Anti:
Pokud mohu dát něco ze své zkušenosti, nebo názoru.. (někdo se mnou nemusí samozřejmě souhlasit)
Neznám basák Hi-Vi M12, také jsem k němu nenašel žádné foto ani info, ale mohl by být v pohodě použitelný...
Co ale znám docela dobře, je TW034X0 a PR170M0.
Pokud má člověk opravdu dobrý zdroj signálu, zesilovače co nejsou úplné shity, v poslechovém prostoru je ucházející akustika.. A návrh reprosoustavy/výhybky je dobře udělaný, s kvalitními součástkami..
Tak minimálně tyhle dva repráky jsou víc než dobré. Troufnu si říct, že zdaleka ne všichni, co si tyhle měniče kdy pořídili, mají vůbec tušení, co svedou. Takže ano, i když jsou na trhu kousky lepší, dokonalejší a dražší, i z těchto dvou typů se dá udělat poměrně solidní high-end. Zvláště ta výška ve WG se chová velmi pěkně a např. po úpravách, které dělal Troels, je zvuk opravdu solidní.
Střeďáků tohoto typu se dělalo historicky více verzí, já zažil osobně tři z nich:
Nejstarší PR170X0 - TPX membrána (něco jako hladký, lesklý polypropylen), pěnový plochý závěs, gumový phaseplug.
Později, tak v půlce devadesátek PR170Z0 - Aerogel membrána, textilní impregnovaný vlnkový závěs, gumový phaseplug. Za mě nejlepší verze, z pohledu životnosti nafurtovní.
PR170M0 - typově nejmladší, papír membrána, pěnový plochý závěs, klasický vrchlík. Vypadá obyčejně, ale není ani náhodou špatný. Trošku se zvukově podobá Aerogel verzi, ale má méně barevný projev, prostě klasika papír.
Všechny tři verze mají totožný koš, totožný magnet a cívku. Ten tvůj typ (i ty ostatní) můžeš naprosto v pohodě dělit kolem 300-350Hz při 12dB/okt. Absolutně bez obav. Ano, lineární výchylka je +/- 0.5mm, ale tyhle středy nejsou úplně typicky dělané, mají 7mm dlouhou cívku, ale 6mm silné póláky. Prostě větší výchylka problém v zásadě není a dokazuje to i měření na Dibiramě, kde zkreslení (mimochodem velmi nízké) začíná růst teprve na těch cca 300Hz. Tenhle model má Fs kolem 110Hz - a na 330Hz / druhým řádem, nebyl sebemenší problém dělit ani ten Aerogel - s Fs prakticky 200Hz. Jsou to na poměry hifi relativně výkonná hovada (napůl spíš PA), s vysokou citlivostí, co se jen tak neodstřelí, nebo jim i při solidní kuřbě neroste nijak enormně zkreslení.
Problém vidím jediný. Pokud máš ty středy staré tak 10 let.. Obávám se, že životnost těch PU pěnových závěsů (bohužel i při uložení v krabici mimo světlo) - právě touto dobou začíná expirovat. Já měl jeden pár těchto "pěnových" středů, co byly staré tak 13 let, celou dobu v krabicích.. A ten shnilý polyuretanový závěs držel pohromadě jen díky vnějšímu tlumicímu laku na pěně. Jakmile se do toho trošku dloublo prstem, rozdrobilo se to. Na těchto francouzských stránkách, kde ještě nějaké audaxy prodávají:
https://en.toutlehautparleur.com/flat-f … 20-mm.html
Nabízejí origo nové pěnové kroužky pro tyhle středy, což je super - navíc z papíru se to dobře seškrabuje, očišťuje a následně dobře lepí. Ale je potřeba počítat s tím, že touhle dobou bude ten materiál už na hraně, nebo se velmi brzo rozpadne, jakmile je vytáhneš ven z krabic. Je to jediná nectnost, jinak velmi dobrá bedna z těch audaxů postavit jde.
Pro mě je teploučko křeččího kožíšku ráj.