BOSS VM: Výpočet výstupního výkonu není za tak přesný, nejlepší je si to změřit. Největší neznámou je tvrdost zdroje a tedy pokles napájecího napětí napětí při zatížení. Ale orientačně můžeš brát pokles třeba 20% (ale klidně může být 10% nebo i 40%, u šmejdů i větší).
Je v podstatě jedno jestli jej napájíš symetricky nebo nesymetricky, při symetrickém napájení bereš hodnotu napětí jedné větve a při nesymetrickém pak polovinu napájecího napětí (+/-35 nebo +70V dá tedy vždy napětí 35V). Od něj musíš odečíst pokles napětí při zatížení (35-20% = 28V) a úbytek napětí na saturaci tranzistoru cca 1V (28-1=27V). Tohle je však vrcholové napětí a ty potřebuješ k výpočtu efektivní (27/1,41=19V).
Pokud si změříš výstupní napětí do zátěže víš to přesně.
No a teď už stačí ohmův zákon (19*19V/4Ohm = 100W).
A hned vidím že mám v předchozím příspěvku chybu - ona druhá odmocnina z 200 není 20, ale 14.
Ad autozesíky: tam je zdroj nekonečně tvrdý, takže 13,2/2=6,6V je polovina 6,6-1=5,6V je možné výstupní napětí vrcholové, 5,6/1,41=4V výstupní efektivní, 4*4/4=4W výstupní sinusový výkon. V můstku 8*8/4=16W.
Pokud vezmeme že za běhu motoru se baterie dobíjí až na 14,8V tak se dostaneme na 5W, respektive 20W v můstku.
Kde tam kdo chce vzít těch 50W?
V nových jsou samozřejmě nábojové pumpy, jenže ty jsou vhodné na dynamické špičky a ne na trvalý výkon.
Edit: Ano velké zesilovače mívají napěťový měnič. Bohužel v autorádiích jej najdeš jen velice vyjímečně (co vím tak několik modelů mělo pro napájení konců externí měnič).