Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 3)

Audioweb.cz » PA a zvukařina » zapojení menšího PA

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 58]

Re: zapojení menšího PA

diky tak ted nevim big_smile

Re: zapojení menšího PA

Aj podla mna s tym tvojim zapojenim 3 subov na 1 kanal zosa nieje problem. Zaujimave by bolo odmerat si impedancne charakteristiky vsetkych subov osobitne a uvidis, ci je niekde miesto, kde to moze ist napr. pod 2 ohm v par. zapojeni.

Fazovo tie suby uplne rovnake nebudu, uz len z toho dovodu, ze em15 je bandpass horn a wbin je front load horn, ktory nema 2 spice na impedancke ale minimalne 3 vyrazne a fazu neobracia o 360° ako BP.
Laborovat sa da aj s predozadnym posunutim em15 voci Wbinu.

(upravil moula 20. 2. 2009 13:08)

Re: zapojení menšího PA

George: Jak to myslíš? Že by dal basy do mona? Marso má na výhybce k dispozici 4 výstupy, dva pro kompakty a dva pro basy, více ne.... no šlo by to tak taky. W-biny by dal na jeden kanál (4 ohmy), EM15bass na druhý (2ohmy). Dobré rozložení výkonů. Největší problém bude s fází, EM15bass se budou tlouct s w-binama, těžko říci kolik. Možná pomůže otočit na jedněch fázi, nebo EM15 zpozdit právě tak, jak navrhuje george. S nízkou impedancí problém nebude, EM15bass má impedanční minimum kolem 200-300 Hz, v pracovním pásmu pod 100 Hz má impedanci příkladnou (záleží na použitém repru), která nejde pod 8 ohmů (záleží na použitém repru, ale přibližně to tak je). JJ, goerge má asi pravdu, až na tu spolehlivost a zesilovač, ten může zůstat 4050 a vyjde to pěkně, každý kanál si pak na výhybce naekvalizuje dle potřeby a zpozdí tak, aby to plus minus vycházelo.

Co se týče dělení, když už jsi pořídil kompakty 2*15"+1,4", využij jejich výhody a natáhni je pěkně dolů, cca k 90 hertzům, aspoň se trochu provětrají a tobě zbyde na spodní pásmo dost energie, abys návštěvníky zabouchal do země. Ještě si na výhybce trochu vyhraj s parametrickým ekvalizérem (kolem cca 50 55 Hz pro EM 15 a 45 50 Hz pro w-biny, ale představivosti se meze nekladou) a HPFkem (kolem 35-40 Hz). Moje čísla nejsou dogma, musíš to zkusit a nastavit dle sluchu, ale na 120 Hz bys to dělil tak s 10" nebo 12" kompakty, když máš 15", jdi níže, budou lepší basy. O 110 Hz z EM15 a w-binů nikdo příliš nestojí...

edit: problém s fází můžeš eliminovat i tak, že basy (strmě) rozdělíš do dvou pásem, např. 60-100 Hz Em15bass a pod 60 Hz W-biny... chce to laborovat

Re: zapojení menšího PA

keď má dva výstupy na basy, tak by ich mohol použiť následovne: jeden výstup na EM15tky, druhý na Wčka, mono. Tým by získal možnosť ich ekvalizovať , deliť a oneskorovať každé samostatne.

Re: zapojení menšího PA

diky za rady, jeste bych se chtel zeptat na nastaveni sabine nav240. V ekvalizeru(basy) je nastaveni FREQ a defaultne je nastaveno 1000Hz a nevim kolik mam nastavit na ty em15ky. Pak sem nastavil FRQL 50Hz a FRQH 100Hz, SLPL a SLPH je 24db. Limiter sem nastavil na em15ky THRESH 5dbu, ATTACK 0,5 , RELEASE 16x, RATIO 40:1

Na vrchy sem nastavil FRQL 90Hz a FRGH 17500Hz.

Co myslite s tim nastavenim?dobre?spatne? zajimaji me ty frekvence a co nastavit na FREQ u basu a u vrchu. diky moc

(upravil moula 25. 2. 2009 17:20)

Re: zapojení menšího PA

Já sabinu nastavoval většinou přes počítač a už před delší dobou, snad ti teď nenapíšu nějakou blbost. Sám používám jenom analogového behringera...

