Re: Cinitel tlumeni a lampove zesilovace
6P15P je trochu mezikozní, ..jak se říká, že.
EL83 má Pa jen 9W.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Cinitel tlumeni a lampove zesilovace
6P15P je trochu mezikozní, ..jak se říká, že.
EL83 má Pa jen 9W.
6p15p nechodí jako pentoda do výstupního trafa. Jako trioda jo. Coby odporový zesilovač chodí v pohodě a katodový sledovač je z ní parádní.
Betaron: a to ti nevadí, že ti preamp obrací fázi? Trioda na vstupu, za ní jen sledovač.
bobobrod: nevadí mi to , jsem hifista takříkajíc na batérky...
Ale zatraceně mi vadilo u mého baskytarového aparátu - elektronkový preamp - otočení fáze linkového výstupu do PA! proti přímému signálu, který jsem slyšel za prdelí versus tomu, co jsem slyšel z difuzního pole PA
A myslíš že u sluchátek to neuslyšíš? Kolik nástrojů produkuje nesymetrický nebo jinak pokřivený signál dávající právě jeho charakter...
To je snad jedno, že ti to do sluchátek zesilovač obrací fázi, ne? Obrací to přeci u levého i pravého kanálu, takže je výsledný fázový posuv mezi oběma kanály zase 0°.
Když chceš zesilovač utáhnout zápornou zpětnou vazbou, tak dokonce potřebuješ, aby obracel fázi.
Kurňa, chlapi..
Naposlouchej si něco pečlivě a pak obrať vývody reprobeden. Oběma převrátíš fázi, výsledný fázový posuv mezi nimi je sice nulový, ale zvukový obraz se podstatně změní. O tom je řeč...
A zpětnou vazbu jen zavazuješ do invertujícího vstupu. Výstup ale zase musí být ve fázi se vstupním signálem.
Co se to tady vede za rozhovory? Otočením fáze všech kanálů naráz se nestane VŮBEC nic proti stavu před otočením.
Otočením fáze jednoho elementu vůči celku (např. jedné reprobedny ve stereu nebo jediné bedýnky v 5.1) se stane hodně.
To je to samý jako otáčení vídlice v zásuvce u přístroje třídy 2.:)
To není tak úplně pravda, přetočením vidlice se může zcela zásadně změnit vazba k síti a tím i úroveň rušení prosakujícího kapacitní vazbou.
jik: nemáš ánung - na některých nahrávkách je to slyšet: při otočení fáze se ti muzikanti přesunou z pozice " před tebou " na " kolem tebe, nebo spíš ty za nimi "....
Je to docela usměvné, když rozdíl neslyší hluchoň, nemůže ho slyšet nikdo...logika jak poleno
To otáčení síťové vidlice u přístroje tř. 2 je zvláště markantní u přístrojů s EI trafem, u totoidů to nedělá skoro vůbec.
Až budete mít někdo problémy s brumem při propojení gramofonu a zesilovače, tak si na tenhle příspěvek vzpomeňta.Někdy nepomáhá ani vodové spojení kostry grama a kostry zesilovače, přes kondenzátor už vůbec ne a jakékoliv uzemňování k ničemu nevede. Měl jsem tenhle problém u jednoho Pioneera s obrovským EIčkem a grama Technics, stačilo otočit zástrčku zesilovače opačně a bylo po brumu.
U Tesla gramců to bylo i v návodu..
Akorát že to s kapacitní vazbou trafa nemá vůbec nic společnýho......
Na ten problém s opačnou fází obou kanálů jsem otevřel nové téma, přesuňte prosím diskuzi k věci tam:
https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=11964
bobobrod: Jak máš udělanou vazbu mezi 6P15P a RD200B v "Pořádným falškostroji"?
Je to direkt, prostě přímo. Stačí tak?
( a když tak můžeme pokračovat na vlákně o flaškostroji, ať to nemícháme jinam )
Mel bych takovy rychly dotaz k Music 70 (zbytecny zakladat novy vlakno) - jak je to vlastne s vystupni impedanci? Ja mel nak zafixovano, ze jetam vystup 4/8/16R, ale ted dyz koukam, tak tam sou vyvody akorat 8R a 15R. Ale zas tam sou 2 konektory pro reprobedny zapojeny paralelne, coz by znamenalo, ze ten par bude mit 4R nebo 8R. Jak to teda je? Na jednom foru sem nasel toto:
"31.8.2007 17:59 [Technik]
Re: Mezi 8 a 15 ohmu když to zapojíš tak máš skoro 4 ohmy."
kdyz koukam nanavijak, L4A (8R) ma 83z, L4B ma 30z - obe v serii sou vystup 15R. Podle kvadraticky zavislosti by teda melo mit to 30z vinuti jen 1ohm, takze bych dostal jen zlomek vykonu. Zas by to melo lepsi DF, ale o to vic bych musel primar VT vybudit, takze by se zas vic uplatnily nelinearity a zkrouhlo se pasmo.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Cinitel tlumeni a lampove zesilovace