Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 4 z 23)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 ... 23 »»»

RSS

Příspěvky [61 až 80 z 457]

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ještě se dá mluvit o dávce štěstí, že ty konce jsou navzdory katalogovým údajům natolik robustní, že to vydržely. Mě se stalo něco podobnýho, neviditelně uhnil kontakt v jedný KY132, tak jsem milé diody poslal do prdele a použil to KDčko + odpory.

Emitoráky jsem tam dal 4x 0R1 natrvalo. Zvuk to nekurví a můžu měřit kliďák pomocí úbytku napětí.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Hlavně nepoužívej trotlkombinaci odpordioda á la cimrman lol

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

A proč? Tak krásně vytvarovanou sinusoidu jsem ještě neviděl smile

V pondělí už snad vemu fedrmana do práce na škopek, to se budou dít věci.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Pořiď si zásobu pojistek a TIP trandů... neměli byste cimrmanovi děkovat, že zvyšuje odbyt výrazným způsobem ? lol

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Kdybych měl z prodeje TIP nějakou provizi, o tom poděkování bych snad uvažoval.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

>Sinclair
Ono se to neprojevilo hned ale až za chvíli a velmi prudce. Moje blbost - neměl jsem ty diody kupovat v GM. Myslel jsem si že takovou volovinu zmršit snad ani nemůžou.

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

To mohla bejt spíš špatná teplotní vazba než blbý diody - on ten kliďák roste lavinovitě...

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Ten trand se nestačil ani ohřát.

(upravil Dingo 8. 12. 2007 23:35)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak sem konečně vyměnil i ten 47p kond za 22p. Poťák na hlasitost "záhadným" způsobem najednou skoro nechrastí (je to skoro neslyšitelné) smile.
No a navíc sem ke stávajícím filtračním kondíkům připojil ještě malou "baterii" (2x6ks 470uF 35V) kondílů a posílil ty krátké napájecí dráhy na plošném spoji.
Sinclairovi se to asi nebude líbit ale pro mě je důležitá funkčnost.
http://img515.imageshack.us/img515/5468/pdavekey3.jpg

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Snad nebude vadit, když to písnu sem... Mám problém s AZS 222, odešel koncák na jedné straně, taťka to dal na opravu kámošovi a nedávno se vrátil. Když ho zapnu, tak zas jede jenom levý kanál, pravý chrči a skoro nehraje. Otevřel jsem to a koncovy tranzistory, co vyměnil, tak jeden dal identický a druhý místo KD 367A dal KD 367B, hodně se hřeje T 14, tak na to dal chladič. Nemám zrovna katalogy pro porovnání (jenom plánek zapojení zesu) a nerozumim tomu, jedná se mi jenom o to, co mám teď říct, co je třeba vyměnit (pokud to lze tak říct z fleku - resp. jestli to je tim tranzistorem KD 367B), mám možnost to dát opravit za flašku slivovice k tchánovi do práce... KD 367A doma nemám, akorát další celý zes bez kastle, u kterého zas jel akorát konec... Mohl by se prosim k tomu někdo vyjádřit - hlavně jak závažná chyba to je? Musim k tomu tchánovi něco říct, dneska pro to přijede... Dik

(upravil opamp 21. 3. 2008 10:36)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Odkunda jsi?
Nebude to nic zásadního. Stačí podle mě schéma a voltmetr.

To A a B u KD367 je třídění na závěrný napětí, jinak jde o identický tranzistory.

Předpokládám, že máš v každým kanálu jednu KD366 a jednu KD367, abychom si ujasnili situaci smile Už jsem viděl různé "opravy". Kde dotyčný beze všeho nahradil NPN tranzistor PNPčkem, během pájení zkurvil tišťák a divil se, že to nehraje.

Hřeje Ti T14 stejně jako T13?

Na reprovýstupu je bez vybuzení max. +/- 100mV stejnosměrných?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Jse z Havířova, no měřit jsem to nezkoušel, píchnul jsem to přes bedny (když to bylo "opravený") no a T 13 sice hřeje, ale poměrně málo, na té T 14 je navíc ten chladič a po 2 minutách na to neudržim prst... Ano jsou tam na každý kanál KD 366A a KD 367A...

Takže říkáš zapnout, poťák hlasitosti nechat dole a do repro výstupů píchnout multimetr s rozsahem 100mV těch stejnosměrných... A co potom?

(upravil opamp 21. 3. 2008 11:30)

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak, offset by měl být do 100mV (plus nebo mínus podle nálady a trochu to kolísá, to je OK). Pokud Ti T14 hřeje jak kráva, je evidentně otevřená víc, než zdrávo. Změř to ss na výstupu a napiš.


A testni rovnou ohmmetrem oba keramický kondíky, jestli nejsou částečně nebo zcela šluslý.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak nevim, jestli to neměřim blbě, multimetr mám nastavený na stejnosměrný 200mV (menší nejde) a z pravýho kanálu (ten po výměně) jde cca 35mV a z levýho jde 45mV... Neni to nějak málo?

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Taky se vetřu mám problém s AZS 222 když sem ji přines domu tak hrála jenom slabě a při větší hlasitosti začala chrčet,vyměnil sem skoro všechny elity,nějakou keramiku a proletoval studeňáky,hrála dobře ale jen týden,po té to začalo dělat to samé,tak že už nevim co stim ....

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Viper, tím líp...

thunderstrike, oba kanály?

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

jj,oba

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Tak je třeba najít závadu, asi spadlo napájení pro předek. Opravovat proletováním je hezké, ale často neúčinné.

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Plošáky byly u nich otřesné a otřesnější, pamatuju pár kusů, kde byly dlouhé spoje přerušené, jako by to podrápala nějaká kočkovitá šelma sad. Stuďáky u některých bývaly, hlavně kdo koupil celou osazenou desku na inzerát od jednoho vetešníka, ty byly asi zmetkové, a pájené snad zinkem či co, nebo totálně otrávenou vlnou. Odsávačku jsem ucpal při pokusu o vytažení TP280 sad

Web

Re: TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

No právě proto že sem měřil a nic špatného z polovodičů tam nebylo tak jsem začal vyměňovat elity,a keramiku viz. S-Tuning...a hrálo to bez problémů ale jen do té doby než si měl přijít kupec smile

Příspěvky [61 až 80 z 457]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 ... 23 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » TESLA AZS 222 a 223 - závady a tuning

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£