Začnu od konce:
Kytarové aparáty (komba, hlava + box) se v drtivé většině snímají nástrojovým dynamickým mikrofonem (např. Shure SM57, Audix i5, Sennheiser e606, e906 ...) umístěným těsně před reproduktorem mimo jeho osu (střed). Čili žádná prasárna to není - naopak je to zcela běžné. A to z toho důvodu, že u elektrické kytary je ZESILOVAČ A REPRODUKTOR NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ NÁSTROJE a podstatně se podílí na výsledném zvuku ! Lhostejno zda se jedná o zvuk čistý, zkreslený nebo jinak zefektovaný !
Proto ta přihlouplá komba většinou žádný výstup nemají.
(Další možností je zařadit DI-box až mezi repro a zesilovač (většina DI-boxů při zařazení patřičného útlumu přepínačem toto umí), což ovšem v případě komba není vždy možné. Takto získaný signál je dále možné opět v mixu kombinovat se signálem sejmutým klasicky mikrofonem.
Je též možno použít DI-box se "Speaker simulatorem" (např. Hughes & Kettner Red Box, Behringer Ultra-G GI100 ...).)
Akordeon pravá ruka - dynamický (SM57 ...) nebo kondenzátorový (AKG C1000S, Shure SM81 ...) nástrojový mikrofon (kond. má obecně barevnější zvuk, ale náchylnější na snímání přeslechů od jiných nástrojů a ruchů mechaniky samotného akordeonu) na stojanu z boku namířený v místa odkud vychází zvuk (taková ta mřížka - nikoliv ty černobílé klapky ). Blíže je lépe, ale samozřejmě tak, aby nepřekážel hráči.
Levá ruka (basy) - v některých případech (celkově hutný sound kapely, nebo prostě stačí jen melodie z pravé ruky) se nesnímá vůbec.
Pokud ano, snímá se stejně jako pravá strana, přičemž je třeba brát v potaz, že tato část nástroje se při hře pohybuje ! Čili se umisťuje tak nějak šikmo zpředu, aby se s pohybem nástroje příliš neměnila vzdálenost nástroj - mikrofon. Tady doporučuji vygůglit nějaké foto (Radůza, Václav Koubek ...) - lépe to popsat nedovedu.
Pokud je dostupný vhodný mikrofon (typu "klipsna s malým husím krkem" např. AKG C516, Shure Beta98 nebo podobný malý typ), připevní se tento (lepící páska - Gaffa) přímo na tělo akordeonu opět nasměrován proti ozvučným otvorům - a je vyhráno !
Housle - opět kondenzátorovým nebo dynamickým mikrofonem na stojanu namířeným shora směrem ke kobylce nástroje.
Zde doporučuji (zvlášť je-li zbytek kapely hlučnější - bicí, el. kytary ...) aby si hrač pořídil vlastní (dnes to není nic neobvyklého) k tomu účelu přímo určený mikrofon, který se klipsnou připevní na tělo houslí a nasměruje na kobylku nebo f-otvor.
Toto vše platí pro LIVE snímání na podiu nebo ve zkušebně - ve studiu to může být a také většinou je trochu jinak.
Uvedené typy mikrofonů jsou uvedeny jako často používaný příklad - není to žádné dogma.