Re: NAD 314 - tuning
Když pohledáš, tak to tu někde najdeš, sinclair to diktoval opampovi. Tuším, že se jednalo o studeňáky u rep. svorek (a vůbec studeňáky všude možně), posílení výkonových cest na dps a dál už nevím.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » NAD 314 - tuning
Když pohledáš, tak to tu někde najdeš, sinclair to diktoval opampovi. Tuším, že se jednalo o studeňáky u rep. svorek (a vůbec studeňáky všude možně), posílení výkonových cest na dps a dál už nevím.
Sinclair psal o úpravách AZS223 do mailu. viz zde: http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=235
a zde: http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=488
To opravdu podstatný a nejzásadnější je v těch dvou threadech napsaný. A ten zbytek chce aspoň trochu znalostí a vybavení.
Tak posílení cest, výměna tenkýho káblu,pojistkový držáky,.........to sem vyčet. Chyby soudruhů budou napraveny.
for Sinclair: a do mailu bys mi to neposlal? prosím (mě to zajímá jak se z toho dá zrobit lepší zes)
Mě zajímá i ta zbylá úprava - elktroniky.
-
No jinak funkci Mute bych chtěl zachovat, tak mě napadá jedině přidat relátko, no a když už relátko tak rovnou fuknci zpožděného připojení repro.
Ty pojistky, zachovat nebo vyhodit? Nebo jiný držáky. Nebo tu pojistku natvrdo připájet (jak občas někde vidim, že je pojistka připájená na dva dráty místo držáku)?
Relé + ochrana je dobrej nápad. Ten zesík střílí do repráků při zapnutí i vypnutí.
Pojistka v signálový cestě = vložený nelineární člen. Rozhodnutí je na Tobě. Já jsem jí vyhodil. Co se stane při zkratu na výstupu, si radši nenechávám ani zdát (něco mi ale říká, že ta pojistka by stejně nic nezachránila).
Stáhni si schémata AZS222 i 223 (popř. ještě TW44) - visí někde volně na netu. Při podrobnějším prozkoumání (hlavně pravý půlky) Ti bude nejspíš všechno jasný.
BTW nevím proč se tohle řeší v tomhle dredu
opamp já už jsem výstup zkratoval a v pohodě nic se nestalo, a žádná záchrana akce ze strany pojistek se nekonala
No elektronice sice "trošku" rozumim, ale na lepší amatérský úrovni, takže při pohledu do schémy zesíku na nic stejně nepřijdu.
Jediný co mě tam není jasný je ten 1R0 (R103)odpor, když u druhýho není - respektive mám tady schema k tý AZS222 v papírovým origo provedení a tam R103 není. Na netu tam jeden odpor je.
Teď ještě koukám, já mám mezi bázema koncáku 3 diody a na internetu je trand KD135. Jinou hodnotu kondíku C45 a C46. Asi bych toho dokázal najít víc, ale musím se nachystat do worku.
-
Můžeme na toto téma založit, třeba thread: Jak vylepšit či pomoct starým zesíkům k lepšímu projevu.
To schéma s KD135 je nejstarší, první vyrobená série. Z několika důvodů od této koncepce upustili a největší počet vyrobených AZS222-223 je s předpětím, vytvořeným ze tří křemíkových diod na schématu č.2. Je to velmi kompromisní způsob.
Odpor 1R tam sloužil jen jako proudový bočník při nastavování klidového proudu u výrobků první série, po nastavení se drátovou propojkou zkratoval.
Byl bych velmi opatrnej co se týče úprav na desce, hlavně zesilování spojů.
Měl jsem tu čest opravovat přístroj, jehož majitel v dobré víře potuploval kdejaký výkonový spoj, co se mu jen trochu zdál jako málo široký. Dopadlo to neslavně, zesilovač bručel jak Kajínek a mně trvalo dalších několik hodin, abych odstranil následky tohoto počínání.
Nejsem zastáncem univerzálních instatních receptů a dost mě Ondro dráždí, že to ještě Ty svými příspěvky podporuješ.
Úpravy zesilovačů jakéhokoliv druhu jsou silně individuální záležitost a někdy může postup, úspěšně aplikovaný u určitého typu přístroje, totálně zklamat u přístroje jiného typu.
