kazzatel, mal som tu nejaky čas mark levinson no. 33h monobloky a mám tiež kompletný servisný manual a aj som to mal rozobraté. Je to zbytočne predimenzovaná ozruta. Výkon pomerne smiešnych 300W/4R. Hlavne že má 1200W/1R
Niečo k technickej stránke. Koncový stupeň je napájaný klasicky, diodový mostík a potom také tie obrovské šroubovacie kondenzátory. Koncový stupeň je symetrický, reprobedna sa zapája medzi ich výstupy, každý je na jednom z obrovských chladičov. To by všetko bolo ok ale čo je dalej? Doska front endu je dlhá hádam 50cm a široká 20cm. Tým sa dostávame k tej najväčšej zbytočnosti a najprehnanejšej veci celého zosilňovača. Tak pozor pozor, toto bude masaker!
Prúd z tých hlavných filtračných kondenzátorov je pustený na vstup prakticky tretieho koncového zosilňovača pre audio ktorý monoblok obsahuje. Tento tretí zosilňovač by mal odhadom stále tak 200W pretože má asi 2x koncáky v TO-264. Je celkom určite celý určený pre audio celou svojou konštrukciou. Ibaže v tomto prípade vyrába striedavý prúd! a to z oscilátoru NE555. Striedavý výstup tohoto koncáku ide cez hliníkové rozvodné hrubé tyče na velký diodový mostík a dalšie šroubovacie kondenzátory aby sa z neho následne urobil jednosmerný prúd. Je tu na celý front end asi 30A keramická obrovská pojistka! Pozor dalej je tu diskretny regulátor opäť zložitý ako nejaky koncový zosilňovač a až následne je z tejto elektrárne AC/DC, DC/AC, AC/DC konečne napájaný front end.
Bohužial autor si neuvedomil že keby tam nedávali diskretny regulátor, koncák na výrobu striedavého prúdu, oscilátor s 555. Že by to ani nepotrebovalo dimenzovanie na 1R a 10 párov absolutne nevyužitých koncových tranzistorov, ktoré sú akurát nevýhoda z pohladu budenia... Proste si neuvedomil že keby sa na vstup na miesto bipolárov dali jfet, do tretieho diferáku na miesto MJE15031 nejake rýchle japonské tranzistory. Tiež keby v 4EF neboli tie blbé MJE15030. Že by to zvukovo bolo uplne inde a stálo by to zlomok...
Proste príklad extrémne drahého predimenzovaného a prekomplikovaného riešenia kde sa uplne zanedbala tak podstaná vec ako osadenie, takže to skutočne nikdy nejako výborne hrať nemôže.
Další príklad tento krát už skutočnej americkej sračky je Mcintosh. Niekolko autorizovaných predajcov nás s kamarátom varovalo, Mcintosh nekupujte hrá strašne zle... Kamarát mi hovoril že koncák za 6000e hrá rovnako ako rotel za 2000e, že nepočuje rozdiel. Počul som od Mcintoshu toho dosť. Prvá kravina je trafo (na výstupe tranzistorového koncáku) ktorej výsledkom je že koncák má rovno 4 trafá a je tak tažký že ho jeden človek proste neunesie... Počul som od nich preamp sa lampami. Konce od tých najlacnejších až po 2,4kW monobloky. Vždy to malo neprirodzené suché šustivo-sičivé výšky bez rozlíšenia, detailov, dynamiky. Mne to pripomína rozlodené FM rádio. Keď sa takto zbytočne velký koncák - 2,4kW pripojí na menšie 3 pásmo tak výsledok je že totálne stratí nižšie basy a bude iba dunieť okolo 80Hz. Tiež to osadzujú tým hnojom od ON Semi.
Inak som počul chválu na vaše nové konce. Ani sa nedivím. Máte určite kvalitnú topologiu. Tak akurát zložitú. Zosilňovače aj počúvate. Tiež to máte kvalitne osadené (aktuálne). Nie ten hnoj ako vyššie spomínané dve firmy...
Aby nebolo že len kritizujem zvukovo super pre mna boli maličké monobloky audionet, tušim max. Pretože audionet je jeden z výrobcov čo robí veci inak a poriadne.
Ono ľudia sú z mcintoshu uplne mimo. Keď vidia tie modro podsvietené ručičky, tie gýčové chromové ovládacie prvky, vysokú cenu za ktorú sa to predáva. Zároveň to má masívnu reklamu. Je to vo filmoch a uplne všade. Ľudí zaujíma meno, dizajn a niektorých občas aj zvuk. Ešte som nepočul aby niekto kupoval podla THD. THD ľudí zaujíma tak v internetových diskusiách
Ako som písal tie yamahy ktoré dawsoo spomína sú sice obvodovo premakané stroje osadené super materialom z doby keď sa robilo audio racionálne. Bohužial dnes je väčšina tých starších strojov použitelná len keď sa všetko vyhádže a signál sa pustí rovno do koncového stupňa. Tiež kto to myslí s počúvaním vážne a má väčšie 3 pásmo tak dnes sú citlivosti bední tak nízke že by som pre poriadne audio menej než cca 400W/4R ani nechcel. To tie staré stroje nemajú. Nakoniec sú tie topologie nenormálne zložité a THD bez nejakych zásahov nebude dasahovať to čo má BV, CW, SPA, SPX, Laco... s 1/4 tranzistorov. Tiež majú roztahané dosky, tie staré stroje