Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Smetiště » Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

  Stránky: 1

RSS

Příspěvky [18]

(upravil stiglitz 5. 6. 2023 20:16)

Téma: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Omlouvám se za založení tohoto vlákna, ale Xsara Picasso, problém...
V polovině února jsem jednoho rána chtěl odjet.
Ale ouha... No, říkám si, to vypadá, jako zatažená ručka. Ne a ne se rozjet.
Tak vylezu, obejdu auto, protože v místě, kde jsem stál, vím, že je víko kanálu, přišlo mi že auto je níž, a koukám, prázdná guma.
No, co smůla, do práce jsem mazal pěšky.
Za světla k tomu pak přijdu, sundám kolo, a koukám, drba, jako prase.
Tak kouknu pod podběh, v noci prasklo péro, tím stylem, že z boku probodlo gumu.
Sezonu jetý zimáky, a půl, jo...
Tak mi ve zdejším servisu horní uložení, pružiny, a dvě gumy.

Od té doby cvakáme.
Cvakání jde zepředu, z opačné strany, než bylo prasklý péro.
Kovový cvakání, kov na kov. Na dírách, kočičákách.
Od té doby vyměněno:
Ramena
stabilizační tyčky
silentbloky stabilizátoru
Nesouvisí to s tím ale nové kotouče
destičky...
Rozebrány držáky, nová vazelína, vyčištěno.

Uplně nešťastnej stiglitz

Jediný, co se neměnilo, jsou tlumiče.

Za kterýkoli tip děkuji.

V servisech asi osmkrát, nikdo neví. Ach jo.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Že by tlumiče ? smile

(upravil Wili 5. 6. 2023 20:34)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

podla stavu auta to vyzera na tlmice alebo ulozenie tlmicov... ale funfact: ze to moze byt aj totalna banalita...

Riesil som v aute klopkanie na ktore nedokazal nikto prist, funglovka sportak nic tomu nebolo podvozok dokonaly a po pol roku skumania som zistil ze zamok kapoty mal volu asi 2-3mm. Normalne nezistitelne ale pri pomalej rychlosti klopkalo cosi vkuse big_smile + tiez tycka na podopieranie kapoty tu som komplet vyhodil prec big_smile

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Stare auto, je dobre pro toho, kdo ma cas, garaz a nebo dilnu, kde si to muze v klidu rozebrat a popremyslet.
Zkus se kouknout a nebo preventivne vymenit, pokud bude ochota v nejakem garage servisu, na naprave siletbloky, na kterych je ta naprava zavesena na karoserii.
Pozor, musi se na ty srouby opatrne, hrozi jejich utrzeni a pak se problem nasobi.
Naprava musi ale cela ven.
Velmi matne si to pamatuju, je jiz pres 17 let, kdy tehdejsi pritelkyne mela xaru picaso, ktera prosla bourackou a po servisu primo v citroenu, se ozyvalo klepani.
ale ono to nejdriv vrzalo, az pak zaclo klepat.
Problem byl v tom, ze ty silentbloky se po havarii nacli.
Jinak aby to bylo zajimave, po origo servisu se zaclo ozyvat pro zmenu skripani a tak menili nakonec celou zadni napravu.
Bylo to ale firemni auto a cena se neresila.

Skripani se ozyvalo kvuli torzni tycce, ktera se utrhla a kroutila se v uchytu.
https://www.repasaciazadnejnapravy.sk/wp-content/uploads/2017/07/2_1-1.jpg

pokud po instalaci novych per se ozyva klepani, muze (ale nemusi) to byt tento silentblok..
Nova pera maji vyssi neutralni zdvih a stara unavena pera, mela nizssi posazeni.
ja bych osobne menil i toto, nejenom silentbloky stabilizatoru..
https://www.repasaciazadnejnapravy.sk/wp-content/uploads/2017/07/3_1-1.jpg
to sou ty velke gumy, na ktere je cela naprava zavesena.
Meni se to blbe, ale vymenit se to da, potreba mit ale pripravek, staci ho udelat z vetsich orechu do goly, a zavitove tyce, nebo dlouheho sroubu.
Tak lze vylisovat ty gumy z napravy a staci to mit na heveru a napravu podlozit na delsich kozach.
Za vysledek nerucim, ja sem xsaru nevlastnil.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Já jsem na klepání rezignoval. Dvarkát jsem byl na STK, dvakrát v servisu, aby určili, kde je problém. Prý horní uložení tlumičů. Byl jsem o tom taky přesvědčený. Nechal jsem uložení vyměnit i s tlumičema a klepe dál, jenom na jiném místě. V servisu: "nojo, to se ty vůle přesunuly jinam... A co s tím?.. No jedině vyměnit všechny ramena a tyčky.." Dokud to něco neupadne, nebudu to řešit, pustim si rádio. Většina lídí to stejně neslyšela. A většina volí tak, aby byly spalovací auta zakázaný, tak budem jezdit mhd, na svátky sharovaným autem a servisy ať chcípnou hlady.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Tohle klepání řešil u nás v práci Drátek (elektrikář) na své vymazlené Audině. Po kompletní výměně všech dílů nápravy to nakonec vyřešilo již zde vzpomínané uložení tlumiče.
Ale jak píšou kolegové, může to být cokoliv.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Je to fakt. Už jsem viděl i částečně utrženej "hrnec" co v něm sedí horní konec předního tlumiče. Zajímavej zdroj pazvuků je leckdy rozbitej silentblok uchycení motoru. Při propružení si motor klepne o doraz silentbloku, někdy i zadrnčí... Taky jsem hledal na nápravě, a marně. Tohle jsem hledal fakt dlouho.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

