Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 7 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [121 až 140 z 457]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zdravím! Tenle dred je výbornej, udělal jsem si představu o AZS222/223, za to moje díky zejména p. Sinclairovi! Zesilovač je designově docela zajímavý, na pohled tak primitivní: izostaty v celé nahotě i s typickými hmatníky, i síťový izostat, šásko jen z lehce poohýbaného plechu, čelní panel jen plastový výlisek, celková absence nějakých vychytávek, s nadsázkou by se dalo označit za výrobek Amatéra (=velké "A", aby nedošlo k mýlce, slovo amatér není myšleno hanlivě, právě naopak).  Ještě bych doplnil, nikdo to nezmiňoval, podle mě jsou průserový plastový tyčky-nástavce od potenciometrů. Po těch 15-20 letech to není ono, budou se dělat repliky. Tak jsem si prošel svůj AZS223, kterej jsem si opatřil, vyměnil příslušné kondíky. Plošňák je opravdu trochu poslabší, u mojeho kusu však naštěstí v pohodě. Překontroloval součástky, potom zapojil, ještě zkontroloval zapojení, pokřižoval se a zapnul. A hraje pěkně.  Všichni, kdo jste dočetli až sem, díky za trpělivost. A můj dotaz: překvapilo mě, že na koncích má KD649T/650T, vyrábělo se to i takhle, nebo to je už úprava?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ano, ke konci se to tak vyrábělo.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

sinclaire: what´s the problem?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ale vždyť jsem Ti odepisoval-nedostals mail? Co nevidět půjdou výhybky a pak ten zes. Chceš na tom zesu ještě něco udělat? Pamatuju se, že sis ten výstup pro SW jednu dobu rozmyslel.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Mail jsem nedostal.Výhybky jsi psal,že jsou hotoví.Výstup pro sw,zatím né.

(upravil Wili 9. 2. 2011 1:09)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Zdravim, akurat si upravujem AZS223 a mam zopar otazok:
1)v scheme pisu ze boli vynechane R89-R96. Vie niekto aka ma byt ich hodnota ? Na co sluzia vlastne tie rezistory ? suvisi to s regulaciou kludoveho prudu cez T15-16 ? mozem namiesto T15 a T16 pouzit BD139 ?
2)naco sluzia R13 a R14 ? a preco boli vynechane ?
3)zohnal som na posilnenie zdroja elyty SAMWHA 22000uF/35V celkom sikovne malicke, a namiesto diod dam schottky SB560. Ak dam take silne elyty do zdroja je vhodne pouzit softstart ? nemyslim kvoli supe co to da do siete ale kvoli pomalsiemu nabehu kondenzatorov a ich dlhsej zivotnosti... alebo je to EI trafo take makke ze to nema zmysel ? (trafo zatial nechcem menit za toroid, mozno neskor)

Za akukolvek radu a pomoc dakujem smile

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Akorát zvětši pojistky na sekundární straně trafa z hodnoty T4A na hodnotu T6,3A. V žádné případě tam nesmějí být rychlé pojistky typu F, ty se okamžitě přepalují. A na SB560 se vyser, kup si SB5100.

Web

(upravil marda 9. 2. 2011 11:10)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tento zesilovač máme už 24 let! Doba letí.
Rezistory R89 - R96 byly vynechané a nahrazeny trojicí diod, protože ženské ve výrobě nestíhaly nastavování klidového proudu (ani nemohly, je to pracné a zdlouhavé) a přicházely tak o prémie a závod neplnil plán. Viděl jsem ten obvod osazený s KD135 jen v jednom kuse, to byl AZS222 z úplně první série, s výrobním číslem do 100. Jinak vše bužíka a diody - vše kolem roku 1987 výše.

(upravil Wili 9. 2. 2011 13:31)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

nj SB5100 sa mi nepodarilo zohnat preto som spomenul SB560, ved to az tak velmi nevadi ze su na nizsie napatie, alebo ano? ok dam lepsie poistky to ma napadlo tiez smile

