To už je myslím druhý, nebo třetí thead týkající se "špatné" funkce obvodu TDA1562Q. Vezmu to v bodech:
1. Kupujte tyhle ne zrovna laciné IO u dobrých obchodníků, nejlépe pak u výhradního dovozce značky STM, kterým je firma ERA Components. Je pravda, že u výhradního dovozce bývá cena i o 100% vyšší, ale máte zcela neochvějnou jistotu, že jste koupili originál a ne pajc, který se nechová, tak jak má.
2. Se značkovým IO si můžete klidně dovolit pomocné kapacity i zdvojit a to i v provedení s nízkou impedancí, například od Ecomu řada LXZ, kapacita 3.300-4.700uF/25V a nic se mu nestane.
3. Odrušení koncového zesilovače s tímto IO v autě není zrovna sranda, je to taková trochu duchařina, je potřeba např. vyzkoušet, zda vzít minus z kostry vozu v kufru, nebo natáhnout 6mm2 lanko až od autobaterie, obojí má na rušení vliv. Neexistuje tlumivka nebo filtr, kterým by se dalo účinně potlačit rušení z alternátoru-platí pravidlo, že nejprve je třeba zlikvidovat zdroj rušení a ostatní z toho vyplyne samo. Znamená to odrušovací kondenzátory k alternátoru, zkusit vyměnit uhlíky, popř. celý držák /uhlíky s regulátorem/ - nemusíte to kupovat, stačí si dotyčný díl vypůjčit ze stejného vozu od kamaráda
4. Paradoxně někdy bývá z hlediska rušení brát +12V ne přímo z akumulátoru /samozřejmě přes pojistku, jinak můžete vyhořet/, ale z rozvodné desky s pojistkami, kam je připojen přívod od alternátoru, zespodu pojistkové desky /nejsou vidět/ jsou totiž odrušovací kondenzátory a varistory
5. Pozor na zemní smyčku-jestliže máte autorádio ukostřeno a zesilovač je jedním koncem také spojen s kostrou, tak propojovací stíněný kabel by měl mít připojeno stínění v konektorech pouze na straně zesilovače, nikoliv na obou stranách, jak se to často dělá.
Dalo by se toho ještě napsat spousty, např. Magnat svého času vyráběl poměrně velkou aktivní basovou tubu s 12" dvoucívkovým subwooferem, v zesilovači byly dvě TDA1562Q, z nichž každá pracovala do jedné cívky toho subwooferu. Výkon to mělo vskutku impozantní, já si ale detailně prostudoval zesilovač, protože neměl absolutně žádné odrušení a přitom se nekonaly žádné rušivé projevy. Co mě ale zarazilo, byly dva maličké oddělovací transformátorky /podobné transformátorkům Neutrik/ s převodem asi 1:2 a tudíž vstupy LR zesilovače byly galvanicky odděleny od výstupů autorádia. Možná tady je zakopaný pes.