Téma: AQ Tango 95
Ahol lidi, nenechám vás v klidu, blbnu. Kdybych dotlačil výrobce ku prodeji
1 ks AQ Tango 95, navrhnete někdo pořádnou výhybku? Platím. Jistě, pokud ten základ je schopen úprav.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » AQ Tango 95
Ahol lidi, nenechám vás v klidu, blbnu. Kdybych dotlačil výrobce ku prodeji
1 ks AQ Tango 95, navrhnete někdo pořádnou výhybku? Platím. Jistě, pokud ten základ je schopen úprav.
Antonio, máš naprostou pravdu. "A nedá si říct a nedá..." Takže prosím o smazání, vážně. Ty svoje šustibudky rozestavím po stodole, myším to bude stačit. No ne, copak je to moje vina, že si někdo zatleská, jakej udělal projekt a pak se to nedá poslouchat? (Dexon, STX, AQ, vlastně cokoliv lowendového.)
Takže prosím o smazání vlákna.
já tě chápu, chceš jen za málo peněz hodně muziky...jak prosté!
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro … erior-300/
možná i tohle by hrálo:
https://www.hifionline.cz/hifibazar/pro … onar-p-20/
ale to už je zweimal mehr peněz...
AQ něco : https://www.hifiroom.cz/reprosoustavy/a … 20784.html
Chystal jsem se to zrovna smazat... ty sloupky mají nahoře nejspíš SEAS 27TDF, dvě 13ky vypadají docela schopně, případná modifikace výhybky by byla hračka. Heco vypadá taky zajímavě, ale extra spodek bych od nich nečekal, podobné byly Canton Fonum nebo Quinto.
Prd už, nic starýho nekupuju. Jen jsem koukal na poslední odkaz o úpravách AQ. Na tu fotku střeďáku. Nějak se mi pozdává, že už jsem párkrát viděl membrány z papíru takhle čtverečkově prolisované, či jak to říct. Je to jen na pohled nebo to směřuje do jedné "čínské" fabriky na levné repráky?
A smazat.
Basák vypadá jako Visaton W200S, nesedí mi akorát ta PP membrána a střeďák připomíná Dayton DS115. Samozřejmě je možný, že si to jen AQ nechává dělat u číňana stejně, jako Dayton apod. Výška připomíná Vifu BC25SC.
Když se na to kouknu z jinýho pohledu, než je ten můj, musím uznat, že za 230€ neumím zakoupit nějaké normálnější měniče na 3-pásmo, sestavit budky s povrchovkou (byť i takový malý...kolik to může mít, odhadem 20L?), protože jen za repráky bych nechal bezmála 2 kila. A za 30€ koupím leda kus surový mdf.
spořílek: a myslíš, že já jsem nadšenej z toho, že mám budget jen na starobu a nechtěl bych funglovku?
ale než mít doma novou mrdku, tak raděj čtvrt století starej vyšší-end z bazaru a neřešit furt dokola, jak uplést z hov.. bič a ještě si s ním zapráskat!
...jsem zvědavej, kdy oblblej reklamou marketingu s nějakou šustibudkou z papundeklu zase vyrukuješ
Třeba hned. Heco Aurora 700 nebo Wharfedale Diamond 11.4
Tak si taky postav hromobedny. To cloveka zabavi na docela dlouho a z toho co jsem o nich cetl to je docela dost muziky za malo penez. Ja se zatim dostal do stadia otestovani vyhybek na stole mimo bedny, ale i bez ozvucnic jsem si z toho zvuku sednul na prdel. Bylo to krasne poslouchatelny se zaplym bypasem jakychkoliv korekci.
Wharfedale na pohled pěkný...škoda, že hned na začátku seznamování se je tenhle slabomyslný text s hrubkami :
Británii již zísakli ocenění Produkt roku a opět tak zvýšili pomyslnou laťku v segmentu cenově dostupných, ovšem dobře hrajících reprosoustav. Konkurence se opět otřásá v základech.
...připrav se na rozhovor s nějakým žvanílkem/chvástalem a běž si je poslechnout, za těch 26k na krámě už by to mohla být entry level
Trošku obočím od konkrétního případu tohoto vlákna a z dovolením se rozepíšu, protože tohle téma mi přijde hrozně zajímavé.
