Pomedzi pracu s lakom pre stredove komory som dokoncoval samozrejme aj nejake drevene prvky len som ich nefotil, pretoze sa jednalo o uz spomenute alebo pred tym nafotene veci len upravene inak... vcera vecer som ale konecne nalepil asi najzlozitejsi prvok celej reprosustavy = sedla pre stredove komory. Dopasovat sedla tak aby pasovali bolo VELMI komplikovane...
Ta sikma stena, ala zachodova doska, je az pod 25° uhlom a tym padom skosenie hran od stredu smerom dozadu ma postupne zvacsujuci sa uhol skosenia aby pasovala obvodova stena. Robil som to priamociarou pilkou, ktora ma nastavitelny sklon pilenia, rucne a postupne. Uz som si myslel ze to mam hotove ale potom som zistil ze stale uhol nesedi dobre, takze som to doladoval este najemno na 3x a postupne uberal a nakoniec len brusnym papierom zahladil uhly. Stale som porovnaval rovinu tejto sikmej dosky ci licuje so zbytkom obvodu kostry... zhruba to nejak pasuje.
Co ale bolo narocne bolo doladit uhol, nebolo to presnych 25°, mozno ±1°... po osadeni komory do sedla som potreboval zrovnat prednu hranu stredovej komory s prednou stenou basovych reproduktorov, kedze sedlo v ktorom sedi komora ma skoro pol metra, dvihnutie/naklonenie tejto dosky o 1 mm vzadu znamenalo naklon prednej steny stredovej komory o zhruba 0,5-1° voci prednej stene basovej casti. Dopasovavanim a dorovnavanim podla zrovnavacej dosky prilozenej k prednej stene som sa snazil najst to spravne miesto aby stredova komora bola rovnobezna.
Pre lepsiu pevnost a umoznenie doladovania uhlov som si vyrobil dve podpery, ktore som pri doladovani posuval. Su z kazdej strany narezane pod inym uhlom aby doliehali pekne na bocne steny pod 12°, zo spodu k basovej ozvucnici rovno a z vrchu na sedlo pod 25°. Ako som uz spomenul kvoli doladovaniu uhly nevysli absolutne presne, a z toho dovodu mi nesedeli presne narezane hrany a disperznemu lepidlu by sa to nepacilo. Kedze ta predna hrana bude najviac viditelna a z dovodu nedokonalosti doliehania dielov by to klasicke lepidlo nezvladlo, pouzil som na prilepenie sedla epoxid, ktory zaroven vyplnil skaru a sluzi zaroven ako vypln alebo "tmel". Uz sa tesim az tento prechod obrusim do hladka ako to bude vyzerat, je tam ten najvacsi radius skoro 40mm... nizsie nejak fotky z lepenia:
Az epoxid poriadne vytvrdne, ten cely skelet po obvode "zrovnam" aby preglejka pri lepeni pekne doliehala rovnomerne na vsetky rebra, pre tento ucel som si na dosku nalepil 60tku brusny papier, brusny pripravok vyzera takto:
Este som si konecne na pokosovej pile narezal predne nozicky. Mam ich zo 45mm bukovej gulatiny a takto to vyzera provizorne postavene...
ak by niekoho zaujimal prechod bassreflexu do tejto uzkej strbiny podla vypoctov je okolita plocha v mieste vyustenia bassreflexu vacsia ako samotny prierez BR, takze by to nemalo posobit obmedzujuco. Ako uz ale Antonio podotkol je to uzky priestor a cast vzduchu v tejto strbine bude urcite pracovat ako predlzena cast BR takze asi dalej znizi ladenie a tiez ciastocne bude mat efekt horny, co to spravi na merani uvidime...
nozicky maju v predu 62mm
Este neviem ci nozicky len prevrtam stredom a dam skrz ne nejaky sroub, co je asi najlepsi napad aby to dobre drzalo v betonovej zakladni a kable potiahnem zo zadu cez tu plochu patku, alebo druha varianta ci nozicky prilepim a stredovou dierou noziciek pretiahnem kable k repro, este asi uvidim ked budem robit formy na beton...