Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 11 z 17)

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

  Stránky: ««« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 17 »»»

RSS

Příspěvky [201 až 220 z 327]

(upravil KUmBAjz 12. 4. 2009 22:19)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

pistole:
proč by tvrdý materiál měl hrát tvrdej rockovej tón blbějc než papír? třeba na bicích je pořádnýho železa který hraje - činele, ráfky... (kytary struny...), tak nevim proč by ho měla kovová membrána nějak deformovat? - možná třeba lehkého vysvětení, protože jinak to selsky smysl moc nedává. smile

(upravil pistole 12. 4. 2009 22:33)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Vy si fakt myslíte jako že kovové nástroje mají reprodukovat kovové membrány?...ROFL!

Tak si vemte třeba hlavní nástroj Tvrdého rocku - elektrickou kytaru a basu přes co se to hraje ? No přes kytarové
kombo ! a hádejte jaký tam jsou repráky ! -kovový ?!

Sice na tom vůbec nezáleží ale kdyby to mělo být podle vaší logiky tak by to bylo jak jsem popsal výš. Opravdu mne nebaví vysvětlovat tyhle věci ... Zkrátka to tak není je to jen o poslechové zkušenosti. Takže končím diskuzi na téma a omlouvám se že jsem někomu šáhl na pindíka....

(upravil KUmBAjz 12. 4. 2009 23:03)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

kombo je krabice, která zvuk przní záměrně, proto v ní jsou různé efekty a u dobrých zpravidla i lampové zesilovače, velmi zkreslující... zvuk kytary bez efektu (efektové krabičky, která se zapojuje mezi kytaru a kombo a "dělá zvuk") z komba je velice žalostný. A protože i reproduktory v kombech jsou poměrně slabé a záměrné zvuk zkreslují, snímá se většinou zvuk komba mikrofonem, což je sice z hlediska kvality zvuku nesmysl (naproti reproduktorem nezprzenému sejmutí zvuku z výstupu komba), nicméně tak udělaly svůj zvuk všecky známé kapely na světě led zeppelin, pink floyd, queen a i ti beatles... repro doma má hrát naopak přesně, čili naprostý opak kytarového komba... Jinak když se zapojí elektrická kytara bez efektu a normálně do hifi aparátu - dobrých beden, tak zní jako velmi dobrá akustucká kytara. Akorát tam není to tělo tolik slyšet..
sorry ale v tomhle si protiřečíš.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

pistole-kousek pravdy je i u tebe , jen jde o to , že máš kytaru , kousek káblíku a reproduktor. A japak je to doma?? Je nejprve hudebník ve studiu. mix, zpracování , mastering, pálení , potom CDčko doma, propojovací kabel , zesilovač, kabely k bednám a bedny a poslechový prostor.
Proto doma musí být něco jiného. třeba membrány reproduktorů. Názor KUmBAjze  je mi daleko bližší.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

hifi zdar:
Já si nic moc nemyslím,ale vše co zde píši je jen můj názor a jak to slyším já na věcech ,které se mi líběj.
Proskoušel jem několik repro beden od technicsu,pionýrek,salorů,toshib,jbl,KEF,tanoy,BW,bose a když někdo tvrvdí
že dobře udělané repro hrají všechny stejně,tak já holt říkám že né(aspoň můj subjektivní dojem)veškeré kovové a
keramické membrány co jsem měl možnost slyšet se odlišují a proto je výrobci používají(aspoň si já myslím).Tím
zde nechci tvrdit že papírové a různě zatlumované repro nehrají ! (jestli to tak vyznělo tak se omlouvám).
Mám možnost posllouchat scan speaky s relevatory a hrají,ale prostě jinak na můj vkus.A o tom to je? A už vůbec zde nechci vychvalovat Visatony.
Ale holt ,když začnu počítat reproduktory osazované do zvučnejch beden...holt je to trochu drahé kafe?A s tím začí-
ná to co je ten nej. problém cena!A teď hoši raďte.Repro BW,focal,Wilson,revel atd.prostě na levnej zesík nehrajou
a je obrovskej problém co k nim za aparát(hlavně cenou).A Visatony, ty si celkem snadno poradí s levným a prů-
měrným zesilovačem.A jsme zase na záčátku?hifi zdar