Rovněž tak naprosto bezmyšlenkovitá výměna filtračních kondenzátorů za mnohem, mnohem větší a modernější. Pokud nedokážete posoudit dosah takové úpravy a nemáte možnost výsledky svého počínání okamžitě zkontrolovat rychlým osciloskopem, raději se do podobných úprav ani nepouštějte. Je to 60% HOP a 40% TROP, přičemž trop je už průšvih.
Mnohokrát se mi stalo, že při náhradě původní "sračkové" např. 2x2.000uF filtrace moderními kondenzátory zesilovač tak "znejistěl", že byl doslova na hranici stability. Pak je samozřejmě potřeba zasáhnout jinde a jinak, aby zesilovač získal svou původní stabilitu, případně lepší a "pevný" zvuk, jak by odpovídalo mnohonásobně větší filtraci.
Takže Dingo, nečekej alespoň ode mě recepty "jak vylepšit či pomoct starším zesíkům k lepšímu projevu".
Nechci ze sebe dělat přechytřelýho, ale k tomuhle je opravdu potřeba kvanta praxe, zkušeností a v první řadě naprosto přesná znalost každého funkčního detailu ve schématu včetně souvislostí.
Ondra to může potvrdit.
OK. Jen jsem upozornil na to, cos už dřív napsal (jde o ten samej zesilovač), z univerzálních návodů (a pravd) mě už život vyléčil
Omlouvám se.
Co se týče nutnosti kontroly rychlým škopkem, 100% souhlas... (taky jsem si párkrát myslel, že se přece kurva zas tak moc nemůže stát...)
Rovněž s tím ostatním 100% souhlas.
Furiousi, už mi prozradíš, jakým zázračným způsobem se Ti podařilo vyřadit korekce a zároveň zlikvidovat loudness odbočku na poťáku-který je navíc lineární, takže když se fyziologie natvrdo odpájí, chová se regulace hlasitosti velmi zajímavě..Tak co bude?
sinclair: mám s tim teda něco dělat? Chrastí poťák, na to recept máš (někde už sem ho četl, ale nepamatuju se).
redyuri: to je originálnání. Na jak dlouho to pomůže?
Kontoxem doma mažu řetěz na starém kole. A na jak dlouho pomůže? Rychle schne, takže řetěz za chvíly vrže znova. S tím poťákem to bude podobné.
Kontoxem řetěz?Ne spíš Konkorem?
kontoxom maže reťaz len úchyl, pretože výsledný efekt je opačný, peroxiduje C-C väzby v reťazci mazacieho tuku/oleja, ktorý na tej reťazi je. na reťaz patrí vazelína/silikón/whatever mazacie.
2 dingo:
začínam si o Tebe myslieť nepekné veci, v poslednom čase tu na fóre tlápeš samé kokotiny.... sú dva hlavné druhy kontoxu, aj dnes odlíšené farebne. Jeden je čistiaci a mazací, druhý je obmedzene čistiaci a mazací.
iný postup pre chrastiaci potenciometer je, kompletne rozobrať, vyčistiť dostupnými chemikáliami z drogérie (isopropylakhohol, trichlórmetán...)ak je v poriadku odporová dráha, tak použiť kontox, zložiť...ak odporová dráha nie je v poriadku, vymeniť ju alebo jebnúť potencometer do najbližšieho kontajnera, ak ide o niečo bežné z tesla produkcie, nepoužité nové dnes stojí pár korún.......
Konkor 101 mám taky. Ten kontox byl zadara, tak proč ho nevyužít na starou plečku, z které jsem ztrácel kuličky z ložisek. Teď už to kolo je na jaře po generálce, takže řetěz mažu spec. olejem. On ten kontox měl tu výhodu, že když jsem zacákal podlahu ve sklepě nebo ráfek, tak se to v podstatě beze stop odpařilo. S tím spec. olejem už musím ven.
Otec ho jako voják-zbrojíř kdysi fasoval i s konkorem. Tím kontoxem (tuším, že měl zelené nápisy) jsem jeden čas ošetřoval konektory zadních žárovek u škoda-120. Ani tam to žádný efekt nemělo a konektory rezly vesele o to rychleji dál.
Takže staré chrastící potenciometry pokud to jde, tak bych vyměnil za nové. Sice to je finančně trochu náročnější, ale při použití kvalitních nových potenciometrů tam, kde na tom záleží (profi aparát atd.) to asi jinak nejde. A hlavně odpadá "hraní si" z chemikáliemi, ke kterým mám třeba já docela odpor.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » NAD 314 - tuning