Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 13 z 17)

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

  Stránky: ««« 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 »»»

RSS

Příspěvky [241 až 260 z 327]

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Taknějak...Další co sežral všechnu moudrost světa nebo přečet příliš mnoho Sereho&Vidělo.

(upravil dawsoo 27. 4. 2009 23:04)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

PavelPajos:
Já bych si zdovolením dovolil tě ještě drobně poopraviti : "Hifi zdar a highendu zvlášť"  lol Stejně jako může existovat měřič co je hluchej jak poleno,stejně tak může existovat muzikant, kterej ví technicky oč kráčí uplnej pendrek... halt takovej už je ten náš ukrutnej svět Hi-Fi big_smile

O můj sluch se neboj já narozdíl od hudebníků si ten svůj hýčkám a šetřím big_smile Většině muzikantů o kvalitu reprodukce vůbec nejde,ale jde jim o obsah a volí takový aparáty který je co nejméně otravujou vyhovujou ergonomií apod... jsou narozdíl od hifistů normální lidé ... Takže to ale automaticky neznamená že to co hudebník označí za dobrý je skutečně  takový i objektivně. big_smile To je to samý jako taxikář kerej neustále jezdí rozuměl víc autům než automechanik kterej jezdí jen občas big_smile čili bych to uzavřel jako docela povedenou hlášku na měsíc duben,kdybys aspoň neřekl toho profesora... ale fakt jsem bez urážky tohle nemohl brát vážně.. promiň nic ve zlym smile

Není co dodávat...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Mám kámoša - je to jazzový bubeník profesionál. No a je hluchý ako poleno. Keď som mu púšťal nejakú hudbu u mňa doma konštatoval že to je dobré - podľa neho "hrá ti to dobre basy aj výšky".  On sám má doma nejaký praveký midisystém Aiwa. Keď mi chcel ukázať že tá "Aiwa je celkom dobrá" vytočil korekcie naplno a pochvaľoval si, že je to skoro také ako u mňa.  Nechal som ho v tom a mlčky som súhlasil ...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

opamp:
Co jsou kontroverzní poznámky?Jinej názor?Jinak posuzování zvuku?
Zorg:
Stereo a Video,jsem nikdy moc nečetl a to z jednoho důvodu.Video jde mimo mne (né že bych AV.zesík neměl v bytě mám, na baráku mám však jen klasiku).A teď k hifi....zatím jsem neslyšel zvuk z reprobeden,který se aspoň trochu blíží realitě živé nahrávky(a to se o muziku zajímám 20 let).
Vojta:
Nové Focaly jsem neslyšel(zatím),ale staré modely mám naposlouchané a jsou ok.
gotz:
Stoprocentně s tebou souhlasím ...bubeníci jsou ve většině případu hluší.Je to podobné jak dělník ve slévárně, můj
známej.Akorát ten má Mc Intosh a má korekce na doraz také.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Pavelpajos, nielen bubeníci sú hluchý ako poleno, ale aj väčšina členov symfonického orchestra po x rokoch má problémy s citlivosťou sluchu.  Preto takéto hodnotenie rozhodne nie je objektívne. PMA nedávno na slovanete spomínal historku s Davidom Oistrachom a s nejakými štúdiovými monitormi. Oistrach bol zvyknutý na nejaký zvuk monitorov v štúdiu (išlo tuším o nejaké Tannoye) a po ich výmene sa dožadoval zmeny v nastavení korekcií, aby bol zvuk podobný tomu predtým. Technik mu to sľúbil ale neurobil. Oistrach bol spokojný a technik tiež. Takže ani absolútny sluch a špičkový talent nedokážu niekedy odhaliť rozdiely, ktoré meraním určite zistíš. Takže tak...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Já hlavně nevim, proč s tim pavelpajos začal v tomhle topicu. V samostatnym topicu na smetišti by se to možná dalo překousnout, spíš by to ale mělo výhodu v tom, že by se to Tondovi líp mazalo:)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Celkem souhlasím s tím, že většina dobrých muzikantů je nahluchlá (dlouholeté hraní v hluku zkušebny nebo koncertech) nebo se o zvuk nezajímá. To druhé je horší, protože pak i sebelepší muzikant s rozpačitým zvukařem nevyplodí dobrej výsledek - Příklad třeba Queen smile - moje nej kapela... ...ten první typ se o to aspoň někdy zajímá a řeší to.... Ale zároveň tak trochu souhlasím s pavelpajos, že zvuk nástroje nejde sejmout a předat řetězcem tak věrně, aby se od nástroje samotného nelišil - tak jsem pochopil to o těch houslích a profesoru Koulejódském či jak se ten pán jmenuje smile

