To je zas debata ale musím se tak trošku zastat Dokkena....
1. nikdo není dokonalý a nikdo není bůh ani sám Velký ne to zaprvé..
2. zadruhé existuje mnoho různých konstrukčních škol a přístupů co se týče návrhu a konstrukce beden ...vždy je to kompromis a jde jen o to které menší zlo si konstruktér vybere a halvně na co si troufne.... (singledriver-dvoj-vícepásmo-aktiv-pasiv-uzavřená-BR-tvar-časová koherence-minimum difrakcí-náročnost na krmení) pokud by tomu tak nebylo byl by jen jeden typ který by byl jasně nejlepší...
3.Franku uber,pokud nemáš nic ověřeno s vlastními výsledky podepřené alespoň částečně nějakým projektem,kde své znalosti uplatníš jsou to jen a jen řeči složené z rozumů co kde někdo znalej občas pustí, to umí přeci každej, ale důležitá věc ...pokud to není plně rozvedeno a zdůvodněno a v plném kontextu prezentováno spolu s podmínkami kdy toto tvrzení je platné na 100% nemusí každá idea z chytrých hlav, bejt vždy tím nejlepším řešením v tom kterém konkrétním případě....
4.Všechny tyhle finesy o kterých je tu řeč při běžné DIY konstrukci jsou stejně k ničemu, průser bejvá většinou jinde....pokud není použita adekvátní technologie = a to jak v samotném návrhu,výběru a použitých měničích či ostatního materiálu a samozřejmě i v měření a jeho interpretaci s možnosti korekce až při ověření prakticky v prototypu na skorofinální samotné konstrukci... bavit se o nekulatých BR jestli dopředu nebo dozadu a difrakcích či osách Z a počtech pásem pokud není zajištěno alespoň základní vybavení a zkušenost mi příjde uplně zbytečný ... Je to asi tak jako kdyby se autotuneři co maj Š 120 a favority bavili o testech v aerodynamickém tunelu se svým novým křídlem z Tesca...
5. Bohužel nebo bohudík zrovna bedny sváděj k tomu narozdíl d zesilovačů či ještě složitějších audio hraček že to zvládne každej...ano zvládne ale s jakými výsledky to je ta druhá část odpovědi...
Sorry za OT ale nemoh jsem jinak...
Není co dodávat...