Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


[Zamknuto] (Stránka 27 z 61)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

  Stránky: ««« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 61 »»»

RSS

Příspěvky [521 až 540 z 1,209]

Re: Zesilovač Federmann

Rozumím tomu správně tak, že když nechám hodinu pištět 1Khz/0 dB a na konci vzorku jednu periodu ztiším na -80 dB, mám nahrávku s dynamikou 80dB ? No nazdar...

Re: Zesilovač Federmann

jardah jardah

přesně tak, ale takto se nechová žádný hudební žánr.

Re: Zesilovač Federmann

Sto dB je poměr jedna ku miliónu, trotle... Podle tebe je zvuk kvantovej jev,  viď ? Maximální rozlišení je 1 db... se z tebe po...

(upravil Zorg 1. 11. 2007 14:10)

Re: Zesilovač Federmann

kluci a velebnosti, že vám za to promovaný inženýr vůbec stojí... myslím,že už každý pochopil, co je zač. Hulán hadr proti němu... Zanesl bych to do pravidel fóra - nereagovat na F příspěvky, akorát tím človek pálí čas a zasírá se fórum. Pak taky do odstrašujících případů jeho schemata zapojení, aby je náhodou někdo nechtěl bastlit...
Těchhle 22 stránek bych nazval flame roku smile ale královsky jsem se bavil, včera do 3 do noci, dobře ho stíráte! big_smile

Re: Zesilovač Federmann

kazzatel #537

"Sto dB je poměr jedna ku miliónu, trotle... Podle tebe je zvuk kvantovej jev,  viď ? Maximální rozlišení je 1 db... se z tebe po..."


20*log1 000 000=120dB
20*log100 000=100dB

Rozlišení není v dB 1dB, 2dB … , ale 1:1, 1:2, … 1:99 999, 1: 100 000, vyjádřeno v dB

Re: Zesilovač Federmann

Federmann #536 : V tom je právě ten problém. Většina z nás tvrdí, že běžně chová - viz MP3 tuc tuc apod.

Re: Zesilovač Federmann

#540 jardah

ale i zde je to nad 40dB

Re: Zesilovač Federmann

Myslím, že je nesmysl o signálu typu #535 tvrdit, že má dynamiku 80 dB. Tvrdím, že má dynamiku 0 dB, protože co se stane někde v poslední periodě je statisticky úplně bezvýznamné.
ad #541 : V (podle mě) nesmyslném pojetí dynamiky možná ano. Ve smyslu dynamiky chápaném námi všemi ostatními rozhodně NE.

Re: Zesilovač Federmann

Nebavim se o dynamice z pohledu shanona nebo nahravky jako takove ci jejich moznosti danyhc formatem, ale o dopadu zpusobu nahravky nastinene mnou (sub) a jardouh a Sendym a dalsimi.
Dynamika z pohledu stredni hodnoty zatizeni zdroje preci neni nalezeni netissiho vzorku a nejhlasitejsiho a jejich odecteni, ale prave vztazeni ke stredni hodnote za jednotku casu. To je relevantni.

Ma verit tomu, ze pokud budu mit zesilovac hodinu vypnuty a pak ho na hodinu pustim na plno, bude se jednat o 50 procentni zatez?

(upravil danhard 1. 11. 2007 14:38)

Re: Zesilovač Federmann

Ale panove, Federmann ma predci uplnou pravdu, sami vite, ze i na vinylovy desce je mezi skladbama takovej peknej hladkej prouzek a tam je ta vopravdova dynamika a ultrasonicky vnimani az do 500kHz !

Re: Zesilovač Federmann

Prohlašuji, že svýma ušima při poslechu rádia (zvláště komerčních) a bez použití měřicí techniky jasně poznám, že produkce je komprimovaná. Zvukově to je hoší než záznamová automatika laciných kazetových magnetofonů (už jsem to jednou psal). Typický příklad - předehra na kytaru v pianisimu, po pár taktech nastoupí basa s bicíma a původní kytara spadne k mezi slyšitelnosti. Je to hrůza. A navíc v odborných pořadech přímo z rádia o tom i mluví, že dynamika před vysíláním je záměrně snížena. Kazzateli, sice odkaz nemám, ale svým uším v tomhle věřím. Ještě jednou - vysílání z rádia je komprimované a to bohužel v takové míře, že to nahrávky degraduje a ničí.

(upravil Sendy 1. 11. 2007 15:01)

Re: Zesilovač Federmann

Federmann napsal:

Já jsem to nevymyslel tak to je, ucho pozná změnu hlasitosti až o 3dB, pokud bych něco stlačil na dynamiku 6dB tak bych měl kromě ticha ještě dvě slyšitelné úrovně (méně a více).

Federmann napsal:

#532 Sendy

Pokud mám dynamiku 6dB tak jde o dvojnásobek, kromě nuly je signál velikosti 1 a 2, tedy 2:1, při 20dB je signál 10:1, tedy 10 úrovní, při 60dB je to již 1 000:1 tedy 1 000 úrovní, pro 100dB je to 100 000:1 tedy 100 000 úrovní…

Tak su teda blbé : pro 6dB mám 2 úrovně, protože ucho pozná rozdíl 3dB, čili 0-3-6dB. Kde se nám tam bere pro 20dB těch 10 úrovní ? Přece poznám sluchem 3, 6, 9, 12, 15, 18, a s trochou dobré vůle je 20 skoro 21 dB takže i s nulou jich vidím celkem 8, ale ne deset lol

Web

Re: Zesilovač Federmann

jik, je to tím, že signál, zpracovávaný OptiModem je už při vstupu do něj rozdělen na několik dílčích kmitočtových pásem, zpracovávaných odděleně, avšak závisle vzhledem k nastavené maximální výstupní úrovni. Normálně, pokud by OptiMod nebyl na vstupu přebuzený a nemusely zabírat jeho dílčí limitéry by to s nahrávkou nic tak dramatického neprovedlo. Protože ale ve studiu sedí za pultem dobytkové, kterým je zcela u prdele, co ukazují indikátory, tak se děje to, co se děje - signál "dýchá" a to dokonce v několika kmitočtových pásmech. Dobře využitý OptiMod je pro řetězec studio-vysílač dobrý pomocník, přebuzený OptiMod je naprostá pohroma.