To "péro" měnili jen na jedné straně?

(upravil Ingwarr 6. 6. 2023 6:29)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Neviem ako je uchytený predný tlmič o karosériu, ale ak je plávajúci ako má stary P207, 208, Citroen C3 Picasso či klasická C3, tak nemusí byť dobre dotiahnutá prva matica, čo drži horné uloženie z ložiskom . Druhá matica drží šálku aby tlmič nevypadol z karosérie.
Inak tie zvuky dosť klamú, tiež sme riešili hluk kolega že ide zo stredu palubovky, tak sme šli na skúšobnú dráhu, hlavu v kastliku, išla z ľavej, nedotiahnuty alarm, ktorí je z vonku pod predným sklom.

(upravil Joski 6. 6. 2023 10:23)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Mám taky Xsaru Picasso (vyr. 2006), a za tu dobu tam cvakalo, leccos, vepředu např. byly špatný silentbloky motoru, spojení motoru a převodovky, je tam hromada možností. No a taky mi cvakalo něco u kol při prudkým rejdu, což se změnilo s výměnou tlumičů, tak zkus ještě ty.
Teď se ale auta zbavuju, protože náklady na opravy už se nevyplatěj. Už jsem neprošel ani na STK - únik provozních kapalin.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Tom_L Původně jsem Ti chtěl napsat, že dělám na nápravě všechno párově.
Zásadně.
Jo, jo.
No, a teď koukejte pánové.
Zároveň s pružinama nebyly vyměněny misky pružin.
A dál; po tom, co jsem si stěžoval na pazvuky při točení volantem, a odvezl mu to tam zpátky, mi volá: "... máš to hotový, byla v prdeli miska uložení pružiny." No, tak odjedu, pazvuky při točení volantem zmizely.
Ale cvakání pořád dál. Tak mu dneska volám, on to vyměnil jenom na jedný straně!!!
V tý rychlosti jsem sedl do auta, prostě mu věřil, jezdím tam pětadvacet let. Nikdy nebyl problém.
Jo a to mi ještě vykládal teď do telefonu, že tyhle misky nikdo nedělá, jenom origo.
No, google mi vyplivnul snad deset výrobců. A když jsem kouknul teďdo papíru, tak za misku samotnou si naúčtoval tícku!
Takže mám asi zdroj potíží!
A ještě bych někoho zabil!

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Je super, že se tyhle informace dostanou mezi lidi. Možná si to přečte i nějaký mechanik.

(upravil DJ_Rix 6. 6. 2023 19:52)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

stiglitz napsal:

jezdím tam pětadvacet let. Nikdy nebyl problém.
Jo a to mi ještě vykládal teď do telefonu, že tyhle misky nikdo nedělá, jenom origo.

To nikdy nebyl problém bych přeložil na: nikdy jsi si nevšiml, že tě ojebal.
Podobný kecy typu to nikdo jiný než origoš nedělá, to se musí koupit kvalitní díl (a ty pak zjistíš až po úporném dotazování, že to EGRko, co ti tam namontovali je ten samej pierrubrg, co sis mohl koupit na netu za bůra, ale oni ti naůčtovali sedum a půl), to nefunguje tak jak si myslíš (dodneška si pamatuju jednoho co mi tvrdil že v golfovi už není zubový čerpadlo oleje jak v šáde, poslední návštěva tam a to jsem tam taky jezdil několik let) a to není tak jednoduchý, mám plnej dvůr zakázek, naprostá neschopnost všech těch idiotů udělat to co chci a to i přes to, že mu nechám nalepenej lísteček na tachálu s tím co vše chci udělat je důvod, proč si pořád některý věci dělám sám a proč co chvíli měním servis, protože těm vocasům je potřeba ty kšefty nedávat, jinak se to nikdy nezmění. Chyby typu vrátí vám auto po běžné údržbě olej filtry sedneš do toho a je to zdechlý, voláš tyvole cos s tím udělal to nechce jet, sorry já už dnes jedu domů dovez zo zítra, doma v garáži najdete skříplou hadičku od turba pod krytem vzduchovýho filtru, druhej den voláš už jsem si to opravil tys skřípl hadičku a místo soráč jen no jo tys vole spěchal tak se stalo big_smile  Je celkem legrace a zároveň i smutný, co za neslysly mechošům padají z hub, když neví, že vy o tom něco trochu  taky víte.