"běž si je poslechnout" bych tesal do kamene. Ikdyž i to má svá úskalí (vliv konkrétního prostoru, často nemožnost přímého srovnání toho mezi čím se rozhoduji,...), pořád to bude mít vypovídací hodnotu výrazně vyšší, než čtení nějakých zdobných recenzí, testů a marketingových článků. Přiznávám, že je to svým způsobem můj "koníček" (někteří lidé v mém okolí to už nazývají skoro až úchylkou), zkoumat a rozebírat různá marketingová tvrzení apod., analyzovat pozadí různých "objektivních" hodnocení atd. A nemusí se to týkat jen audia, ale zrovna u něj se mi často zdá jako soubor učebnicových příkladů, jak prodávat pomocí dojmologie. Uši každého člověka jsou jiné už fyziologického pohledu, to jak mozek každého člověka přicházející zvuk zpracuje je věc dašlí, to jak si s tímto signálem dále poradí v tu kterou chvíli psychika každého člověka bude opět značně rozdílná. Popisovat tedy, že tyhle reprosoustavy hrají podle recenzenta tak či onak, je dejmetomu dobrý základ na zařazení do nějakých úplně základních kategorií, či jestli je ta či ona reprosoustava oprávněně kategorizována tak, nebo je její cena opodstatněná v rámci těchto kategorií... ve chvíli, kdy přijde v popisu na srovnávání plus minus srovnatelných beden, nebo popisování nejrůznějších detailů, tak tahle informace pro mě z psaného textu nemá prakticky žádnou hodnotu, protože ten konkrétní vjem, zážitek a celkově poslech je věc nepřenositelná z jednoho člověka na jiného. Většina autorů (a čest výjimkám) těchto článků se mi zdá přímo vyžívá v těchto sáhodlouhých popisech detailů a vypisování, jak skvěle zrovna tahle reprosoustava přehrává (v téhle místnosti, na tomto řetězci...) zrovna tuhle patnáctivteřinovou část tohoto songu z téhle edice tohoto masteru,... Přitom z mého pohledu je to jen a jen vata.
Druhým extrémm vedle dojmologů jsou pak zarputílí měřiči, což chápu jako relevantní v profi audiu, ve studiové technice a obecně tam, kde potřebuju získat buď nějakou referenční hodnotu, což nemusí mít nutně nic společného s líbivostí, nebo aby na koncertě měli všichni, nebo spíš co nejvíce z obecenstva dobrý poslechový zážitek. Ale pro bedny do mého obýváku, které si kupuju pro sebe a budu je poslouchat převážně jen já, a kde si můžu dovolit dát na svůj dojem (a v tomto případě bych to bral jako mrhání mými penězi, dávat na dojem někoho jiného) mi měření smysl samo o sobě nedává.
Většinou by se, pro mě, jakožto potencionálního zákazníka, důležité informace daly shrnout do jednoho krátkého odstavce a tabulky základních parametrů případně nějaké měření, za předpokladu, že vím na co mám ve výsledku měření koukat, jak ho interpretovat a že vím co chci a u čeho je předpoklad, že se mým uším bude líbit. Tyto informace by pak ideálně mělo vyústit v to, že si takto vyberu 4, 5, 6,... reprosoustav, které si pojedu poslechnout (podle toho jak jsem ochoten se tomu věnovat) a vyberu podle sebe.
Kupovat reprosoustavy (a teď samozřejmě myslím za účelem toho, že chci získat nějaký poslechový zážitek, nikoliv běžnou spotřebku pro "konzumaci" zvuku) bez poslechu, je asi jako kupovat obraz do designového interiéru i třeba sebevíc renomovaného malíře (nebo naopak sebevíc alternativně nerenomovaného) pouze podle popisku bez toho abych obraz kdykoliv viděl. Nebo i jen takový nákup auta, který je vlastně myslím pro spoustu lidí právě o stejné kombinaci faktických parametrů (vím zhruba jak velké auto chci, jak přibližně výkoné chci/potřebuju a jestli musí mít vyhřívaný volnat - čili paralela k základním parametrům a měření) a pak dojmu z jízdy tím konkrétním autem, kdy asi nikdo netoužíme jezdit v autě, které se nám nelíbí, nebo ho chceme víc modré, vadí nám, že zrovna tenhle knoflík je tam a ne jinde nebo že někde něco vrže... kolik z nás si koupilo auto, aniž by si do něj sedlo a projelo se?
Víš, ta paralela s autem je zde dosti nešťastná a trochu si si s ní naběhl, protože objektivně dobře jezdící a objektivně kvalitní auto bude drtivá většina lidí hodnotit jako velmi příjemné. Ostatní už pak bude o vizáži a nějakých konkrétních preferencích.
A tak je to i s bednama. Dobře měřící bedny byly ve slepých testech drtivou většinou hodnoceny jako nejlepší. To je prostě několikrát dokázaný fakt a můžeš se i odrážet na uších, na věci to nic nemění. Pokud Tě ale ve finále víc zláká krásně nalakovaná dýha, nelze proti tomu nic mít, protože je to jen Tvoje věc.
