Nepotřebuju v autě hi-fi, stačí mi, když to bude hrát tak, ať mě nic neřeže do uší a ať mě ten zvuk neotravuje a nemusím se za něj stydět; a ať to má aspoň nějakou zatížitelnost (přehlušit hluk auta na dálnici). Což originální TVM reproduktory vepředu ani vzadu naprosto nesplňují.
Mám v plánu udělat zástavbu komponentních 6,5" do předních dveří (vytvořit překližkou ozvučnici, zalepit díry a zatlumit). Zaujaly mě komponenty Helix nebo Rainbow s plnohodnotnou výhybkou a gumovými závěsy v ceně 2-3 tis Kč. A chci to udělat neviditělně, tzn. předek pod originální mřížky v tapecírunkách.
Dnes jsem se díval v autě na ten zadek a zdá se mi, že se mi tam ten 6x9" s redukcí asi nemůže vlézt, škoda, přišlo mi to zajímavé netradiční neviditelné řešení. Buď tam tedy dám 4x6" (cesta nejmenšího odporu) a nebo udělám zástavbu i do zadních dveří (což by určitě hrálo podstatně lépe než cokoliv v těch plastech kolem plata), bude to dražší (o tlumení), přijdu o popelníky (to mi nevadí) ale bude to vidět, to už mi vadí.
Rozhodně nesouhlasím s tím, co hodně lidí hlásá, že stačí slušné reproduktory vepředu a dozadu nic. U takové sestavy se nedá použít subwoofer, protože buď vepředu není sw slyšet, a nebo je to vzadu strašně přebasované.
Varianta plato se mi taky moc nelíbí, ačkoliv by to vyšlo levně. Rozhodně si nemůžu dovolit pod repráky v platu dávat kyblíky, to by mi výrazně zmenšilo kufr, který využívám naplno pořád, navíc když se plato vyndá, vzadu zase nebude hrát nic (což bych asi přežil). Chci zachovat co nejlépe funkčnost auta.
Subwoofer zatím používám Peerless XXLS10 v asi 18litrové laminátové ozvučnici místo rezervního kola. Zesilovače (pod předními sedadly) Blaupunkt 4kanál (asi 4x60 W, to mi stačí) a Alpine monoblok. Pokud bych byl se zvukem nových reproduktorů v ozvučnicích spokojen i bez subwooferu, na subwooferu netrvám (ale asi je škoda ho nevyužít, když je to Peerless). Rádio mám Alpine s USB, které má 3 páry výstupů na zesilovač, jsem z něho nadšen, je to skok proti všemu, co jsem měl předtím (Sony, Pioneer). Jednak v možnostech nastavení (horní, dolní propusti) a subjektivně mi přijde, že i ty integrované zesilovače v Alpine hrají podstatně lépe než třeba Sony, ačkoliv výkon asi bude podobný. Je to dost znát i na TVM reprech v neupravených montážních pozicích.
A kdybych někdy v daleké budoucnosti chtěl jít dál, možná bych snížil rezonančí kmitočty karoserie přilepením asfaltových plátů všude možně, to je ale dost drahé, takže to spíš nedopadne. Záleží, jak to bude hrát, podle toho se pak rozhodnu.
Chtěl bych se zeptat ještě na jednu věc - v reproduktorech připojených přes Blaupunkt 4kanál zesilovač mi píská v závislosti na otáčkách motoru. Vyřešilo se to (z velké části) tím, že jsem zapojil na vstup zesilovačů oddělovací trafa. Zdá se mi ale, že mi ty transformátory trochu kazí zvuk (poznatelně). Napájení zesilovače je poměrně tlustým kabelem přímo od baterky přes pojistku, signál stíněným kabelem z nějaké autohifi sady kabelů. Mám signálové kabely vedené hned vedle silových (vím, že by se to nemělo) - je možné, že to je způsobené tímto?