(upravil dawsoo 28. 4. 2009 22:42)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

KUmBAjz:
To víme všichni... co občas jdeme na něco živýho (myšleno akustickýho neaplifikovanýho) a pak s brekem posloucháme konzervy,na to nepotřebujem žádnýho profesora big_smile,ale prskali jsme na to že měření je nahovno... Vím o čem mluvím když jsem začínal měření jsem neměl a vyhýbky ladi,ll třeba rok big_smile Dneska vidím zcela nekompromisně že jedinná správná cesta jak se k tomu alespoň trošku vzdáleně přiblížit je právě kombinací měření a poslechu musí to bejt dobře oboje ...jedno bez druhýho je na nic..  bohužel např moje zkušenost v tovární často i velmi drahý HE produkci je taková že,pokud člověk má možnost slyšet a porovnat opravdu hodně věcí a ztratí respekt a důvěru v marketingový bláboly a dívá se na to racionálně tak sezná že i velcí výrobci si dovolí dávat na trh běžně věci,který jsou opravdu hodně odchýlený od toho co by to v daný konfiguraci a ceně mohlo ba i mělo produkovat... já hifi v tom správném významu vidím tak, že by prostě měl být jakejkoliv řetězec co nejméně slyšet... protože ty krabičky a bedny nejsou žádný hudební nástroje co by měly produkovat svůj charakteristickej zvuk,což si čistokrevní sluchaři neměřáci často někdy trošku pletou, ale přístroje, které mají reprodukovat co nejpřesněji  to co je na záznamu.Pak je ještě kapitola č.2 kvalita záznamů a výběr nezprasenejch nahrávek... big_smile špičkovej aparát si já dnes představuju takhle:
pozná dle těchhle pár znaků:
-Všechny nahrávky jsou víceméně posluchatelný blbý hrajou smozřejmě hůř, ale stále líp než na jinejch aparátech a neserou  a top nahrávky hrajou výrazně lépe  (pokud to tohle nemá nejedná se o top gear)
- Každá nahrávka hraje uplně jinak,tak  jako kdyby byl vyměněnej celej aparát
-Člověk může poslouchat celý dny při libovolný hlasitosti a není unaven
- Nemá tendenci pitvat jednotlivý pásma jestli jsou dobrý nebo špatný,nemá tendenci zkoumat prostor,detail ani další hifistický kraviny protože tam prostě jsou v míře akorát takže působí naprosto samozřejmě a přirozeně že to člověka ani nenapadne se v tom pitvat.
- Na první poslech díky jeho neutralitě si ho skoro nevšimnete
- Snesete i žánry který běžně neposloucháte
- Výborně měří

Není co dodávat...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

podepisuji... vidím to taky tak
k bodu 2: pozná se to například na houslích (jeden kluk z vedlejšího fóra prohlásil, že "pokud všechny znějí jako Vanesa Mae - aparát nic nerozlišuje") Další poznávací znamení je symfoňák a vnímání prostoru kde to bylo sejmuto (velký sál, studio....) zase každý zvuk se musí lišit neb nikdy ta nahrávací sessíon není stejná jako minule a to i u stejnýho orchestru. atd atd...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

dawsoo:
není co dodat,naprostej souhlas.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Tak, tak ...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

taky taky smile

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

jsme tu nějak vyhasli... to mají všichni tolik práce či co? smile

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

jj práce máme dost , teda dost věcí kterým se musíme věnovat.
C´est la vie ! smile

