Takže smontováno, vyzkoušeno. Alternátor je z nějaké škodovky, rotor upraven dle #34 a následných obrázků níže. Stator je vyměněn za 24V. K výsledkům- sis, měl jsi pravdu, 500ot je málo, s těmi jsme dosáhli při odběru 200mA cca 9V. 700ot už je zajímavějších: 12,8V – 2,6A, 13,2V – 1,4A, 13,6V – 0,9A, 14V – 0,25A. Ideální na dobití baterky přes týden s určitou samoregulací. Sice bude mít problém těch 700ot dosáhnout, ale zkusí to. Turbína má kolem 120ot. Poradil jsem mu úzký ozubený řemen. Nebo je nějaký jiný nápad?
A zcela jiná kapitola bylo 1000ot: 17.2V – 3,8A. Na nižší napětí už jsem nešel, nechtělo se mi přešroubovávat dráty na odporech.
A pokud by náhodou bylo více vody nebo se dlouho na chatě nechlastalo, vymyslel jsem tuto jednoduchou regulaci- přes zenerku a nějaké další diody (na doladění napětí) by se asi při 14V sepnulo relé, které by někde rozsvítilo nějakou žárovku nebo připojilo nějaký vybíjecí odpor. To by mohlo fungovat, ne? Nebo je jiný nápad?