Inak este taka blbost ma napadla... kedze z vystupu dam prec tie 2,5A poistky co tam su, na ich miesto by krasne vosla cievka cca 10-15zavitov 1mm drotu vnutri ktorej by bol odpor 2W proste klasika ten vysupny clen... , zlepsilo by to aspon trochu stabilitu toho zosilovaca ? alebo je to len zbytocnost ?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ta rychlá pojistka 2,5A na výstupu je tam proto, aby v případě průrazu koncového stupně vyletěla a ochránila tak reproduktory. Pojistky tam nech, jenom namontuj lepší držáky těch pojistek. Kdybys je chtěl úplně vyřadit, tak bys musel někde dovnitř zesilovače instalovat ochranu výstupů proti ss napětí. Ze zkušenosti vím, že ta pojistka je dostačující ochranou, žádný RL člen tam nedávej, akorát to zhorší stabilitu toho zesilovače.
V tom zesilovači je na úpravu kupa jiných a důležitějších věcí, než takové píčoviny, co tu píšeš. 22.000uF už nemá u zesilovače 2x25W absolutně žádný smysl, je to jen vyhazování peněz oknem. Zcela bohatě tam stačí 2x10.000uF/35V.
Co se týče zrušení předpěťových diod a zavedení původního způsobu regulace klidového proudu, tak tě upozorňuju, že to s darlingtonama není žádná sranda a jestli si je odpálíš, těžko budeš shánět nové páry, tak aby ti konce symetricky limitovaly.
Hlavně tam necpi místo těch dvou KCček stažených bužírkou třeba KC811 - ničemu to vůbec nepomůže, ofset se sice o několik mV sníží, ale i tak zůstává pořád vysoký okolo 80-100mV a vandruje. Tam je potřeba udělat úplně jiné opatření, o kterém třeba takoví blbci jak je Thales nemají ani ponětí.
Thales jednomu člověku z Repromanie tak dokurvil AZS222, že už na ní dělám třetí den. Dejte si pozor na hňupy a ptejte se lidí, kteří obvodařině skutečně rozumí. Lze se například zděsit, když vložíte korekční obvod do libovolného simulátoru - je to jedna z příčin, proč ten zesilovač tak blbě hraje.
Hňup Thales vyklemoval pojistky i Izostat /místo aby ho vyměnil za nový/, všecko popropojoval čtverkou drátem, ale korekcí si ani nevšiml - jednoduše proto, že je buď blbej, nebo hluchej, tipnul bych si na kombinaci obojího.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ja by som potreboval poradiť s kondíkom C39 a C40, čo je medzi korekciami a koncovým stupňom. Originál je to 10uF elektrolyt. Je možné/dobré/vhodné ho vymeniť za dajme tomu 2u MKTčko, alebo je nutné tam mať práve 10uF elektrolyt? Preto sa pýtam, lebo ežne na vstupoch do zosíkov je 1-2uF, zvyčajne MKT a tu až 10u elektrolyt...
Vďaka.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Nj ku korekciam som sa zatial nedostal len som trosku upravil loudness. Tie poistky z vystupu otial vyhodim tak ci tak, ja tam zabudujem ochranu proti jednosmernemu napatiu + oneskorene pripnutie, to som zabudol spomenut, + istostat co odpaja repro kvoli sluchatkam bude odpajat len napajanie rele v ochranach... tie kolikove vystupne svorky som dal tiez prec a dam tam pekne srubovacie od monacoru.

Ok tak do tej regulacie nebudem sahat kedze je to take zlozite a nevyznam sa do toho, odnesiem to znamemu on sa do zosilovacov dost vyzna kedze si tym zaraba ako ty smile tak on mi to uz rozbeha.

Ak by som chcel (mozno neskor, teraz nemam prachy nazvys) vymenit aj transformator za toroidny, tak ake je mozne max. pripustne napatie pre ten zosilnovac ? cital som tu niekde 2x22V ale videl som kdesi inde na fore aj viac a nesom si isty tak preto sa radsej pytam.

Dik z rady sinclair.

(upravil reeb 9. 2. 2011 15:50)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

DeadMAN napsal:

Ja by som potreboval poradiť s kondíkom C39 a C40

Dal bych od Wimy malý 4u7...nebo sva žluté Arcotronicsy 2u2 paralelně..

Jo, ale rovnou osad svitky i na pozici C25 a 31

Web

(upravil sinclair 12. 2. 2011 17:26)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

To je úplně zbytečný tam cpát ultradrahé svitky, stačí tam dát 10uF/63V modré TF011, dobře naformované, do korekcí to samý, TF012 2u2/160V naformované na plné napětí nejméně hodinu. Hlavně tam necpěte tantaly, v signálových cestách zkreslujou jak prase.
S původníma darligtonama KD366A/367A už tam žádné trafo s vyšším napětím dávat nemůžeš, mají Uceo jen 60V.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Aha, takze ta vymena trafa za toroidne je len z dovodu vacsieho poklesavania napatia EI trafa ? alebo ked tuningujete AZS222/3 tak menite aj darlingtony na vyssie napatie ?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jo, dávám tam buď KD366B/367B, nebo KD649/650, ale stejně s tím nejde jít přes 2x45W, neuchladí se to

