Skansky mi tvrdil, že jsou schopni udělat  na trámech (pevnou) minimální vrstvu 3,5cm. smile

Běžný člověk se nedostane k tak rovné karisíti a ta mu bude sem tam z toho "vykukovat". Takže minimálně to odhaduji na 5cm, přičemž železo by mělo být cca v spodní třetině betonu... Je třeba ho při pokládání o nějaký cm podložit...

(upravil PB 22. 5. 2014 16:44)

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Distančníky
Používá se ke správnému uložení výztuže v základových deskách, podlahách, stropech a základových pasech před zalitím do betonu. Provedení v plastu nebo oceli s tím, že uvedené číslo za názvem je výška krytí tj. vzdálenost mezi první vrstvou výztuže a šalovacím krytím či podkladového betonu.


          Kód produktu    Název produktu    Měrná jednotka    Váha měrné jednotky    Cena za měrnou jednotku    Cena za kg      

distanční lišty TRICK 15     0,26 kg    12,13 / 14,67 Kč    46,65 / 56,44 Kč    í

distanční lišty TRICK 20    0,25 kg    11,74 / 14,20 Kč    46,94 / 56,80 Kč

viz: www.kondor.cz

(upravil zuki 22. 5. 2014 21:23)

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Vzhledem k tomu, že jsem takové betonování na trámech absolvoval a vím, že je to celkem opruz (i když to funguje), bych dlouho študoval, jestli se to nedá udělat nějak jinak... třeba to zasypat něčím jako škvárou (nebo na záklop položit pláty gumy atd) a na to 2 vrstvy OSB atd... Gumu jsem viděl nedávno asi v Hornbachu: tl. 1cm (na zatlumení pračky) a 3mm v asi 10m rolích. Takovou tu slisovanou s "hodně" vzduchem, ale byla poměrně drahá... beton bude možná levnější a lepší...

Taky je zásadní, zda nejsou trámy sežrané červotočem a s tunama betonu nespadnou někomu na hlavu...  !!!

Já jsem dal na dobrou radu a vzhledem k tomu, že se v rovině stropu měnila tl. zdi z 45cm na 30cm (někde z 30cm na 15cm) tak jsem dozdil výšku zdí mezi trámy na rovinu záklopu a beton opřel na šířku cihly (přez zvuk izolaci) po celém obvodu stropu o obvodovou zeď.
Beton jsem armoval Fe poměrně hustě tj. karisítě + další pruty ... tak aby byl více méně "samonosný"...

Ps: teď si vzpomínám, že jsem trámy a všechno co šlo stříknul impregnací proti plísni, houbám, červotočům....  Trámy byly cca z r. 1903...

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Jen poznámka k tomu betonování podlahy- co třeba použít lité anhydritové podlahy z kvk.cz

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Xhibit napsal:

Jelikoz jsem cekal na cloveka co me to mel pomahat delat a takto to i navrhl, zrovna po dlouhe dobe meho cekani mel cas minuly tyden, jedna podlaha uz probehla. A dle meho fiasko jako pr....
Prvotni problem byl prohnuti a houpani podlahy, zpevneni fosnami moc nepomohlo, stale je to asi poddimenzovane a houpe se to. A do stropu sla jen vata, i kdyz to co MethMan psal bych urcite provedl (jeste utesnenou pricku do stropu), ale narychlo uz jsem nestihl dokoupit material.
A vysledek je katastrofa! V puvodni podlaze bylo par metraku stavebni suti, ta sla pryc a ted je podlaha diky OSB tvrdsi a lehoucka a desne prenasi jakykoliv zvuk (krocejovy), je to horsi nez to bylo. A cpat tam vatu asi ani nemelo smysl, pruzvucnost hrozna, slysim i rec odshora..
Tak ze mam sto chuti to cele vyrvat, zapomenout na vyhozene tisice a udelat to znova uplne jinak.
Nechtel jsem to puvodne resit az tak moc dokonale, protoze ten barak ma spoustu slabych mist a vsechny je vyresit nezvladnu. To by me zustali tak jen obvodove zdi a splacel bych to jeste ze zahrobi. Ale tahle koncepce takto jak je, je naprosto nevyhovujici.