To na margo lidí, jako Ty, co si asi myslí, že my měřiči jen koukáme do grafů a muziku neposloucháme.
ondra
Mne osobne sú veľmi sympatickí "zarputílí měřiči" (výrok jedného "zkouknu charky a pro jistotu to zapnu, jestli to hraje"...).
Zo všetkým, čo si napísal, vcelku súhlasím.
Pre mňa však zmerané charakteristiky znamenajú, že "to hraje, ako má" a viem "hľadať" potenciálnu zvukovú nepohodu v nekvalite konkrétnej pesničky, vlastnostiach miestnosti - prípadne vlastného momentálneho rozpoloženia.
Každý iný postup ... vynútenú ekvalizáciu atd... považujem za kompenzáciu chyby chybou
No ja nie som odborník a pred pár rokmi som "velebil" trojpásmové teslovky...
K tomu měření. Koukal jsem na sloupky zde:https://audio.com.pl/testy. Jasněže na ty zaplatitelnější. Nevím, kolik na poslechu dělají 3 dB na basech, všechno to bylo podobné. Na basech hrb (od bassreflexu?), pak na středech dolů a hurá nahoru k výškám. Čtením různých recenzí už jsem pochytil pár pojmů-nemyslím marketing. Když tam nebude hrb, nebude to basovat, zdvih na výškách zase oživí celkový zvuk. Může být? Dovolím si vložit pojem srozumitelnost. Mimo hudbu chci taky rozumět zpívanému textu, pokud možno, což už je asi nutně na poslechu.
TLU: tu narážku na "měřiče" sis bohužel asi vztáhl nesprávně na sebe ty sám a určitě nebyla takto mířená. Netvrdím, že měření nemá smysl, jen si myslím, že by to neměl být jediný nebo ten naprosto zásadní výběrový faktor. To co popisuješ, tedy výběr na základě empirických parametrů v kombinaci se subjektivním dojmem z poslechu je samozřejmě naprosto v pořádku, ale když by došlo na lámání chleba, raději si koupím bedny jejichž poslech je mi subjektivně příjemnější než jiné, které mě třeba tolik nebaví přestože na papíře leží, že měří lépe. Ani vliv designu jsem v předchozím postu přímo na mysli neměl, ikdyž konkrétně pro mě by to byl faktor poměrně důležitý. Příměr s autem jsem myslel trošku obecněji, ale nerozvádějme to, zamotali bychom se do toho zbytečně a není to důležité. Důraz jsem chtěl dát především na to, že výběr by měl být na základě osobní zkušenosti z poslechu, ne striktně na základě vizuálu (ať už toho co je na datasheetu, nebo toho jak to či ono vypadá, nebo toho, co o tom či onom ten či onen člověk někde napsal).
Pak bychom se mohli bavit o tom, co je "dobře měřící reprosoustava". Je to analyticky přesný a rovný studiový monitor? Je to cíleně ekvalizovaná hi-fi bedna? Je to skvěle hrající PAčko, které má na subwooferech +12dB oproti zbytku? Je to bedna která bude perfektně měřit v bezdozvukové komoře a pak v reálném prostředí "děj se vůle boží" nebo naopak bedna ekvalizovaná na míru poslechovému prostoru, která pak při měření v laborce bude nehezky hrbatá. Nebo co je pro mě důležitější, měření v ose i za cenu horší off-axis, nebo chci co nejkonstantnější směrovku i za cenu že by to přímo v ose mohlo být lepší? I měření tedy může být hodně relativní a záleží na úhlu pohledu. Jaká je pak srovnatelnost měření, resp. jak moc mohu srovnávat, když nevím jak moc stejné byly podmínky při různých měřeních a s jak stejně/nestejně jsou následně změřené výsledky prezentovány je věc další.
Jak jsem psal výše, striktní lpění na měření má podle mě místo v profi a u studiových beden (vždy samozřejmě s jiným přístupem k měření). Hi-Fi vnímám spíš jako něco, co může být cíleně nasměrované tam či jinam, u hifi nechci analyticky přesný přednes, chci přednes který mě bude bavit i za cenu že bude objektivně podle tabulek ne zcela správně. Já třeba ekvalizaci používám naprosto záměrně. Momentálně poslouchám přes studiové monitory (KRK Rokit) a aby mě poslech bavil tak jak jsem zvyklý z předchozích beden, tak je prostě (docela výrazně) ekvalizuju, přestože samy o sobě mají určitě nejblíž k "dobře měřícím bednám" ze všeho co jsem kdy měl, jen je to prostě bedna na jiné určení, což jen potvrzuje můj přístup, že hi-fi není o rovných charakteristikách a přesnosti, ale o hudbě, hi-fi bedna je součást řetězce, která mi přinese určité zabarvení/zkreslení reality stejně jako hudebník, nástroj, nahrávací řetězec, master,... Ale nechci tvrdit, že můj přístup je jediný správný, jen hi-fi tak jak ho vnímám já by se mělo vybírat především vlastníma ušima a nepotřebuju vidět impedanční charakteristiku nebo měření fáze, když mě bedna poslechově baví.