Nemusíš je nechat překrývat, tzn. v output menu pro basy (XOver) nastavíš FRQH 90 Hz (třeba) a pro kompakty zase FRQL 90 Hz (např.), strmost filtrů 24 dB obvykle vyhovuje, možná ty basy natáhni až ke 40 Hz (FRQL 40 Hz), no musíš dle poslechu, je to individuální, není jedno správné nastavení. Vyzkoušej více možností. Těch 1000 Hz je tam přednastaveno od výrobce, toho se nevšímej. Jinak si zkus nastavit dělící kmitočet basy kompakty 400 Hz (nebo třeba 2 kHz) a uvidíš, jak to bude hrát.

Jak jsi přišel právě na těch 17,5 kHz u kompaktů? Shora bych je snad ani neomezoval. Kvůli čemu?

Parametrický ekvalizér (out menu: EQ) můžeš nastavit pro pro basy, pro kompakty jenom, pokud ti bude na určitých frekvencích vadit jejich projev. Pro basy tedy můžeš zkusit např. BW=0,5 oct., FREQ=50, TYPE=PEQ a zdvih 2 dB. Ale to je opět jen pro příklad, nastav si to podle libosti, jak se ti to bude líbit nebo zdát nejlepší. Taky ho nemusíš zapínat vůbec. Pro kompakty můžeš par. ekv. využít, pokud se ti třeba nebude líbit podání kolem kmitočtu 3 kHz - tak prostě tři kila a jejich přiměřené okolí trochu stáhneš právě na PEQ. Musíš vycházet ze zkušeností a poslechu, ne že hned poběžíš stáhnout 3 kHz, co já vím, jak tvé kompakty hrají smile

Ad limiter: musí být nastavený, aby běžně nezabíral, dynamiku má začít omezovat těsně před pohromou (přebuzení zesilovače nebo reproduktoru), zároveň by měl propustit krátké dynamické špičky... nevím, jak ti poradit, na kapely tohle nepoužívám, jenom když hrají DJs, pak každé pásmo utáhnu např. 4 dB pod limitaci zesilovačů a basta fidli. Nevím, jaké mají tvé zesíky zisky a jak to nastavit. Já přebudím zesilovač až začne chrchlat a pak to na limiteru utáhnu tak, aby to nechrchlalo a ješte trochu pod big_smile   Prostě to něják intuitivně nastavím. S tímhle ti asi bude muset poradit někdo jiný, nevím, jak se to dělá správně...

edit: Pravopisné chyby. Pravděpodobně tam ještě nějaké zůstaly.

Re: zapojení menšího PA

dobre diky, takze FREQ na basech i kompaktech nechat na 1000HZ, ty kompakty sem chtel omezit zhora pac vejsky strasne trhaj usi

(upravil moula 26. 2. 2009 11:39)

Re: zapojení menšího PA

Středy trhají uši, a to okolí 3,5 kHz - tam je lidské ucho nejcitlivější a na hranici bolesti tam narazíš nejdřív. 17,5 kHz ti uši neutrhne, pro taková frekvenční pásmo v normální muzice připadne naprosto zanedbatelné energie. To jsou takové ty jemné, nejvyšší vejšky... Jaké FREQ nechat na 1000 Hz? Co tím myslíš? V jakém menu? V EQ? Tam si nastavíš, střed parametrického ekvalizéru, příp. začátek shlevingu. U basů 1000 Hz řešit nemusíš, protože je nehrají a pochybuji, že dobře odladěné kompakty budou zlobit právě na 1 kHz. Nastav si tam XOvery (to už podle všeho máš) a někdy nám poreferuj, jak to hraje, pak se můžeme bavit dál...

edit: sorry, nechci z toho dělat chat. Indikátor vybuzení na sabině nemusí jít stejně jako indikátor vybuzení na mixážním pultu a ani by neměl, klidně si tam nech 8 dB rezervu, to ještě ničemu nevadí, mnohem horší by bylo, kdybys ji přebudil už na vstupech, k tomu nesmí docházet. + 13 -11 jsou dva, tak si můžeš nastavit na inputech +2 dB a máš to to samé. Proboha. Indikátor na přední straně je spíše orientační. Speaker management není DJský pult aby tam musela svítit oranžová nebo červená.