(upravil Bobeš1 8. 6. 2023 7:09)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Jo, taky znám. Např. V autorizovaném servisu Sup 1 benzin 2.0 jsem zadal kontrolu posilovače brzd. Přijímací technik mně říkal "pane posilovač brzd mají jen diesly, benzín ho nemá. Nechal jsem si zavolat vedoucího a řekl jsem o znalostech přijímacího technika a on mně odpověděl, že ten to nemusí znát. Vždy jsem si myslel, že nejchytřejší by měl být přijímací technik, aby správně určil problém a zadal opravu, ale dnes už to asi neplatí.

Dále "specialista" na geometrii podvozku: Seřizování "S" křivky - co děláte se seřizovacím šroubem? Odpověď - utahujeme ho na doraz. Děláme to tak už hodně let. Nikdo si nestěžoval. On taky běžný zákazník asi neví, že se má seřídit, to má vědět ten servis. Pak se není čemu divit, že tolik Superbů 1 (a Passatů) v zatáčkách píská gumama.
Dopadlo to tak, že jsem jel do autorizovaného servisu, nacpal se dovnitř a diktováním mechanikovi jsem dosáhl seřízení "S" křivky. Pak jsem to samozřejmě zaplatil. A vedoucí - pane vždyť to nikdy nikdo nechtěl seřídit. Přípravek byl v rohu dílny zarostlý pavučinama evidentně nikdy nepoužitý.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

O geometrii mi ani nemluv. Naposledy jsem takhle vyslal mladou na geometrii do Agrotecu s jejím autem po výměně předních tlumičů. Říkám: hlavně si nech dát protokol z té mašiny s hodnotama.
Dojela, vítězoslavně mi dává papír, já koukám, v políčkách "po" víc červenejch čísel než "před". Borci se s tím neserou, ale litr vyinkasovanej.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

DJ_Rix: Sám si nedělám už nic, není prostě chuť a čas se s tím srát, a válet se pod tím. Jinak, jak píše Benazi, zbavím se toho, ale až příští jaro. A začne to nanovo, protože na funglovku není.

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

to Bobeš1: ta S křivka je něco jako nastavení záklonu řídících čepů, co se dělal na starejch fordech (cortina, taunus)? tam bylo možný dosáhnout se stejnou sbíhavostí úplně jinejch vlastností auta, od snahy "jet jenom rovně" až po nestabilitu v přímým směru. U superba je to divný dvojdílný horní rameno, to jsem nikdy nepochopil proč... Na první pohled to nevypadá, že by se tam něco dalo nastavit, krom sbíhavosti.

(upravil Bobeš1 8. 6. 2023 7:00)

Re: Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Řídící tyč, kterou nastavuješ sbíhavost je na vnějším čepu posuvná svisle a to je ten šroub, který je shora. Většinou jej utahují na doraz, a vůbec netuší, že je to seřizovací šroub, jinak by tam asi nemuselo být nic - čep je sevřený dalším šroubem. Drážka v tom čepu je profrézována do šířky, aby se čep mohl pohybovat nahoru a dolů a to právě pomocí tohoto šroubu. Slouží to k nastavení jak jsem psal "S" křivky - to znamená průběhu sbíhavosti při propérování. Proto se seřízení dělá pomocí přípravku, který definovaně auto zvedne - nastaví se, pak se spustí a znovu se nastaví a to se musí několikrát opakovat, než se hodnoty v obou pozicích vejdou do tolerancí. U mě např. až při pátém cyklu. I v autorizovaném servisu jsem musel s mechanikem (který absolvoval toto speciální školení, ale už před dlouhou dobou a od té to nikdy nedělal) dost diskutovat a pomáhat mu, než jsem dosáhl toho správného seřízení. V počítači pro seřizování geometrie se při postupu objevilo okno "přeskočit seřízení "S" křivky" a on - hele můžeme to přeskočit a bude to hotové. Já jsem trval na seřízení, tak to nezmáčkl, kdybych tam nebyl a nevěděl, že to potřebuji (výměna kulového čepu), tak by to zmáčkl a hotovo.

stiglitz napsal:

DJ_Rix: Sám si nedělám už nic, není prostě chuť a čas se s tím srát, a válet se pod tím. Jinak, jak píše Benazi, zbavím se toho, ale až příští jaro. A začne to nanovo, protože na funglovku není.

Také jsem už dvakrát koupil 3 letou ojetinu a nebyl problém, protože stála třetinu nové ceny. Ale dnes, kdy 3-letá ojetina stojí 90% nové ceny a má ojetý gumy, brzdy..., tak mně zase lépe vychází koupě funglovky.

Příspěvky [18]

  Stránky: 1

Audioweb.cz » Smetiště » Nějaký automechanik, zkušený motorista, jsem zoufalý...

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£