spořílek: a myslíš, že já jsem nadšenej z toho, že mám budget jen na starobu a nechtěl bych funglovku?
ale než mít doma novou mrdku, tak raděj čtvrt století starej vyšší-end z bazaru a neřešit furt dokola, jak uplést z hov.. bič a ještě si s ním zapráskat!
...jsem zvědavej, kdy oblblej reklamou marketingu s nějakou šustibudkou z papundeklu zase vyrukuješ
Umet odfiltrovat marketingove zvasty obchodniku pri nakupu cehokoliv je docela dulezity skill. Jinak staroba nemusi byt vubec spatna. Podle me staci obejit par prekupniku v okoli a poslechnout si co maji skladem.
Ja byl pred nejakou dobou u Berouna pro Yamahu CDX-750E a nejaky bedny jsem tam slysel a nebylo to vybec spatny. Mozna by se tam dalo neco najit - https://www.classicsoundaudio.com/44024 … rosoustavy
Ono staci prolezt Aukro. Spousta lidi co tam obchoduje ma svoje vlastni weby s nabidkou. Jen je potreba tomu venovat trochu casu.
Dalsi problem s funglovkama je ten, ze cena ne vzdy odpovida kvalite. Tj. chce to aspon projet weby a nacist si recenze (a namereny grafy) a urcite si to zajit poslechnout. Ja to jako Java programator u americky korporace asi nemusim moc resit, ale taky se mi nechce za to ty prachy dat. Navic me desne bavi si neco doma zbastlit sam, z toho clovek ma daleko vetsi radost, i kdyz to neni uplne dokonaly.
To aukro je hodně nejistý, to by musel vědět, co kupuje, tohle bych si bez poslechu netroufl.
Mě taky spíš baví nějaký bedny vytvořit, ale úplně na koleně a úplně zadarmo to není. Na druhou stranu TM380 udělají dost radosti i když je to extra nízkonákladovej projekt, a pak se dá od toho někam posunout, potom třeba TM380 dát do ložnice, na chatu, do dílny... (dle osobní preference) a do obýváku něco lepšího. ARN66x někde najdeš, a zbytek je extra nízkonákladovka, i když si necháš nějaký lamino nebo překližku nařezat někde v hornbachu a díry vyřežeš přímočarkou za 4 stovky. Pokud zejtra začneš, máš šanci v pondělí poslouchat a nevést zbytečný diskuze.
To Kratz: CDX-490 mi nenačte některý vypalovaný CD, který v PC jedou bez zaváhání, takže to mám spíš jako stylovej doplněk sestavy, stejně jako tuner...
To Kratz: CDX-490 mi nenačte některý vypalovaný CD, který v PC jedou bez zaváhání, takže to mám spíš jako stylovej doplněk sestavy, stejně jako tuner...
Ja s tim problem nemam. Dokonce bez problemu prehrava Yamaha 4x media vypaleny v roce 1992. Posledni dobou palim na Verbatimky (rovnez 4-rychlostne, aby to melo trochu trvanlivost) a prehravam je bez problemu.
To aukro je hodně nejistý, to by musel vědět, co kupuje, tohle bych si bez poslechu netroufl.
Nemyslel jsem kupovat to primo na aukru. Ale projet si zbozi a hlavne info o lidech co tam prodavaji. Pak se soustredit na jejich weby (kde toho maji obvykle mnohem vic), neco si vybrat, zajet tam, poslechnout a az pak se rozhodnout, jesti to vemu nebo ne.
Ale jak jsem psal, stoji to cas.
ondra.klofat: naprostý souhlas,
a hlavně: s hifi je to podobné jako s jinými smyslovými požitky: konzumace tě musí blažit a ne otravovat,
je to jako s kvalitním chlastem/žrádlem: když to nepřeženeš s množstvím, tak ti po něm není blbě, ale cítíš se fajn a nejvyšší level je ten, že po něm je ti líp než předtím...
aparát si máš pořídit takový, aby ses na poslech těšil a užíval si jej, kochal se zvukem...to je audiofilie!,
pokud to tak není, tak je něco špatně
Audioweb.cz » Reprosoustavy » AQ Tango 95