Re: zapojení menšího PA

jojo myslim FREQ v EQ mam u kompaktu a basu nastaveno 1000Hz, v patek poladim jeste zvukove a pak napisu. jeste je zahada ze vstupni signal na sabine je strasne malo vybuzenej i kdyz na mixu je oranzova, tak se dal gain na vstupech na +13db a vystup sem musel stahnout asi o -11db tak snad nevyhorim sad

Re: zapojení menšího PA

Dnes jsem našel na fóru Prodance Hubertův příspěvek, který se týká tohoto thredu a kdo chce spojovat bedny výše dle schématu. Pokud ovšem nenamítnou zasvěcení, že 2 Ohny nejsou 2,66Ohmu.Hubert     04.03.2009 12:12:21
Nemůžeme začít vynechávat údaje o výkonu, první, co by to vzbudilo, by byla vlna dotazů a já bych musel stále vysvětlovat, že zesilovač, který do poloviční impedance nedává dvojnásobek, ale polovinu, prostě není pro tu impedanci určený a obávám se, že by to jistá část zákazníků stejně neměla šanci chápat. Takhle mají informace všichni a je na nich, jak s nimi naloží, většina to pochopí sama, někdo se zeptá a zbytku není pomoci. Já bych uvítal, kdyby výrobce rovnou použití do 2ohmů zakázal, ale to je na nich a změnit to nemůžu a účelově vynechávat jejich údaje taky ne.

Re: zapojení menšího PA

ještě to se jednalo o zesilovač QSC GX5

Re: zapojení menšího PA

Age, ono to platí i pro ty zesilovače, které naopak dávají téměř i ten dvojnásobek výkonu. Ale ty odcházejí z jiných důvodů.

(upravil hanzs 5. 3. 2009 16:52)

Re: zapojení menšího PA

prave to ze se jedna o radu GX je na tom to hlavni....

Spousta lidi hraje napr. 1850HD do 4ohm v mustku a v pohode... ale to nekdo asi nechape...

(upravil george 5. 3. 2009 17:29)

Re: zapojení menšího PA

Jestli někdo něco nechápe, tak jsi to právě ty. Jak už jsem psal, neznám nikoho ze zvukařů ze svého okolí kdo hraje do 2Ohmů nebo chceš-li do 4 v můstku. A všichni ví proč. Ta spousta lidí co píšeš jsou asi DJ, jinak si to neumím vysvětlit. Já vidím u servisáků naskládané QSC-ka i Uliho a jim podobné, které mají v TP napsané do 2Ohmů. Když to píše výrobce, tak proč to nevyužít, že? Sinclair tady roky píše ve svých příspěvcích, aby se nešlo s napětím a proudy v el. zařízeních do krajnosti, aby se nechala rezerva třeba na kolísání sítě atd. Nepoučili jste se. Já být tebou, tak si zkopíruju tu malůvku v prvním příspěvku a hodím ji Hubertovi jako dotaz na fórum. Protože ty sám nejsi schopen tento rébus jednoho zesilovače a tří prakticky různých beden rozlousknout.

(upravil Crashpc 5. 3. 2009 17:56)

Re: zapojení menšího PA

george: přestože je RMX1850HD levnej, na běžnej provoz do 4Ohmů v můstku je stavěnej. nevypíná mu ani tepelná ochrana, a drží cokoli mu naláduješ. Dokonce by jsi si mohl v manuálu k tomutu zesilovači dočíst, že zaručujou, že to stabilně a bezpečně poběží na všech dovolených impedancích, ať tam pouštíš jakoukoli hudbu... Je to taky napsané u GX3 a GX5? vsadím se že ne. Věděli přeci proč.

(upravil george 5. 3. 2009 19:26)

Re: zapojení menšího PA

Crashi, jediné vysvětlení by bylo, že tyto levnější zesilovače jsou mezi lidmi nejrozšířenější. Já nechci rozebírat konkrétní typy, ale třeba EP2500, EP1500 suveréně vede, dvě RMX-ka jsem měl možnost vidět minulý měsíc u kamaráda pod stolem. A to ne proto, že by se jim oprýskla barva na předním panelu. My třeba stále ještě používáme MC Gee, který je možná starší než většina členů tady na fóru. Nevzpomínám si, že by byl vyjmutý z racku.Oproti tomu zmůstkovaný Seak, to byl jiný kalibr.To byla kostrukční katastrofa. Vrátím se k řadě GX. Hubert píše o 200 prodaných kusech zhruba za jeden rok a konkrétně v řadě RX5 o žádné reklamaci. Zdůvodňuje to tím, že zákazníci Prodance asi nejsou hloupí a nikdo s těma zesilovačema do 2Ohmů nehraje i když to mají v TP napsané.Toto jsou moje převzaté i vlastní zkušenosti proč nehrát se zesilovačem jakkékoliv značky do 2ohmů i když TP to umožňují.