Web

Re: Zesilovač Federmann

Federmann napsal:

...“Většina zesilovačů není dostatečně dimenzovaná na přenos takto velkých špiček, proto se provádí stlačení,“...

Toto je zde citováno již několikrát, ale nechápu, jak se to vztahuje k našemu problému (a po těch 15 stranách odboček, nesmyslů a napadání už ani dost dobře nevím, oč tu vlastně má jít). Svoboda tu hovoří o tom, že přirozený hudební signál má příliš velký dynamický rozsah na to, aby ho mohla přednést v nezkreslené podobě běžná reprodukční technika, proto se provádí komprese dynamiky při nahrávání. Takto komprimovaný signál je následně digitalizován a uložen dejme tomu na CD. To nás ale přece nemusí zajímat, protože teprve to CD je pro nás výchozí signál... ten původní zvuk, který se nahrával se už z toho dostat nedá. My přehráváme vždycky již ten komprimovaný. Kompanze u magnetického záznamu v systémech Dolby se zase provádí z jiného důvodu. Proč proboha v diskuzi pořád nesmyslně mícháte podobné, ale prakticky nesouvisející pojmy?

Re: Zesilovač Federmann

Michale, teoreticky máš pravdu, ale prakticky to musíš doplnit o časově konstanty, pokud takový výkon ohřeje chladič o 1 či 2%, je efektivní výkon 50%, ale pokud bude poměr teplot 20/100°C tak je to o zcela něčem jiném, pokud vezmu běžnou produkci nevím 30 taktů za minutu, tak mohu předpokládat každé dvě sekundy špičku, a někdy i mezi, teplota se mi ustálí na cca 40°C a po čas hudební periody se bude měnit v rozmezí do 0, 002°C, ale hudba má ještě jednu periodu tiché a hlasité pasáže a zde se již projeví tepelný rozdíl více, dejme tomu do 3°C.

Prakticky bych měl vzít teploměr a zapsat několikahodinovou produkci různých žánrů do grafu, pak teprve usuzovat jaký vlastně byl průběh a co je vlastně střední či efektivní výkon. Chladič a zdroj by měl být takto dimenzovaný. Ale osciloskopem bych měl zjistit největší, okamžitý, špičkový výkon, na který musí být dimenzovan reproduktor a tranzistory.

Re: Zesilovač Federmann

Reproduktor snese ztratove 300w, spicky okolo 600w nejsou problem, menic je schopny snest pres 80V ss. vychylka nas nemusi zajimat, to repro neni konstrukcne schopno opustit mezeru, nebo rozmlatit former.

Dimenzovani chladice a trandu je vec jedna, mne zajima dimenzovani zdroje a ochrana toho konce a ochrana repra. Ackoliv mu napajeni toho zesu skoro nemuze ublizit, nehodlam v polovine filmu zjistovat, proc ta membrana stoji a je tak divne vyplivnuta ven...

Re: Zesilovač Federmann

Ale to já se ptám už několik stran zpátky! Pan inženýr tvrdí, že dynamický rozsah signálu je běžně 80-100dB a já, že ne. Načež jsem pana inženýra přinutil spočítat, že pokud by Federmannův zesilovač měl umět zpracovat takový dynamický rozsah, musel by mít ve špičce výkon 10MW, aby dokázal slaboučké pianissimo -80dB reprodukovat výkonem alespoň 0,1W.
Všichni víme, že je to celé naprostý nesmysl a že tohle nedokáže žádný zesilovač na světě a to dokonce ani ten Federmannův.
Všichni kromě pana inženýra už také víme, že dynamický rozsah signálu v moderním popu se pohybuje v rozmezí jen několika decibelů a mě zajímá, jak si Federmannův zesilovač poradí se signálem tohoto typu, pokud si uživatel onu muziku bude chtít pustit trošičku víc nahlas. Protože není dimenzován na dodávání většího trvalého sinusového výkonu a malý dynamický rozsah hudebního signálu se tomuto typu buzení /sinus/ nebezpečně přibližuje, tak mě prostě zajímá, jak to s pojistkami 0,8A a měkkým zdrojem ten zesilovač dokáže.
A pak mě ještě zajímá, co se stane s koncovými tranzistory, které se díky charakteru tohoto hudebního signálu při vyšším vybuzení velmi lehce dostanou z bezpečné pracovní oblasti.

Web

(upravil Sendy 1. 11. 2007 15:38)

Re: Zesilovač Federmann

#464 Leošu, pan F. se dopočítal jen 1MW, těch 9MW nám někde utajil. On se vždycky plete v číslech aspoň o řád. Neni žádná troškař lol

Web

Re: Zesilovač Federmann

Leoši, podívej se pár stránek zpátky - to se z něho marně snažím dostat...kličkuje jak Čuněk, šavlujíce kolem sebe kotelníky... smile

Re: Zesilovač Federmann

Z tohodle něco bude - už se nebude kličkovat jak zajíc...:-)Ale jako Čunek! smile

Web

Příspěvky [521 až 540 z 1,209]

  Stránky: ««« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 61 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£