Doprdele, že to o tom násypu nebylo napsaný v prvním příspěvku! Odlehčit strop je velká chyba a ostatní je už podružný. Takže ti asi nakonec nezbyde než to předělat a projektant ti asi nic jinýho než je v #5 nenabídne.

Na 3,5 cm betony nevěřím a vyztužený už vůbec ne. Je to nejmenší tloušťka litých anhydridových nebo cementových potěrů a je to málo na dřevěný strop.
Spřažení hřebíkama a dřevobetonové konstrukce jsem taky zažil, ale v už hodně let je to imo podle norem nepřípustné.

(upravil zuki 1. 6. 2014 8:26)

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Pár postřehů:

Nevěřím, že by nešel použít dřevěný strop (záklop) jako ztracené bednění pro betonový samonosný strop smile. Když jde použít jako ztracené bednění např. polystyren viz ELEGOHOUSE: http://www.ceskestavby.cz/clanky/izolov … 22084.html nebo YTONG: http://www.ytong.cz/cs/content/cenik-yt … trechy.php
Ale je třeba něco železa, či stropních nosníků...

Na starších barákách byly občas na půdách "půdní" dlaždice. Konstrukci a jak to bylo udělaný neznám, ale možná by nebylo špatné si to někde najít jako inspiraci...

K tl. betonu: Mě dle nerovností stropu vyšel beton převážně v rozmezí 7-10cm, ale v jedné místnosti vyšlo 7-4cm. Ty 4cm byl roh místnosti - cca 1,5m2. Měl jsem z toho celkem strach jak to dopadne, nechtěl jsem totiž už kůli tomu navyšovat celkovou tl. betonu.
A funguje to 10 let OK, jen se to v té místností lehce houpe smile Ověřováno zkouškou - výskok a dopad mých 110kg...

V #5 je pár možností... Ale udělat to dobře při rekonstrukci není snadná věc. Rad a názorů je plno, ale schůdných a dobrých řešení pro konkrétní situaci je méně smile Jasně, že by bylo supr dát např. mezi starý trámy I profily a na ně nový strop, ale nemusí být lehké tam ty I-čka (do hotové stavby) někudy dostat, nebo je všude dobře "zakotvit" např. bez nutnosti nějakého nového vyztužení (překladu) pod nima... atd...

Pozn. k konstrukci stropu: Kámoš chtěl při stavbě svého domu velkou halu 80m2 (8x10m)  Projektant mu tvrdil, že tam musí dát doprostřed  min jeden sloup. Což bylo pro kámoše nepřijatelné. smile Nastudoval si pár "semestrů betonu" a navrhl si strop sám. Samonosný litý. Akorát se tam dalo cca o 25% víc železa než v původním návrhu. A nepoužilo se ztracené bednění (keramické vložky) atd... Strop byl nakonec ještě asi o 30 tisíc Kč levnější (a tenčí) než původní návh projektanta. A ten mu - když mu kámoš ukázal svůj návr - řekl: No máte pravdu, tak to tak uděláme... Už to tak cca 7 let stojí...

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Pokud potřebujete inspiraci jak je to s těmi půdovkami (půdní cihla),tak já to mám následovně-
od spodu:omítka na rákosu-prkna(coulovky)-trámy 20x20cm jedním směrem1.5m od sebe-mezi trámy suchý zásyp ze směsi nějakých otrub nebo plev s vápnem-trámy 20x20 druhým směrem1.5m od sebe,ale neleží na spodních,je tam asi 10cm mezera-5cm fošny-půdovky na vápené maltě.

Re: Odhlučnění stropu/podlahy

Leonardo máš strop s konstr. výškou větší než já obvodový zdivo big_smile