(upravil dawsoo 13. 4. 2009 13:03)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Kluci nemá cenu se dohadovat... jak říkám každýmu sedí něco jinýho,ale pistole má pravdu na matroši membrány záleží jen do tý míry na co a v jakým zapojení ten reprák má bejt použitej a hlavně každej matroš potřebuje trošku jiný zacházení aby se dosáhlo co nejvyšší neutrality projevu a využily se jejich pozitivní vlastnosti a co nejvíce potlačily ty negativní (volba děliček,typu filtru,kompenzace apod) poslouchám uplně všechno krom snad rapu, moravský dechovky,tj věci s převahou akustický a elektronický muziky (rock a bigboš jen velmi omezeně ale taky, spíš ty lepší věci) takže já potřebuju nutně reprobedny který jsou "hodně univerzální" a co nejvíce neutrální... ano je dobrej a blbej kov,stejně tak keramika, papír i polypropylen či uhlík nebo sklo či kevlar... je to dost alchymie a hledání a ne vždy dražší znamená 100% lepší... nebo několikanásobná cena znamená třeba jen velmi minimální posun,proto si myslim že je to  spíš je to o tom, že člověk kterej chce sám stavět musí mít alespoň nějakou minimální zkušenost, aby vůbec dovedl vybrat smysluplně měniče který k sobě jednak témbrově půjdou a druhak jejich frekvenční, fázový průběhy či průběhy zkreslení dovolí a umožní rozumný dělení... Kumblajz šel cestou 4p což je dobře, protože měniče makaj v užších pásmech kde se neprojevěj tolik jejich nectnosti a spíše jejich přednosti,ale 4p bedna to už je i pro mástra konstruktéra kurva oříšek to udělat aby to bylo 100% ... proto jsem to chválil a líbí se mi to i přesto že jsou to visáče.Ale neslyšel jsem je,potenciál maj velkej. .Jinak pravda ač nemam vůbec rád papír tak 18W revelator je fakt top středobas (velkej střed) (povedlo se jim klukům Dánskejm moc pěkně zpevněním membrány rozbít a vyeliminovat typický vyměklý papírový zabarvení) zatim to je jedinnej papírák kerej bych hned bral a bez obav použil ale je už v kategorii vejš než si zde běžně lidi mohou dovolit smile

Kumblajz:
Ano to jsem snad já,ale není moc času jsem teď hodně v práci a dohánim co jsem únor-březen zmeškal,blbý je že to mý měření není moc (spíš vůbec) portable, to je jedinný co tomu asi teď  v současný době nejvíc brání...

Pavel Pajos:
To že každý bedny hrajou jinak víme všichni... ale pře je přeci o něčem jiným a to o tom který hrajou nejvíc spávně lol Stejně a stejný války jako v celým hifi (zesíky,céda a pod.). Tvrdý membrány jsem donedávna sám nekriticky prosazoval.... ale bohužel od výrobců kerý je v součastnosti dělaj,maj většinou bohužel svý mouchy taky, jako každý jiný řešení od jinejch výrobců... bejt po mým a moci si vybrat , byly by  to audax aerogel membrány na scanspeakáckejch pohonech nahoru pásky a já bych asi neměl co řešit... nebo accuton či eton membrány,ale rovněž s pokročilejšími mag systémy a hlavně promakanějšíma závěsama a tak bych mohl pokračovat dál jedinný kerý vypadaj že by mohli splnit mý choutky bez výhrad vypadaj PP Audiotechnology... Accu a Eton u nich je to jak jsem psal potřebovaly by přepracovat ... pak bych asi k nim taky neměl asi výhrad (zkreslení lichejma harmonickejma,dynamický vlůastnosti vše je poměrně velmi vysoký a slyšitelný vzhledem k cenový  kategorii) ... ale zpět na zem protože to bohužel není reálný sad  tak se snažím vybírat takovej kompromis kterej je vyváženej a ve výsledku nejmíň vadí.

zeditovány překlepy a doplněný drobnosti a upřesnění.

Není co dodávat...