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Sinclaire řeknu ti to na rovinu - běž už s těma svýma debilníma pomluvama do háje. Řada lidí ví že my dva se moc nemusíme ale to co tu kolem sebe všechno šíříš jak smrad je ubohé. Jasně jsem se k celému problému vyjádřil a to jak nejdřív tobě po telefonu (v dobré víře že pokud se lidi nechovají jako hašteřivé slepice tak se dá vždycky nějak domluvit), tak později když si s těmi svými řečmi nepřestal poněkud otevřeněji. Uznávám - bylo to vůči člověku jako si ty naivní. Čeho asi nejvíc lituji je že jednou jedinkrát nemohu o své práci prohlásit že by byla perfektní (jednalo se o práci ve spěchu na poslední chvíli takže pečlivost holt musela jít trochu stranou) a tím jsem ti dal do rukou zbraň ekvivalentní fotografiím od zavrženíhodných paparazzi. Ty totiž neumíš nic jiného než jen špinit, plivat a pomlouvat. Když se ti někdo z libovolného (často i netechnického) důvodu nepozdává děláš to pak s obvzláštní radostí a důsledností. To vůbec nesouvisí s tvými třiceti lety praxe, to je v člověku. Já totiž na rozdíl od tebe nikdy netvrdím že vím všechno, ale jsou věci za kterými si stojím a umím je odůvodnit.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Já Ti na to řeknu jen tolik, že než něco zprasit tak, jak jsi to zprasil Ty, tak to radši nedělat vůbec. Měls prostě tomu pánovi říct "nezlobte se, nestíhám, nemám na to tolik času, pošlete to třeba tomu a tomu".
Ty jsi totiž takový dobytek, že jsi sice vyměnil kondíky v Boucherotu, narvals tam do zdroje pochybné Jamicony, ale na korekce a keramické kondenzátory v loudnessu ses vysral. Přitom když jsem vytáhl ven ty 100n keramiky z loudnessu, tak jeden měl 78n a druhý 115n. To je souběh na stereo jak vyšitej ty prase jedno. To samý ty přidaný schottky v řetězci předpěťových diod - levým koncem fičelo klidových 100mA, dál to stoupalo a kdyby to majitel včas nevypnul kvůli tomu, že to zvýšeným klidovým odběrem začalo vrčet, tak bylo po koncových tranzistorech.
Niklované pérkové svorky na výstup jsou ještě větší prasárna, než ty původní dvoukolíkové DINky, které jsou aspoň postříbřené, při několikaterém zasunutí jsou samočistící a není s nimi žádný problém. Bohužel ty pérkové svorky tam budu muset nechat, protože by po nich zůstala díra jako po zlodějovi. Měl jsem v úmyslu tam dát pozlacené Monacory ST-922G, ale bohužel už je tam díky Tvojí práci nikam nedostanu.
Kdybys nebyl kretén a u práce trochu přemýšlel, tak jsi mohl celý ochranný modul dát ze přední strany chladiče a kdybys ten modul dal na podobné distanční sloupky, tak tam ještě zbylo místo na předpěťové tranzistory, měřicí 1R odpory i se zkratovací spojkou a všechno ostatní.
Nevím taky, proč jsi do vstupu rval KC811, když to nemělo absolutně žádný přínos, ofset obou kanálů zůstal v rozmezí 60-80mV, tak proč jsi je tam cpal, když ofset těch konců neumíš snížit jiným, daleko vhodnějším postupem? 
Sluchátkový děliče jsi taky nechal bejt, i když i takovému volovi jak jsi Ty musí být jasné, že pokud se do takového výstupu připojí 16R sluchátka, které majitel má, budou hrát neúměrně slabě a 0,25W odpory v tom děliči budou kouřit. A to už nemluvím o tom, že jsi totálně vyřadil vypínač reproduktorů, takže by na sluchátka vůbec nešlo poslouchat, místo abys ten izostat vyměnil za nový, vyštípal jsi celé vedení z výstupů až ke konektorům bez ohledu na nějaký sluchátka.
Když nemáš odpovídající znalosti a materiál, tak proč se do takové práce pouštíš a ještě za ni bereš peníze??? Proto, aby to druhý po tobě musel předělávat, když majitel chce hrát, ale má obavy o bezpečnost takhle upraveného přístroje??? Proč si myslíš, že mě kontaktoval - aby se po Tobě povozil? Ty jsi mu u prdele, ale on prostě po otevření přístroje /chtěl původně přestříkat horní kryt, což jsem já už zařídil opískováním staré barvy a následně Komaxitem/ nabyl dojmu, že to celé spáchal totální amatér a ještě k tomu čuně, proto se obrátil na mě - nevím, kdo mu dal doporučení, zas tolik jsem těchto zesilovačů neupravoval.
A moc mě neser, mám to celé nafocené, tak ať Ti tady neudělám reklamu.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Leoši,
když jsme u toho nestíhání, kdy se Ty sám zmůžeš aspoň na to, abys mi po 4 letech čekání řekl "Ondro sorry, já ty Tvý DPA220 nestíhám dodělat, nemám čas a ani mě nebaví se s tím srát, vyzvedni si je a nech si je dodělat u někoho jinýho"? Dočkám se od Tebe vůbec někdy něčeho jinýho než ujišťování, že to bude "příští měsíc"?

Nebo je problém v tom, že Tě málo prudím, málo na Tě řvu, málo na Tě tlačím, neposílám na Tě kontroly jako jiní, kteří nakonec svého dosáhli?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ondro tady jde o něco jiného. Je to něco, jako bych Ti ty 220 předal s neojehlenýma hranama, halabala složené, neoživené, nenastavené a vzal si za to prachy. Líbilo by se Ti muset to dávat někomu jinému, aby to celé předělal, oživil a nastavil?

Web

Příspěvky [121 až 140 z 457]

  Stránky: ««« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£