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

!!! - páni posluchači mám celej víkend free tak kdyby kdokoliv z vás by ve stejné situaci, může se stavit a něco poslechneme smile
praha 8

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Teprve včera jsem objevil na netu tyto reprosoustavy a diskusi... Tak předem reprosoustavy jsou opravdu nádherné a určitě by to stálo za poslech, ale mám to z ruky smile)

Jinak také se mám stěhovat do "paneláku" a mám trošku obavy, jak budou reagovat sousedi když si tam budu chtít něco poslechnout. Tak bych se zeptal, jestli máš poslechovou místnost nějak speciálně upravenou - zatlumenou? On ten panel přece jenom pustí všechno, hlavně co se týče basů...

A Pink Floyd, je také má oblíbená kapela, ale co se týče zvuku na jejich remasterovaných CD mě trochu zklamal. Konkrétně Dark Side Of The Moon jsem měl možnost slyšet z vinylu na gramofonu Dual s přenoskou Shure a to byl teprve zážitek smile)
Takže bych řekl, že se kolikrát snažíme, aby aparát byl vyšperkovaný... Ale hudba, kterou máme rádi není nahrátá tak, jak bychom si představovali. Tak to alespoň vidím (slyším) já. 
Ale tyto reprosoustavy 1*

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Na basy nejsou krátký jen panelákový příčky ale i tlumení.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Ahoj všem,

předem mého příspěvku by rád gratuloval Kumbajzovi k jeho krásným reprosoustavám... je to za poslední dobu z mého pohledu nejzajímavější projekt který jsem na webu našel. ( Rád bych jím popisované " koule " zažil na vlastní uši smile)

Dále mi dovolte abych přidal k vaším názorům i ten svůj.

Často jsem tu četl jak která značka a který reproduktor je slabší na středech či basech a pod. Z mého pohledu existují dvě skupiny hodnocení a obě jsou důležitá.

1) Objektivní hodnocení - je měřitelné, dá se měřit vždy za shodných podmínek, vypovídá o měřeném výrobku jako takovém

2) Subjektivní hodnocení - téměř nikdy se nedá posuzovat za shodných podmínek ( poslechový prostor, umístění reproduktorů, zajištění optimálních podmínek směrem k zesilovači, nálada a stav posluchače). Vypovídá o tom, zda je měřený výrobek vhodný pro vkus hodnotitele.

Konstuktéři zpravidla postupují tak že využívají hodnocení z bodu 1) aby dosáhli co nejlepších výsledků v bodě dva.

Z mých ( a tudíš mnou zatížených ) zkušeností jsem došel k tomuto názoru:
Jestliže bych si chtěl zařídit kvalitní audio domu, jistě bych začal reprosoustavami protože z měřeních bodu 1) bylo dokázáno, že vnáší do reprodukce největší míru zkreslení. Tam bych investoval nejvíce peněz - je to i celkem smysluplná investice a navíc má poměrně dlouhodobý charakter, protože vývoj neletí mílovými kroky ( narozdíl od elektroniky ). ( naprosto chápu Kumbajzovo investici do reprosoustav - ty peníze jsou nejvíc slyšet )
Dále bych se pustil do poslechového prostoru - můžeme si na vyhybce hrát na linearitu  plus nebo mínus 2 dB ale poslechový prostor vám běžně ovlivní plus mínus 6dB ( zvláště na kmitočtech jejichž vlnová délka se blíži max. rozměrům prostoru).
A v poslední řadě by to byl zesilovač s CD přehrávačem.

A teď jistě rozčeřím hladinu puritánských hifistů, ale střbrné kabely k reproduktorům hodných elektrické rozvodny okresního města mi přijdou jako holý nesmysl... vlastnosti kabelu jsou jasně fyzikálně měřitelné - tedy spadají do kategorie 1) - zkuste si je oměřit a dát simulovat v microcapu... dostanete se na max. odchylku plus/mínus 0,5 dB, což mi přijde  zanedbatelné. Chápu , že inmpedance kabelu má vliv na činitele jakosti jak zde již bylo zmíněno, jen si myslím že je lepší dát kvalitní LRC člen za 200,-kč než shánět kabel za 20tis.