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Kumbajz:  zjeně nepochopil co říkám - má domácí úkol si to přečíst ještě jednou...

obapavel: Názor někoho může být jaký chce, něco se líbit bude a něco ne ale pokud dlouhodobě nemáte možnost poslouchat špičkové věci a na špičkových aparátech , těžko něco můžete hodnotit. Navíc k tomu potřebujete ještě měřit abyste byli schopni rozlišit co je skutečně vlastností membrány  co je vlivem motoru , co je šmejdská práce a co je blbě navržená výhybka. Nejsem si příliš jist , že kdokoliv z vás má tuto možnost. A navíc má zárověň možnost porovnat přímo s nástrojem (i když zrovna toto má asi kumbajz) .
Bohužel to nestačí neb tolik věcí má na výsledek vliv , že to těžko můžete bez měření zhodnotit.
To není hoši nic proti ničemu. Já vám vaše poslechový dojmy neberu ale prosím zdržte se komentářů na technické vlivy protože tam jste zjevně mimo - nemáte na to dostatek zkušeností ani vybavení.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

pistole:
KUmBAjz to pochopil, ty spíš nevíš jak vypadá kombo ke kytaře. nevím jak jinak jsi to mohl myslet celou tu úvahu

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

pistole:
možnosti porovnání mám,ale nevím jestli jsou podle tebe kvalitní věci k porovnání a posouzení.Mám možnost
poslochat zes. Mc Intosh MA - 6900,Primare CD 31,repro Xavian XN 360 (vše osazené řadou Revelator ),Nebo Conrad Johnson, CD C.E.C. repro Xavian.Já se na rozdíl od měřáků řídím vlastním sluchem (když si nevím rady trávím čas
poslechem v prodejně hudebních nástrojů) a hlavně se řídím realitou né! názory hifistů.Jsem realista a mám rád zvuk
se všemi nectnostmi,ale hlavně reálnou v finančních možnostech.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

pavelpajos:
Pokud se ještě mohu vmísit... tak Primare obecně já teda moc ne = barví jak prase ( záměrnej Firemní zvuk) ,Xavian (taky) má typický 1.řád vyhýbky jejich bedny jsou záměrně laděný do tepla a měkka ... proto lidi maj názory na Scanspeaky takový jaký maj, CEC kerej? jedinnej z dostupnejch kerej  beru je TL5100Z (2100,3100 ani náhodou) , Conrad Johnosn flašky asi jo záleží na modelu, Já se řídím taky realitou chodím občas na živou muziku...abych si připomněl že živýmu se stejně nikdy nic nepřiblíží ani na kilometr, na tom se snad shodneme všichni... a taky nekradu, ale chci aby věc hrála dobře + dobře měřila... jen jedno nestačí (impresionistický hifi se mi líbilo spíš když jsem byl mladej,a měřící věci kerý hrajou blbě mě nikdy nebraly) musí bejt oboje =  což jsou sice tvrdý podmínky ale věci kerý špičkový jsou toto nabízej. Já třeba bedničky sobě stavim ne proto že bych nechtěl z principu tovární,ale proto že tovární mi ani zdaleka nevyhovujou,a ty co by možná v něčem ano, tak jsou cenově někde, kde vůbec neuvažuju že i kdybych na ně měl že bych to byl ochoten vůbec za takovouhle pro život ne nezbytnou věc tohle platit big_smile

Není co dodávat...

(upravil pistole 13. 4. 2009 13:48)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

kumbajz ty si asi fakt stojíš na vedení - uváděl jsem to jako příklad nesprávnýho uvažování.... proboha jak může být někdo tak zabedněnej
Kombo doma mám - flaškovej fender
pavel pajos: no a XN 360 - přestože Mám Barlettu docela rád jako člověka, tak zrovna tyhle bedne neee ...

