Téma: "Nadupaný" TDA 1562Q

Tak sem procital forum a nasel jsem o tomto tda mraky komentaru,taky jsem si ho postavil ale dukladne jsem si o nem driv neprecetl.
Jen me zajima kolik stoji u verohodneho prodejce??
Me stal 260,-u naseho prodejce se soucastkami,a mam ted pocit ze to je ten shit, plus kondíky to vyslo pres tri kila...
Je tam nejaky cislo podle ceho se pozna ten kvalitni??dik za odpoved..

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

Tak znak philips na švábu asi napoví, jestli se jedná o originál, jinak pokud tam nebudeš věšet lowESR elity, tak by i pajc mohl při dostatečném chlazení vydržet. Kam to bude, do auta?

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

Ty na tom mas znak?ja teda ne...jo do auta,uz jsem cetl ze se musi vyresit ruseni od altiku,na to udelam LC filtr...jinak delal jsem to podle tohodle navodu:
http://pandatron.cz/?526&70w_hifi_zesilovac_do_auta

jenze nemuzu zmerit napeti na stat padz se mi nekde ztratil multimetr:Dani presne newim jaky napeti tam ma byt...ale snad ted o vikendu to zmerim az ho najdu,jinak mi to pres zdroj bere jen kolem 1 A pri 14,4V a tam psali ze to ma odber max 6A tak newim no.:mad:

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

Naposledy jsem měl v ruce tohle tda před cca 5-ti lety, takže jak byl ten šváb označený nevím. Jinak zkus psát jako člověk, tohle se nedá číst. Nevím co máš za zdroj, třeba víc nedá. Prostuduj datasheet..

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

Vim co mam za zdroj!je schopen dodat 10 A,a ani na baterce to nehraje moc,datasheet sem studoval..no musim si sehnat ten multimetr..
Jinak pisu to z mobilu..

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

To už je myslím druhý, nebo třetí thead týkající se "špatné" funkce obvodu TDA1562Q. Vezmu to v bodech:
1. Kupujte tyhle ne zrovna laciné IO u dobrých obchodníků, nejlépe pak u výhradního dovozce značky STM, kterým je firma ERA Components. Je pravda, že u výhradního dovozce bývá cena i o 100% vyšší, ale máte zcela neochvějnou jistotu, že jste koupili originál a ne pajc, který se nechová, tak jak má.
2. Se značkovým IO si můžete klidně dovolit pomocné kapacity i zdvojit a to i v provedení s nízkou impedancí, například od Ecomu řada LXZ, kapacita 3.300-4.700uF/25V a nic se mu nestane.
3. Odrušení koncového zesilovače s tímto IO v autě není zrovna sranda, je to taková trochu duchařina, je potřeba např. vyzkoušet, zda vzít minus z kostry vozu v kufru, nebo natáhnout 6mm2 lanko až od autobaterie, obojí má na rušení vliv. Neexistuje tlumivka nebo filtr, kterým by se dalo účinně potlačit rušení z alternátoru-platí pravidlo, že nejprve je třeba zlikvidovat zdroj rušení a ostatní z toho vyplyne samo. Znamená to odrušovací kondenzátory k alternátoru, zkusit vyměnit uhlíky, popř. celý držák /uhlíky s regulátorem/ - nemusíte to kupovat, stačí si dotyčný díl vypůjčit ze stejného vozu od kamaráda
4.  Paradoxně někdy bývá z hlediska rušení brát +12V ne přímo z akumulátoru /samozřejmě přes pojistku, jinak můžete vyhořet/, ale z rozvodné desky s pojistkami, kam je připojen přívod od alternátoru, zespodu pojistkové desky /nejsou vidět/ jsou totiž odrušovací kondenzátory a varistory
5. Pozor na zemní smyčku-jestliže máte autorádio ukostřeno a zesilovač je jedním koncem také spojen s kostrou, tak propojovací stíněný kabel by měl mít připojeno stínění v konektorech pouze na straně zesilovače, nikoliv na obou stranách, jak se to často dělá.

Dalo by se toho ještě napsat spousty, např. Magnat svého času vyráběl poměrně velkou aktivní basovou tubu s 12" dvoucívkovým subwooferem, v zesilovači byly dvě TDA1562Q, z nichž každá pracovala do jedné cívky toho subwooferu. Výkon to mělo vskutku impozantní, já si ale detailně prostudoval zesilovač, protože neměl absolutně žádné odrušení a přitom se nekonaly žádné rušivé projevy. Co mě ale zarazilo, byly dva maličké oddělovací transformátorky /podobné transformátorkům Neutrik/ s převodem asi 1:2 a tudíž vstupy LR zesilovače byly galvanicky odděleny od výstupů autorádia. Možná tady je zakopaný pes.

Web

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

Dik za info,
altik sem repasoval,daval neco kolem 13V,takze novy loziska,uhliky atd,ale jeste sem to v aute neskousel kdyz to vubec nehraje

Ted jsem to zkousel na mym domacim sw,hraje to malo...
A co myslite io koupit z GM ELECTRONIC?
jeste se teda podivam na ty stranky ERA...
Zajimalo by me kdybych se ten io vratit asi bych stejne neuspel,takze jsem zahodil jen tak 2 kila..

(upravil luta 10. 3. 2012 11:42)

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

mám tu jeden TDA1562Q stáří asi 6 let - stav K.O. Je z gme a nevydržel větší kapacity na zdvojovačích, které jsem tam ještě na střední trouba nacpal..takhle chcíply 2 IO po sobě na subwooferu známého..doma OK, v autě po týdnu mrtvé.. vždy prostřelená půlka výstupu. Výkon to dávalo asi 35W do 4R

http://luta.7u.cz/imgLinks/audioweb/tda1562q1.jpg

Pak tu mám kousky, které jsou relativně nové, ještě když je patrně TME nemělo na objednávku u dodavatele. Potisk je stejný, pouze už tam není znak Philips, ale NXP smile

http://luta.7u.cz/imgLinks/audioweb/tda1562q2.jpg

Snad ti to pomůže

Web

(upravil martinak4 24. 2. 2012 17:46)

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

a zkousel si je jak hrajou?
Jakou si tam dal kapacitu?ja mam ted 4G7/25 v
Jen nechci koupit dalsi shit...
Skoda ze nemuzu zmerit nicim vykon, o vikendu az budu doma tak to zmerim
ale 35w to urco nema...

Re: "Nadupaný" TDA 1562Q

ono to žádnej extra kravál nedělá..co si pamatuju tak nad 28W už tomu letí zkreslení nahoru.Záleží teda dost na kvalitě těch kondenzátorů (low esr, vysoký impulzní proud atd). To druhé foto s NXP není aplikace do automobilu..tam je pouze 3m3 16V..víc ti teď neřeknu. nechce se mi to zapojovat a něco měřit nebo poslouchat smile

Web