Téma: Aktivni autosubwoofer 150 - 200 W
zdravim vas chcel by som sa opytat ,idem robit rocnikovu pracu a chcel by som robit aktivny subwoofer do auta nieco medzi 150 - 200 W ak ma niekto hodil by sem schemu...atd???diked
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » Aktivni autosubwoofer 150 - 200 W
Stránky: 1
zdravim vas chcel by som sa opytat ,idem robit rocnikovu pracu a chcel by som robit aktivny subwoofer do auta nieco medzi 150 - 200 W ak ma niekto hodil by sem schemu...atd???diked
Za prve. Vykon nieje podstatny.
Za druhe. Do akeho Auta.
Za tretie. Chces tlaky alebo basy pevne a tvrde ?
Za stvrte. Aktivny sub do auta je hovadina. Pouzi sub a k nemu autozosik.
Za piate. Cena ?
Za prve - vykon podstatny je
Za stvrte - Chce to robiť na maturu, neverím že bude robiť študent elektra autozosík. Skončí to pri TA1562Q
Pedro ty si si poplietol odpoveď s inou témou?
Schému ti sem asi nikto nehodí a ak aj áno, tak to nezvládneš postaviť, nehovoriac o nákladoch. Skončí to maximálne tak, ako hovorí màtvy muž.
Výkon podstatný není a jestli bude mrtvola tvrdit opak, tak mu na ten jeho TDA1562Q napojím subwoofer s potuněnou Beymou SM112N a pustim to na plný koule.
Na autozesík se vykašli, nebo když už, tak ten TDA1562Q taky vyhoví. Těch 50W do zátěže to dodá a co tak zběžně psal sinclair tak má i slušné elektrické parametry, především DF okolo 300. Navíc je zapojení s ním dost jednoduchý a vcelku to i hraje, obzvlášť, když to napojíš na citlivýho profíka.
50W pro sub do auta /ale i domů/ je naprosto zoufale málo. Je třeba si uvědomit, že subbasové reproduktory /a zvlášť ty horší a noname/ mají na dolním konci pásma charakteristickou citlivost jen okolo 75dB/W/m, zcela výjimečně více a to už musí být o dost dražší reproduktor. Ani ozvučnice typu hornflex nebo BP na potřebě daleko vyššího výkonu nic nemění - vzhledem k charakteru Vámi nejčastěji poslouchané muziky a dynamice signálu je to prostě nutnost.
Jinak bude zesilovač neustále v limitaci, což například u TDA1562 přináší hodně ošklivý zvuk spojený s nebezpečným pumpováním membrány reproduktoru až tak, že často končí utržením závěsů.
Pak nastává divení, jak je možné, že 50W zesilovač zničil třeba 150W reproduktor.
Za naprosto nejnutnější minimum pro 10-12" reproduktor v autě a bez nároku na nějaké větší oblbování roštěnek a slyšitelnost na 500m považuju nejméně 100W výkonu.
Poměrně elegantně se toho dá dosáhnout dvěmi TDA1562, pracujícími každá do jedné cívky dvoucívkového reproduktoru, takto byly řešeny i jedny z aktivních subů-tub Magnat, nepamatuju si už model. Drobný problém s TDA1562 je odrušení napájecího napětí a další drobný, nicméně také řešitelný problém je i přizpůsobení vstupů TDA k autorádiu - při amatérské stavbě zesilovačů bez odrušení a bez galvanického oddělení vstupů se v podstatě nelze vyhnout "pištění" alternátoru podle otáček motoru, reprodukované subwooferem. Magnat toto řešil poměrně masivní odrušovací tlumivkou na EI plechách s indukčností přes 30mH, sadou blokovacích elytů, keramik a svitků a galvanické oddělení vstupů bylo řešeno malými oddělovacími transformátorky. Někde bych možná i dokumentaci toho subu vyhrabal, je to už ale dávno a v současnosti Magnat nic podobného už nevyrábí.
Pak už přichází v úvahu pouze zesilovač s měničem, to je pro stavbu poněkud jiná liga a myslím, že se vzhledem k ceně bazarových autozesilovačů ani nevyplatí.
takze robim to na maturu ako vravi a chcem aspon 150W a ci by bol aktivny alebo nie to je jedno ja len potrebujem najst nejaku schemu na zosik co je napajany 12V (do auta) a neco do 3000 korun
To je ťažké, keď sa zrozumitelne nevyjadríš. Ten zos. teda chceš stavať, alebo iba pasívnu bedňu? Čo je neco do 3000 korun?
Ak by si chcel stavať min. 150 W zos. tak poslednú sinclairovu vetu ber vážne.
Stránky: 1
Audioweb.cz » Autohifi » Aktivni autosubwoofer 150 - 200 W