(upravil KUmBAjz 13. 4. 2009 13:55)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

ještě dodatek obecný: i za předpokladu, že bychom postavili absolutně neutrální  věrný řetězec cd - zesík - bedny, nikdy nemůžeme dosáhnout stejného zvuku, který akustický hudební nástroj naživo. Řekněme akustická kytara v nahrávacím studiu - velmi dobře odhlučněná místnost. když budeme kytaru poslochat ušima, slyšíme jí řekněme jako posluchač ze dvou metrů od muzikanta. ..hlava muzikanta je půl metru nad nástrojem - ten tedy zvuk vnímá jinak než my sedíc 2 metry od nástroje. A mikrofon je uvnitř kytary. Kde nástroj sice hraje nejhlasitěji, ale uvnitř těla kytary vznikající jiné zvuky a zvuková zabarvení než vně těla kytary, což slyšíme my. Stejně je to u houslí, větších smyčců, kontrabasu a bicích. Nejproblematičtěji se snímají bicí nástroje. Ke snímání standardně velkých bicích ve studiu (naživo se to dělá jednodušeji) potřebujete minimíálně 8 mikrofonů. každý mikrofon snímá každý buben blízko blány, kopák se bere většinou uvnitř těla a činele z nějakého půl metru až metru jako celek mikrofony zvrchu. Celé bicí se pak ještě pro dosažení lepší prostorovosti snímají dvěma mikrofony nebo umělým uchem (maketa lidské hlava v uších s mikrofony) jako celek. Posluchač, který bude opět dva metry od soupravy uslyší změť haluzoidních zvuků, ve kterých jen těžko pozná zvuk bicích, jaké zná z nahrávky a z reprobeden. Třeba kopák zní akusticky u bicích zcela jinak - když sedíte dva metry od soupravy. Až když dáte hlavu do kopáku (nebo ucho k díře v bláně) uslyšíte ten zvuk, který znáte z preprobeden - protože tam ho snímá mikrofon. A to nemluvím o tom, že nástroje na málokteré nahrávce nejsou upravovány aby byly právě "nástrojovitější". Zmíněné bicí jsou bez úprav docela mnohdy děs. Kdo slyšel nenazvučené bicí, jen akusticky ve zkešebně nebo i venku, ví, jak to nehraje. Pak zjistíte, že nejlbíž zvukově k opravdu věrnému zvuku třeba bicích jsou led zeppelin, kteří jako jedna z mála kapel ponechala zvuk bicích prakticky tak, jak bicí opravdu znějí tzn. kopák není skoro slyšet, přechody také málo, rytmičák přebíjí soupravu a činele jsou nejvýraznější a jsou hodně decibelů nad soupravou.
Snad jste to pochopili. prostě snímání věrného zvuku akustického hudebního nástroje je z technického hlediska neřešitelné - pokud se bavíme o 100% původním zvuku.

pistole: pořád to nechápu... vysvětli a zkus to bez vztekání...

(upravil pistole 13. 4. 2009 13:51)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

mluvíš o bigboši, Klasika se snímá úplně jinak...
Bigboš taky není absolutně vhodnej na posuzování řetězce.

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

...taky klasicka hraje ze všeho jak tupá placka...

(upravil pistole 13. 4. 2009 14:15)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

tak tady se ABSOLUTNĚ neshodneme !

vysvětlení:
Dobrá asi to vezmu po lopatě - někdy na minulé stránce jsi tvdil že kovové repráky hrají nejlíp kovové nástroje (hledat to zpětně nebudu) . Tak jsem se ti snažil ukázat nesprávnost tohoto předpokladu protože pak by podle tvojí logiky kytara jako celek měla být hrána papírem (neb kombo -které je součástí nástroje je na papíru).

Toto celé je z principu reprodukce signálu úplná volovina. je úplně jedno jakým materiálem co reprodukuješ ale některé materiály mají tu vlastnost že ve spojení s některými žánry si velmi sednou. Asi nejuniverzálněnjší je polypropylen kterej nemám až tak moc rád.

Hele podívej se na to takhle-  Tvoje bedny:
jsou hezký? - fajn
hrajou dobře? - fajn
vyšly na rozumnej paníz ? - fajn
dělaj ti radost? -fajn
využíváš jejich potenciál ? - ani zdaleka! (nedovoluje ti to zbytek řetězce)
jsou to nejlepší? - to taky ne a sám to víš  (dvě věci tam jsou hodně dobrý a dvě věci průměrný)

Teď mi řekni co si mám myslet o tvém úsudku, když tvrdíš že klasika zní blbě - neb to jsou jedny z nejlepších nahrávek co se dají sehnat. nahrávky od Tellarcu, Decca, DGG ,Harnonia Mundi, Reference reccordings jsou absolutní špica. pro mne je závěr akorát to, že posloucháš ten svůj bigboš (no problem - já taky) ale o tom ostatním nevíš nic. Na to abys v tomhle mohl něco řešit potřebuješ zajít taky do jinýho nahrávacího studia než chodíš...