Re: zapojení menšího PA

To je ale uplně to samé jako nejezdit s jakýmkoli autem nad 130, ačkoli to dovoluje (když vypustím z úvahy zákony)
nebo nefotit patnáctimegapixelové fotky se zrcadlovkou, ačkoli to umožňuje.
To že ten přístroj neumíš správně používat, jinak bys ho rozbil, neznamená to, že přístroj nedokáže dané podmínky splnit a fungovat při nich. To že to lidé přesíraj je jenom jejich problém.
QSC GX se po roce vrátilo jenom jedno. je to levnej kus. PL4 se taky asi vrátilo méně. Ty jsi viděl pár kousků jiných zesilovačů a troufáš si o nich říkat že jsou lepší. Ale jdi. nevíš vůbec o tom, zda dalších 150 neleži už někde "na šroťáku"...

Re: zapojení menšího PA

george: No, ze nevidis rozdil mezi radou GX a RMX je ponekud smutny...
Forum Prodance, kterym se tu ohanis (a znacne zavadejicim zpusobem) je plne prispevku o pouzivani napr. 1850HD do mustku do 4ohm...
Klidne to Hubertovi posli, znam se s nim, nevadi mi to...
---------------------------------------------------------------------
Jinak ja osobne nejsem priznivec pouzivat 1850HD nebo 2450 v mustku do 4ohm a moc to nedoporucuju, ale
4050 pro 2x3ks basovych beden naprosto bez problemu...Jeho provedeni je o level vys nez mensich bratricku...

Re: zapojení menšího PA

george napsal:

Toto jsou moje převzaté i vlastní zkušenosti proč nehrát se zesilovačem jakkékoliv značky do 2ohmů i když TP to umožňují.

???tak to je pekní sprostoť toto...Ked je na to dimenzovaný prečo nie???Alebo mi chceš povedať že žiaden tak dobre dimenzovaný nieje???

Re: zapojení menšího PA

Vezmu to pozpátku.Připadám si jak gramofonová deska, ale co už? Ano chtěl jsem tím říct, že tyto levné zesilovače o kterých jsem psal výše nejsou vhodné používat na hranici svých možností (ať je důvod ve špatném návrhu, čínských součástkách nebo nadhodnocení parametrů výrobcem nebo všechno dohromady).
Hanzsi, jak chceš odpovídat na příspěvky, když si je ani pořádně nepřečteš? Hubertovi jsi to schéma měl poslat ty a ne já. Já se s Hubertem neznám a taky mě to nevadí. 4050 je jistě výborný zesilovač,já bych ho do sestavy bral všemi deseti, ale o ten nám hanzsi nešlo. Prostě mě nebere připojení tři prakticky odlišných beden na jednu větev zesilovače. Kdyby byly ty bedny identické, přivřu oko nad výslednou impedancí 2,66Ohmu a klávesnice bych se nedotkl.
Crashi, ten příklad s autem mě taky napadl, ale nejsem kovaný motorista, tak jsem to vyhnal z hlavy. Nicméně selským rozumem mě napadá jak bude vypadat motor auta po nějakém čase při rychlostech na hranici možností třeba 180km/h a jak motor při 90km/h. První motor jistě odvede víc práce, ale za jakou cenu? Crashi nikdy bych nesrovnával zesilovače mezi nimiž je jedna generace rozdíl. Jen jsem chtěl ukázat na zesilovač, který rack neopustil a na zesilovač, který byl za rok 3x venku.Já jsem je porovnával mezi sebou.

Příspěvky [21 až 40 z 58]

  Stránky: ««« 1 2 3 »»»

Audioweb.cz » PA a zvukařina » zapojení menšího PA

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£