Dám k dobru jednu zkušenost z jedné nejmenované výstavy audia v ČR. S kolegou, vynikajícím elektrotechnikem jsme si prohlíželi zesilovač který měl přívodní el. šňůru o tlouštce dobré 4 cm, na komentář kolegy - že je to pěkná designovka - reagoval prodejce komentářem že to kvůli tomu výborně hraje, na argument kolegy jestli ví co ze zásuvky vede k jističi za kabel a v jaké délce  zrudnul a odešel... smile

Závěrem bych rád okomentoval kumbajzovo kolečka na reprosoustavách. Dle mého jsou dvě hlediska...
- estetické a praktické - chápu že ne všem se musí líbit a taky chápu že to praktické je.

- řekněme technické...z hlediska fyzikálního podkladu odhmotňovacích systémů je účinnost přenosu sekundárních vibrací dána mimo jiné stičnou plochou dvou objektů. Vzhledem k velikosti styčné plochy Hrotu a koleček vztaženého k celkové ploše spodní části reprosoustavy vnímám rozdíl mezi oběma těmito řešeními zanedbatelný -tedy za předpokladu, že kolečka nějakým způsobem nevybrují z důvodu nekvalitního provedení. Navíc se domnívám, že jakékoli sekundární vyzařování podlahy bude vzhledem k robusnosti konstrukce ( 28 mm MDF ) a z velikosti vnitřního tlumení materiálu ze kterého je vyrobena několik desítek dB pod úrovní hlasitosti reprodukce a tudíš z hlediska fyzikálních vlastností lidského ucha neslyšitelné.

Věřím, že se objeví spousta vašich názorů ( a budou v rozporu s mými ) založených na vašich zklušenostech ( které jsou dost možná větší než ty moje ), ale také věřím, že většina z nich bude patřit do kategorie hodnocení č. 2 smile

Za ty které budou podpořeny hodnoceními z kategorie č.1 předem děkuji a rád se od vás něco přiučím...ostatně nebylo by to na tomto foru poprvé. smile

Závěrem mi dovolte popřát hezký den.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Jo tak tohle mě odbouralo smile My bychom si rozuměli po této stránce smile žádné hifistické běsnění, ale normální zhodnocení situace smile díky moc smile - slyšet bedny není vůbec problém, jestli je o to zájem, již několikrát jsem to tady avizoval smile
kolečka jsou už odstraněná i s mdf podvozkem, momentálně jsou bedny od shora dolů rovné a holé, sedí na třech soustružených duralových hrotech, přece jen to lépe vypadá, odýhované podvozky jsem použil naopak jako rohožku pod zesilovač a cd. spousta věcí je již trochu jinak, do místnosti se taky zařadilo několik plátů molitanu, takže tady činel tancuje o něco míň...
jinak si myslím, že rozdělení do těchto kritérií - 1 a 2, je velmi logické...
PS - myslím si, že minimálně polovinu "pravd" o zaručeně dobrém zvuku vytváří sami výrobci, aby tentýž výrobek opatřený levnějším drátem avšak akční reklamní kampaní prodali lépe, ve větším množství a s menšími výrobními náklady... dělám dost let motonovináře a vím jak se s informacema nakládá a jak je potřeba s nimi pracovat, a brát s mnohdy VELKOU rezervou

díky smile Kuba

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Chlapi, přerovnal jsem pokoj, bedny jsou dál od zdi, víc natočené a křeslo (jsem koupil smile ) je v bodě rovnostranného trojúhelníku asi tak... a hraje to teď jako sviňa smile zmizelo dunění určité, mnohem jasnější vršky a především se neskutečně hodně zpřesnila prostorovost.... mám malej pokoj, je to znát nesmírně smile rád předvedu smile

Příspěvky [241 až 260 z 327]

  Stránky: ««« 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 »»»

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£