(upravil KUmBAjz 13. 4. 2009 14:05)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

mě to ale vůůůůbec nevadííí smile - žádný dvě bedny ti nemůžou ani z deseti procent nastínit atmosféru zvuku velkého orchestru... to je jako vidět hořící dům v televizi nebo v tom hořícím domě být....

(upravil dawsoo 13. 4. 2009 14:13)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Kumblajz:
Můžeme ale postavit takovej řetězec kerej bude co nejméně měnit signál na jeho vstupu (což je samozřejmě nosič,neboli vlastní nahrávka) ... v praxi se to projeví tak, že každá nahrávka bude hrát naprosto jinak, cílem ryzího hifi hajendu a čehokoliv tak myšlenýho (nemam rád ty názvy) je myslím právě tohle... proč ještě víc a dál mršit už tak zprzněnou drtivou většinu nahrávek... Zkušenost poslechová mi říká že opravdu dobrej aparát umí zahrát všechno líp než blbej či specificky zabarvenej (vše hraje pak podobně blbě) a hlavně člověk může poslouchat muziku dlouhodobě bez poslechový únavy prakticky při jakýkoliv hlasitosti.první efekt a nápověda je že taková sestava sice vůbec nezaujme na první poslech a působí spíše velmi nenápadně a klidně,ale s časem člověk zjistí že není již návratu zpět... je to jak s hudbou hitovka začne srát už po chvíli a kvalitní věci se zalíběj po čase a vydrží člověku na dlouho ne-li nafurt. Pistolovi věřit můžeš on hluchej není... To že ti to vyhovuje je jedinně dobře,aspoň máš klid a ušetříš fůru času a peněz... jsi šťastnej muž big_smile Ale nesmíš pak slyšet nic lepšího protože ti to tvou spokojenost dost nahlodá.. lol A vo tom to hifi šílení hlavně je big_smile

Není co dodávat...

(upravil KUmBAjz 13. 4. 2009 14:18)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

dawsoo: jo vždyť já s tebou souhlasím, neříkal jsem nic co by Ti protiřečilo...
říkám, že nástroj nejde sejmout zaznamenat a předat tak, jak ve skutečnosti hraje na ucho. ale to si neprotiřečí s tím, že dobrej aparát umí tu dobře upravenou nahrávku předat na lidský ucho příjemněji. To si neprotiřečí...

(upravil dawsoo 13. 4. 2009 14:36)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Kumblajz:
Já vím... já jen chtěl říci a zdůraznit to, že pro max výsledek musí bejt apec co nejvíc neutrální... a klasika a akutická neelektrifikovaná muzika obecně je asi největším soudcem, protože je tam asi nejvíc jasný jak mají ty nástroje správně znít,a ucho to pozná hned,narozdíl od jinejch žánrů kde je to upravovaný různejma udělátkama a krabičkama nebo celý synteticky vytvořený...vmísil jsem se jen proto že jsem chtěl diplomaticky napsat že pokud ti hraje klasika blbě (pokud jsem to pochopil správně z textu ) tak tam bude určo něco trošku v nepořádku ... to je to co asi pistole myslel smile Píšu jak vocas někdy a polopatě aby bylo zřejmý jak to myslím smile

Chtělo by to se sejít a poslechnout to smile a prodiskutovat to osobně ... Protože ty bedny potenciál maj a velkej jako jedny z mála zveřejněnejch projektů tady smile

Není co dodávat...

(upravil pistole 13. 4. 2009 14:40)

Re: KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Hele Kumbajz já fakt proti tobě nic nemám odpověď máš vejš

Příspěvky [201 až 220 z 327]

  Stránky: ««« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 17 »»»

Audioweb.cz » Projekty sloupových reprosoustav » KUmBAjz (Visaton TIW300, AL170, TI100 a KE25SC)

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£